  • 1. Data: 2005-06-11 15:09:51
    Temat: Mini porownanie - kursy Multi vs Rajfi
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    Kupowalem kilka dni temu bilety na promy Francja-UK oraz UK-Irlandia.
    Dla testu za jeden zaplacilem VC Multi (debetowa), za druga MC NG Rajfi.

    Obydwie transakcje wykonane 07.06.2005, rozliczone w Rajfim 08.06,
    w Multi 10.06. Waluta obydwu transakcji byl funt brytyjski (GBP),
    tak wiec w obydwu bankach mamy przeliczenie PLN-EUR-GBP.

    Kursy:
    Multi - 1 GBP = 6,2016
    Rajfi - 1 GBP = 6,1722

    Roznica 3 groszy przy tej sumie przeklada sie juz zgrzewke piwa,
    wiec troche zaluje, ze akurat ten drozszy zaplacilem VC. Sytuacje
    pogarsza jeszcze fakt, ze Multi rozliczylo transakcje pozniej,
    a w ciagu tych dni funt spadl o kilka gr!

    Potwierdzaja sie moje spostrzezenia z ostatnich wakacji,
    kiedy placac w HUF i SKK mialem lepsze kursy dla MC Rajfiego
    niz VC Multi.

    Kursy na stronie wypadaja na korzysc Multi, ale przy platnoscia
    karta okazuje sie, ze juz tak super rozowo nie jest. W czym lezy
    przyczyna? Wyzsza marza za przewalutowanie samego banku?
    Cos mi sie kolacze po glowie, ze byly informacje ze MC nie pobiera
    takich oplat za wymiane jak Visa, hm...

    --
    Pozdrowionka,
    Wilczek

  • 2. Data: 2005-06-11 16:25:56
    Temat: Re: Mini porownanie - kursy Multi vs Rajfi
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Kursy na stronie wypadaja na korzysc Multi, ale przy platnoscia
    >karta okazuje sie, ze juz tak super rozowo nie jest. W czym lezy
    >przyczyna? Wyzsza marza za przewalutowanie samego banku?

    Nie wiem jak w Rajfim, ale w Multi to 2%.

    Pzdr.
    Lack

  • 3. Data: 2005-06-14 07:57:16
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 6/11/2005 5:09 PM, Wilczek wrote:
    > Kupowalem kilka dni temu bilety na promy Francja-UK oraz UK-Irlandia.
    (...)

> [...]
    > przyczyna? Wyzsza marza za przewalutowanie samego banku?
    > Cos mi sie kolacze po glowie, ze byly informacje ze MC nie pobiera

    Przyczyny takiej sytuacji leżą całkowicie gdzie indziej - tzn. każdy
    przedsiębiorca stara się wziąć za swój produkt więcej niż mniej - to
    całkowicie normalne - natomiast nie każdy o tym informuje.
    Bank (hipotetyczny) powinien czynić to w granicach obowiązującego prawa,
    co na ogół ma miejsce).

    Banki nie mogą informować o cenach swoich produktów w sposób całkowicie
    jednoznaczny, bo klienci wybieraliby tylko te, które są tańsze.
    Zauważ, proszę, że np. pojawia się potrzeba informowania klienta o
    fakcie otrzymania dodatkowo czegoś, czego nie otrzymuje - by zmylić jego
    kalkulacje - np. że "nasz bank jest duży" - co z punktu widzenie klienta
    zwykle nie ma znaczenia.

    Dlatego rzeczywisty koszt usług bankowych znany jest w większości
    przypadków po, a nie przed - ewentualne tzw. testy dotyczą ograniczonych
    okresów czasu - i potwierdzają jedynie zdarzenia z przeszłości - nie
    dając ani gwarancji ani odpowiedzi na pytanie, co zdarzy się w czasie
    przyszłym. Nie masz żadnej gwarancji, że dzisiaj nie obraduje zarząd,
    który zmienia zasady polityki dot. xxx - lub, że jutro wprowadzą opłaty
    za cośtam.

    Podobna sytauacja ma miejsce np. w przypadku modelu Altmana - który
    pozwala "przewidywać" ewentualną upadłość firm. Panuje jednak
    przekonanie, że model ten bardziej przewiduje "przeszłość" - o ile
    wogóle można użyc takiej semantycznie sprzecznej zbitki słownej.

    Pzdr: Catbert