    From: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :) - troche lamerskie pytanko
    Date: 3 Apr 2002 22:02:35 +0200

    On Wed, Apr 03, 2002 at 07:46:17PM +0200, Szymon wrote:

    > Nie, jesli idzie do sklepu i kupuje korzystajac z 6 kart. Ja zaraz ide
    > wlasnie do marketu. Chce wybrac 100zl, moze zrobie zakupy za 20zl.
    > Audiotele: Rozsadnie jest wziac:
    > a/ 8 kart po 5000zl limitu kazda
    > b/ 5 kart po 2000zl limitu kazda
    > c/ 1 karte na ktorej mam 160zl.

    Powiedz mi co za roznica czy mam limit 1kzl czy 15kzl jak moja
    odpowiedzialnosc na karcie jest do $50?

    > Ja tylko mowie, ze jak ide kupic mleko to nie biore walizki pieniedzy,
    > chociazbym ja w domu posiadal. Ale przekonales mnie, ze czasami trzeba miec
    > kilka kart.

    Czyli jesli tylko mam karte z duzym limitem mam kombinowac jak to zmenic.

    > Ja bym chcial. Tak jak niezla jest ta mBankowa ekarta. Wplacam sobie 200zl
    > na nia i korzystam. Jak masz wieksze potrzeby to wplacasz wiecej. Ale jak
    > znam polskie realia to sie okaze, ze trzeba za nia zaplacic, nie sa
    > oprocentowane wklady itp itd.
    >
    > Teoria:
    > Przyklad 1. Kto jest zamozniejszy:
    > A. bioracy na kreche chleb
    > B. bioracy kredyt na TV
    > C. bioracy kredyt na mieszkanie.
    >
    > Kto musi byc zamozniejszy:
    > A. posiadajacy VE
    > B. posiadajacy charge czyli kredyt wzglednie niewielki
> [...]

    Rozumiem ze widzisz tutaj jakies analogie, tak?

    > Troche to dziwne, bo przeciez kredyt bierze sie zwykle wowczas, gdy kogos
    > NIE stac na produkt. A juz zupelnym kosmosem jest by prestizu dodawalo
    > posiadanie kredytu i chwalenie sie nim (w takim razie bioracy kredyt
    > lombardowy na 210% powinni byc najzamozniejsi).

    Moja glowna karta jest karta charge ;-)

    Co prawda ma chyba najdluzzy okres kredytowania bo do prawie 60 dni
    ;-) ale formalnie to nie jest kredytowka.

    > A jednak z bankomatach sie sprawdza...

    W bankomacie nie podejrzalem nikomu pinu. Przy kasie _za_kazdym_razem
    jak ktos przede mna placi to moge go zobaczyc. Nie robie tego,
    podobnie jak nie patrze na rece osobie wpisujacej hasla (taki nawyk).

    > Z zdaje sie, ze sa banki majace VE kredytowa. Chce tanio i zdrowo :-)

    autoryzacja online - prosze bardzo.

    > A jednak nadal prestige to KK. Tak jak abonament za 200zl VIP do komorki,
    > chociaz kazdy baran umie wydzwonic 3000zl. VIP to dla mnie ktos do kogo sie
    > dzwoni i placi sie kolosalne sumy za przyjemnosc rozmowy z nim. Znam ludzi
    > znanych publicznie, ktorzy maja simplusa.

    Nie pociagalo mnie nigdy posiadanie vipa, ale zakladam ze to moze byc
    podobnie jak z kartami gold - pewne uslugi, ktore normalnie sa do
    wyzebrania masz po prostu od reki i gratis. Jakies roamingi i inne
    takie, czy tez opozniona splate rachunku - przez skleroze, nie
    celowo. Takim ludziom po prostu sie nie odcina komorki, bo wiadomo ze
    nie placa bo nie jest to dla nich wazne.

    --

    --w