  • 1. Data: 2002-04-24 16:08:45
    Temat: Minimalna kwota przeprowadzenia autoryzacji
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

    Coraz czesciej stosuje sie minimalna kwote przeprowadzenia transakcji dla
    osob placacych kartami platniczymi. Ostatnio spotkala mnie przykra rzecz.
    Bedac w sklepie nie zwrocilem uwagi na tabliczke (fakt faktem przyklejona w
    niewidocznym miejscu), ze minimalna kwota transakcji karta wynosi 40 pln. W
    koszu mialem cos ok. 38 pln. Musialem zatem dolozyc cos do koszyka, zeby
    wyszlo 50 pln. Pytanie moje jest nastepujace: Czy sklep samowolnie moze
    wprowadzac takie ograniczenie, czy musi wystapic o zgode do centrum
    autoryzacji (tego z ktorego korzysta)?

    Pozdrawiam
    Leo

  • 2. Data: 2002-04-24 16:25:39
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > wyszlo 50 pln. Pytanie moje jest nastepujace: Czy sklep samowolnie moze
    > wprowadzac takie ograniczenie, czy musi wystapic o zgode do centrum

    W HICie na Kabatach byles??? :)

  • 3. Data: 2002-04-24 21:43:27
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:3cc6d8ee@news.vogel.pl...
    >Czy sklep samowolnie moze
    > wprowadzac takie ograniczenie, czy musi wystapic o zgode do centrum
    > autoryzacji (tego z ktorego korzysta)?

    A kto decyduje decysuje o polityce sklepu, własciciel czy centrum
    autoryzacji?
    IMHO lekko bez sensu pytanie. Skoro sklep wie że będzie miał straty w wyniku
    takiej transkacji to może odmówić zapłaty kartą. Nigdzie nie ma obowiązku
    honorowania kart płatniczych zawsze i wszędzie. Kiedyś pisałem
    oprogramowanie dla jednego z biur podróży i miałem dostęp do danych o
    sprzedaży. Zdziwiło mnie jak wiele transakcji karcianych jest nieopłacalnych
    dla biura (minimalny zysk lub wręcz strata).
    Nie wiem czy tylko w Polsce tak jest ale prowizje pobierane przez centra
    autoryzacji są u nas jak na mój gust bardzo wysokie...

    Jaco

  • 4. Data: 2002-04-25 06:00:09
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > IMHO lekko bez sensu pytanie. Skoro sklep wie że będzie miał straty w wyniku
    > takiej transkacji to może odmówić zapłaty kartą. Nigdzie nie ma obowiązku
    > honorowania kart płatniczych zawsze i wszędzie.

    Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to popierasz to, żeby sklepy podpisywały umowy na
    obsługiwanie płatności przy pomocy kart płatniczych, ale wykonywały jej
    postanowienia według swojego widzimisię ?
    Tzn. naklejki na drzwiach wejściowych tak, ale gdy klient wyciąga kartę, to "pos
    sie zepsuł", "przyjmujemy kwoty powyżej xxx"
    Nie lubie takiego podejścia- jeśli właściciel sklepu decyduje się na obsługę
    kart, to ma to robić zgodnie z umową, a umowy stanowią, że minimalna kwota
    płatności kartą to ok 1zł afaik.

> [...]
    > sprzedaży. Zdziwiło mnie jak wiele transakcji karcianych jest nieopłacalnych
    > dla biura (minimalny zysk lub wręcz strata).

    To niech przestana akceptować karty. Ciekawe ilu wtedy stracą klientów ? Ale
    jeszcze ciekawsze ilu nowych im przybędzie ? ;-)
    W Polsce nie ma przymusu akceptowania kart. Niech zdejmą naklejki z drzwi i
    wywiesza sobie napis "cash only" i powodzenia.
    Ja osobiście gdy widzę dwa sklepy i jeden z nich obsługuje karty, a drugi nie,
    to wybieram ten pierwszy.

    > Nie wiem czy tylko w Polsce tak jest ale prowizje pobierane przez centra
    > autoryzacji są u nas jak na mój gust bardzo wysokie...

    A to jest kwestia umowy, która obowiązuje obie strony- faktycznie kiedyś
    czytałem artykuł na ten temat, że prowizje są za wysokie.
    NIKT nie zmusza właścicieli do obsługi kart, więc nie ma o czym mówić.
    A zainteresowanym płatnościami przy użyciu karty, którzy spotkali się z
    minimalnymi kwotami, tudzież "zepsutymi posami" radzę dzwonić do firmy
    obsługującej sklep z "donosem" -jak będzie takich telefonów dużo, to jest szansa
    że albo pos "się naprawi", albo sklep przestanie nabierać ludzi na możliwość
    płatności kartą.
    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-04-25 06:00:35
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2002-04-25 06:24:18
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    , to ma to robić zgodnie z umową, a umowy stanowią, że minimalna kwota
    > płatności kartą to ok 1zł afaik.

    a nie rownowartosc 1$ w danej walucie?

    > Ja osobiście gdy widzę dwa sklepy i jeden z nich obsługuje karty, a drugi
    nie,
    > to wybieram ten pierwszy.

    tak samo, nawet jesli ten sklep ma (tak jak w przypadku aptek) ciut wyzsze
    ceny i tak wole zaplacc karta

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-04-25 08:16:41
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > , to ma to robić zgodnie z umową, a umowy stanowią, że minimalna kwota
    > >

    > a nie rownowartosc 1$ w danej walucie?

    Chyba nie - ja kiedyś zapłaciłem za Snickersa na stacji benzynowej kartą -
    coś koło 1.20zł Facet nie miał wydać z banknotu 100zł, więc przyjął
    kartę:-)) IMHO chyba lepiej by wyszedł na tym gdyby już dał mi ten baton za
    free ...

  • 8. Data: 2002-04-25 08:25:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@h...com> napisał w wiadomości

    > IMHO chyba lepiej by wyszedł na tym gdyby już dał mi ten baton za
    > free ...

    Czemu? Jesli transakcja byla autoryzowana to jej koszt byl duzy, ale nie
    przewyzszal wartosci towaru.

    Maciej

  • 9. Data: 2002-04-25 08:37:34
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Leonard Szczepanski <p...@p...gazeta.pl> wrote:
    > wyszlo 50 pln. Pytanie moje jest nastepujace: Czy sklep samowolnie moze
    > wprowadzac takie ograniczenie, czy musi wystapic o zgode do centrum
    > autoryzacji (tego z ktorego korzysta)?

    Musi wystąpic o zgodę do C.A. i co więcej - bardzo mało sklepów taką
    zgodę dostaje.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 10. Data: 2002-04-25 08:38:21
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Jaco <j...@a...net.pl> wrote:
    > IMHO lekko bez sensu pytanie. Skoro sklep wie że będzie miał straty w wyniku
    > takiej transkacji to może odmówić zapłaty kartą. Nigdzie nie ma obowiązku
    > honorowania kart płatniczych zawsze i wszędzie.

    Taki obowiązek nakłada na sklep umowa z C.A.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313