  • Data: 2015-03-05 14:27:04
    Temat: Re: Meritum - zmniejszyli oprocentowanie na 2,75%
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:md9f0p$qk4$1@node2.news.atman.pl...

    > Przez ostatnie 3m, wibor 6m zjechał o 0,3pp. a stopa referencyjna się nie
    > zmienila.

    Skutek wcześniejszej zmiany stopy.

    > Teraz stopa ref spadła o 0,5pp a WIBOR ani drgnie.
    > Jaka to korelacja???

    Ja nie patrzę na to w ujęciu zmian godzinowych a miesięcznych.
    Wykres stóp widzę tu:
    http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/stopy-
    procentowe-w-polsce-najnizsze-w,250,0,1724922.html
    A WIBOR3M (ten mnie interesuje) znalazłem tu:
    http://www.money.pl/pieniadze/depozyty/zlotowe/WIBOR
    3M,depozyty.html
    po wybraniu większego wykresu można wpisać, że od maja 2012 (wcześniej nie
    wiedziałem co to jest WIBOR).

    Dla mnie są one na tyle podobne, że teza o braku korelacji wydaje mi się
    nieuzasadniona, choć już nie pamiętam dokładnej definicji korelacji.
    P.G.