eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMini porownanie - kursy Multi vs Rajfi › Re: Mini porownanie - kursy Multi vs Rajfi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mini porownanie - kursy Multi vs Rajfi
    Date: Tue, 14 Jun 2005 09:57:16 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <d8m2le$643$1@korweta.task.gda.pl>
    References: <d8evas$svf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: age202.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: korweta.task.gda.pl 1118735855 6275 83.25.160.202 (14 Jun 2005 07:57:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Jun 2005 07:57:35 +0000 (UTC)
    X-Original-Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
    In-Reply-To: <d8evas$svf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:352621
    [ ukryj nagłówki ]

    On 6/11/2005 5:09 PM, Wilczek wrote:
    > Kupowalem kilka dni temu bilety na promy Francja-UK oraz UK-Irlandia.
    (...)
    >
    > Kursy na stronie wypadaja na korzysc Multi, ale przy platnoscia
    > karta okazuje sie, ze juz tak super rozowo nie jest. W czym lezy
    > przyczyna? Wyzsza marza za przewalutowanie samego banku?
    > Cos mi sie kolacze po glowie, ze byly informacje ze MC nie pobiera
    > takich oplat za wymiane jak Visa, hm...

    Przyczyny takiej sytuacji leżą całkowicie gdzie indziej - tzn. każdy
    przedsiębiorca stara się wziąć za swój produkt więcej niż mniej - to
    całkowicie normalne - natomiast nie każdy o tym informuje.
    Bank (hipotetyczny) powinien czynić to w granicach obowiązującego prawa,
    co na ogół ma miejsce).

    Banki nie mogą informować o cenach swoich produktów w sposób całkowicie
    jednoznaczny, bo klienci wybieraliby tylko te, które są tańsze.
    Zauważ, proszę, że np. pojawia się potrzeba informowania klienta o
    fakcie otrzymania dodatkowo czegoś, czego nie otrzymuje - by zmylić jego
    kalkulacje - np. że "nasz bank jest duży" - co z punktu widzenie klienta
    zwykle nie ma znaczenia.

    Dlatego rzeczywisty koszt usług bankowych znany jest w większości
    przypadków po, a nie przed - ewentualne tzw. testy dotyczą ograniczonych
    okresów czasu - i potwierdzają jedynie zdarzenia z przeszłości - nie
    dając ani gwarancji ani odpowiedzi na pytanie, co zdarzy się w czasie
    przyszłym. Nie masz żadnej gwarancji, że dzisiaj nie obraduje zarząd,
    który zmienia zasady polityki dot. xxx - lub, że jutro wprowadzą opłaty
    za cośtam.

    Podobna sytauacja ma miejsce np. w przypadku modelu Altmana - który
    pozwala "przewidywać" ewentualną upadłość firm. Panuje jednak
    przekonanie, że model ten bardziej przewiduje "przeszłość" - o ile
    wogóle można użyc takiej semantycznie sprzecznej zbitki słownej.

    Pzdr: Catbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1