    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Może jest jeszcze szansa na starą Belkę...
    Date: Fri, 20 Jan 2012 19:09:26 +0100

    Lech Dubrowski <3...@3...com.pl> napisał(a) w wiadomości:
    <4f1909cf$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Bartnick"

    http://biznes.interia.pl/podatki/news/kolejna-wpadka
    -rzadu-zlikwidowali-ulge-wbrew-konstytuc
    ji,1748494

    >Niezaleznie od tej ustawy KNF zalecil bankom likwidacje tych lokat z obawy o
    >ich wyplacalnosc i od 1 stycznia zniknely one z ofert bankow

    Niezaleznie od tej ustawy nie mogę zalecić parlamentowi (?) likwidacji KNF-u...

    A tak na serio nie przekonują mnie argumenty w tym artykule.
    Po pierwsze sposób naliczania podatku (zaokrąglenia podstawy i należności)
    nigdy nie był żadną "ulgą". Nie ma mowy o likwidacji podatkowej ulgi.
    Przzywołany inny wyrok TK dotyczył stawki podatku a nie ordynacji. Stawki
    podatku dochodowego powinny być ogłoszone do 30 listopada poprzedniego
    roku ze skutkiem w roku następnym.
    Zmian w ordynacji o ile mi wiadomo to nie dotyczy.

    To, co jest moim zdaniem wątpliwe (tylko na który artykuł się powołac?...)
    to fakt, że poprzedni sposób zaokrąglania (w górę i w dół) był w
    przybliżeniu teoretycznie neutralny. Nowy (poprawcie mnie jeżeli mam
    stare informacje) przewiduje zaokręglenie tylko w górę czyli de facto
    statystycznie zawyża stawkę podatku.
    Poza tym dochodzi kolejna komplikacja przepisów, bo nowy sposób dotyczył
    by dochodów kapitałowych a np. zaliczki z tytułu dochodów z np. umowy
    o pracę już nie.

    Pytanie: jak to liczą w innych państwach w których też jest ryczałt?

    Arek