  • 1. Data: 2004-03-03 10:11:13
    Temat: Miesięczny koszt ROR-u
    Od: t...@p...onet.pl

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_04022
    6/pieniadze_a_1.html

    Tensor1

  • 2. Data: 2004-03-03 13:40:09
    Temat: Re: Miesięczny koszt ROR-u
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    news:05cd.00000969.4045af41@newsgate.onet.pl...
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_04022
    6/pieniadze_a_1.html

    Hm, ale dlaczego tylko te banki zostały uwzględnione w tym zestawieniu, a
    nie ma najtańszych? :>

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-03-03 14:06:43
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Hm, ale dlaczego tylko te banki zostały uwzględnione w tym zestawieniu, a
    > nie ma najtańszych? :>

    Ja tam w ogóle kocham takie zestawienia. :-)
    W gruncie rzeczy troszkę roboty i można zrobić tyle zestawień, ile jest
    banków. Każde będzie prawdziwe i zwycięzcą będze bank, któremu chcemy to
    zestawienie sprzedać. ;-))

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 4. Data: 2004-03-03 14:31:46
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> napisał w
    wiadomości news:c24ope$9c7$1@news.onet.pl...
> [...]
    > W gruncie rzeczy troszkę roboty i można zrobić tyle zestawień, ile jest
    > banków. Każde będzie prawdziwe i zwycięzcą będze bank, któremu chcemy to

    A w tym na przyklad zwyciezca nie jest ten bank, ktory jest najtanszy, tylko
    ten w ktorym koszty w ostanich 2 latach najmniej wzrosly.
    Zna ktos glupsze kryterium?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2004-03-03 14:39:06
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A w tym na przyklad zwyciezca nie jest ten bank, ktory jest najtanszy,
    tylko
    > ten w ktorym koszty w ostanich 2 latach najmniej wzrosly.
    > Zna ktos glupsze kryterium?

    Tak. Według kolorów w gabinecie prezesa. ;-))

  • 6. Data: 2004-03-03 15:32:06
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Slawek Kos dnia 2004-03-03 15:31 napisał(a) co następuje:

> [...]

    Wybrano "największe" banki, cokolwiek miałoby to znaczyć.

    > A w tym na przyklad zwyciezca nie jest ten bank, ktory jest najtanszy, tylko
    > ten w ktorym koszty w ostanich 2 latach najmniej wzrosly.
    > Zna ktos glupsze kryterium?

    A skąd Wy wzięliście to kryterium? I "ZWYCIĘZCĘ"? Przecież ten artykuł
    to nie żaden ranking - cytat: "Wyliczenia te robimy tylko po to, by
    uzmysłowić, że posiadanie ROR staje się coraz bardziej kosztowne."

    A to, że dane w tabelkach poukładane są malejąco - to chyba dla wygody?

    IMHO czepiacie się. Dziennikarz chciał wykazać to, co powyżej
    zacytowałem, i niewątpliwie wykazał ;-) Ale ten artykuł to nie RANKING!

    Marek

  • 7. Data: 2004-03-03 16:46:43
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > IMHO czepiacie się. Dziennikarz chciał wykazać to, co powyżej
    > zacytowałem, i niewątpliwie wykazał ;-) Ale ten artykuł to nie RANKING!

    Też mnie dziwi, że zapomniano o mbanku i innnych. Lecz tak tych, dla których
    zrobionio jest PRECYZYJNIE podana metoda. Oczywiście można się nie zgadzać z
    liczbą robionych przelewów czy też wielkością wypłat w ciągu miesiąca. Jednak
    przyjęcie jakichkolwiek założeń dotyczących aktywności na koncie zawsze
    znajdzie swoich krytyków. Idąc tym kierunkiem rozumowania dojdziemy do
    stwierdzenia, że NIE POWINNO być żadnych porównań. Czy tego chcemy? Chyba nie.

    I jeszcze jedno. Takie porównania nie mozna odnosić bezpośrednio do swoich
    potrzeb. Wybór konkretnego banku zależy od INDYWIDUALNEJ aktywności na koncie i
    może ona być drastycznie inna niż średnie. Np. codziennie wpłacam w
    przybliżeniu podobna kwotę oraz jednocześnie, w tym samym dniu, dokonuję
    przelewu do innego banku.

