    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mille -- udowodnił, że jest bankiem z szamba rodem
    Date: Wed, 9 Jan 2013 17:46:09 +0100

    "bratek" 50ed8a0b$0$26689$6...@n...neostrada.pl

    > uznanie pierwszej reklamacji to była "goodwill" banku, nie chciał
    > psuć relacji z klientem, mimo, iż ten własnoręcznym podpisem
    > zgodził się na pobieranie tej opłaty i zaakceptował regulamin.
    > Pierwszy raz bank to przebaczył. Drugi,już i jak najbardziej
    > słusznie. Każdy widzi co podpisuje. Raz można się pomylić, ale
    > drugi raz podpisać i popełnić ten sam błąd. Za dużo. Są instytucje,
    > które wszelkie umowy podpisane przez klienta egzekwują bardziej
    > stanowczo niż mille, który za pierwszym razem dał szansę.

    Zawarłem z bankiem umowę ustną (w czasie rozmowy telefonicznej -- inicjowanej
    przez bank, nie przeze mnie) na mocy której za kartę miałem nie płacić
    w pierwszym roku używania tejże karty. Wiesz, co to umowa? Na mocy (czy
    w efekcie zawarcia) tejże umowy ustnej podpisałem umowę -- czy to znaczy,
    że umowa ustna straciła swoją moc? Według mnie -- nie straciła. Tylko
    dlatego przyjechałem do banku i podpisałem umowę, gdyż dostałem zapewnienie
    tego, iż karta będzie za darmo. Gdyby nie to zapewnienie -- nie podpisałbym
    tej umowy? Nie przyjechałbym do banku w tej sprawie.

    Mam umawiać się pisemnie za każdym razem? Rozumiem, że umowa kupna mieszkania
    raczej powinna być sporządzona na piśmie, ale czy każda umowa musi być pisemna?
    Oczywiście nie. Szkoda na to życia.

    Bank nadużył mego zaufania, podstawiając mi do podpisania umowę łamiącą
    umowę ustną -- a że ja słabo widzę (mam wrodzone wady wzroku) można uznać,
    że bank żeruje na moim kalectwie. :) Na dodatek -- kalectwie nijak przeze
    mnie nie zawinionym. Nie straciłem wzroku w efekcie picia alkoholu (jak
    większość Polaków potraciła rozum) lecz przyszedłem na ten świat z wadami
    wzroku.

    Co byś powiedział o dyrektorze banku znęcającym się nad kimś, kto
    potrzebuje wózka inwalidzego? Uznałbyś zachowanie tegoż dyrektora
    za dziarskie? -- pełne krzepy, temperamentu?... Wyobraź sobie, że
    ów dyrektor powoływałby się na jakieś swe zmyślne rozporządzenia,
    które by niepotrzebnie uprzykrzały życie temuż kalece. :)

    A może byś (nie zważając na ,,wysokie stanowisko'' takiego
    dyrektora po prostu kopnął w jego dupę -- aby pokazać mu,
    że jest zwykłym gównem?

    -=-

    Dziś bank kradnie drobne pieniądze, łamiąc umowę ustną i otaczając
    się ludźmi wątpliwej reputacji (takimi, którzy nawet pisać nie
    potrafią) a jutro będzie doił ostro, podpierając się umowami,
    regulaminami itd... Będzie miał wprawę i poparcie społeczne.

    Akurat prawo (bardzo często i gęsto? -- może niekoniecznie) bierze
    w obronę tych, którzy zawarli umowy nieświadomi pułapek. Prawo
    ludzi mądrych, nie cwaniaczków. :) Mądry zaś człowiek omija
    cwaniaczków i otacza się ludźmi drżącymi ze strachu przed
    możliwością oszukania kontrahenta, klienta, współpracownika...

    Gdy Kaczyńscy wystąpili chamsko przeciwko ich współpracownikowi
    (Lepperowi) stracili władzę. Przykładów tego typu jest wiele.
    Mądrość nakazuje życie spokojne, ufne, pełne dobrych wrażeń,
    nie zaś życie pełne napięcia, przepychanek, węszenia podstępów...

    -=-

    Wielu ludzi uważa, iż pokój jest efektem równoważenia się sił
    czy napięć społecznych. Inni uważają, iż rozum daje nam brak
    wojen i brak niepotrzebnego płaczu, nie zaś równowaga sił.

    (jeden uważa, że w czasie rozmowy dwóch osób nikt od nikogo
    nie dostał po ryju, gdyż obaj rozmówcy byli równie silni;
    inny uważa, iż celem rozmowy nie było spowodowanie bijatyki,
    a bicepsy czy posiadane umiejętności rodem ze sztuk walki
    nie odegrały w rozmowie znaczącej roli)

    -=-

    Zapraszasz kogoś do domu, aby go okraść, podpierając się
    pisemną umową umożliwiającą okradanie gości w Twoim domu?

    Nie ja prosiłem bank o tę kartę, ale bank prosił mnie.
    Zatem (IMO) bank powinien był zatroszczyć się o to, abym
    nie stracił na tej współpracy -- gdyż mnie do niej namówił.

    -=-

    Jakie państwo będziecie tworzyć -- w takim będziecie żyć. :)
    (jak się pościelisz, tak się wyśpisz)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'