    Tensor1

  • 8. Data: 2004-03-03 17:06:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marek Madej wrote:
> [...]
    > uzmysłowić, że posiadanie ROR staje się coraz bardziej kosztowne."
    > (.....) Dziennikarz chciał wykazać to, co powyżej

    wykazywanie tego co wykazał jest też bez sensu, bo kto robi wypłaty lub przelewy
    w banku w którym jest to drogie i niewygodne.
    Ja za 6 ROR-ow płacę tyle co on wykazał za jeden najtańszy - tyle że ja używam
    ich do tego do czego się nadają !!!

    1. NORDEA VIP z internetem 3 zł/mies, 4 zł za 2 karty VC (darmowe, z promocji),
    ok 1 zł za przelewy => 8 zł/mies
    2. FORTIS e-pakiet 7 zł/mies, + 2 zł za 2 karty VE => 9zl/mies darmowe wypłaty
    bankomatowe i przelewy.
    3. Inteligo => 1 zl/mies
    4. ING Taryfa 0 => 0zl/mies (tylko platnosci bezgotowkowe VE za 12 zl)
    5. Raiffeisen Bank, konto lokacyjne => 0zl/mies.
    6. PKO BP => 4 zl/mies i 3 przelewy ze zmienna kwotą => 7 zl/mies
    ---------
    RAZEM => 25 zł/mies podczas gdy w mądrym zestawieniu najtańszy bank PKOBP to
    właśnie koszt to 25/zl/mies
    *** blad ***
    PS - mogłbym się ograniczyć i żyć trochę oszczędniej ale jak widzę takie
    zestawienia to żal mi się rozstawać z tak tanimi kontami :-)

  • 9. Data: 2004-03-04 06:07:27
    Od: "Andrzej" <a...@u...pl>

> [...]
    > może ona być drastycznie inna niż średnie. Np. codziennie wpłacam w
    > przybliżeniu podobna kwotę oraz jednocześnie, w tym samym dniu, dokonuję

    Wychodzicie z błędnego założenia, że gazety i dziennikarze są dla nas. Nie
    to my jesteśmy dla nich aby gazety się lepiej sprzedawały i czym
    wiadomości są bardziej intrygujące i sensacyjne tym lepiej się sprzedają
    tak jak i sama gazeta, a że niektórzy czytelnicy myślą? Przecież tych mogą
    pominąć, wielu czyta tylko nagłówki i pobieżnie artykuł a ogólnie biorąc
    banki rzeczywiście zaczynają sobie poczynać z nami coraz śmielej.
    Wiele banków nie pasowało do idei tego artykułu i zostało pominiętych gdyż
    to by całkowicie obaliło lub zaciemniło pomysł autora. Gdyby to miała być
    porada lub przestroga to treść zestawienia była by inna a tak taka
    informacja bardzo ładnie wygląda i burzy w przeciętnym czytelniku krew a o
    to chodzi.

    "Cztery lata temu trzeba było trzymać na koncie przez cały miesiąc około
    3,7 tys. zł (przeciętnie w największych bankach), aby odsetek wystarczyło
    na pokrycie opłat związanych z rachunkiem (wymieniamy je w ramce poniżej;
    braliśmy pod uwagę takie same operacje jak w tym roku). Na początku 2003
    r. wkład ten - potrzebny do zbilansowania dochodów z odsetek i wydatków -
    musiałby wynosić ponad 61 tys. zł, na początku 2004 r. - już ponad 220
    tys. zł."

    Przecież tu wszystko jasne i klarowne, a to że w niektórych bankach przy
    takim zestawieniu wychodzimy na PLUS to co robimy, usuwamy ten bank z
    listy bo nam burzy wizję i nie pasuje do zestawienia. Myślę, że jest
    jeszcze kilka banków gdzie myślący ludzie maja pieniądze i jeszcze tak nie
    narzekają, może trzeba by zapytać autora artykułu w jakim on banku trzyma
    pieniądze i sprawa sie by wyjaśniła ? ;)))

    Pozdrowienia A.

  • 10. Data: 2004-03-04 09:27:22
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    > I jeszcze jedno. Takie porównania nie mozna odnosić bezpośrednio do swoich
    > potrzeb. Wybór konkretnego banku zależy od INDYWIDUALNEJ aktywności na
    koncie

    Również w drugą stronę: indywidualna aktywność na koncie zależy od wybranego
    banku i możliwości, jakie oferuje. Na przykład jeśli bank ma dużo bankomatów
    własnych, to nie będę potrzebował wypłacania z obcych bankomatów.
    Jeśli za coś naliczana jest prowizja, to najpierw się zastanowię, zanim
    wyknam operację.

    Pozdrawiam,
    Artur