  • 21. Data: 2002-05-01 13:35:03
    Temat: Re: Merchant nie przyjol platnosci karta - co zrobic
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:lgovcus4n5bv9ulksrrl09hio29dd806nd@4ax.com...

    > A nawet jesli, to o czym my mowimy, skoro centra nie sa w stanie sobie
    > poradzic nawet ze sklepami ewidentnie lamiacymi umowe przez doliczanie
    > prowizji do zakupow karcianych. Czy moze raczej centra nie chca i/lub
    > nie maja interesu w zmuszeniu sklepow do przestrzegania umowy :-( ?
    > --

    Monopol PolCardu i Pekao sie skonczyl. W chwili obecnej aklajerzy walcza o
    klientow i bardzo ostroznie postepuja z tymi ktorych juz maja. IMHO tylko
    my, klienci mozemy wymoc na akceptantach pewne zachowania. I to w rozne
    sposoby od rezygnacji z zalupow, bojkotu sklepu do wystepowania do
    organizacji konsumenckich czy PIH-u w przypadkach gdy sa ku temu podstawy,
    np. brak wyraznej informacji np. o minimalmym limicie.

    Maciej

  • 22. Data: 2002-05-01 15:38:07
    Od: k...@i...pl (Roman k.)

    From: "MK" <m...@i...pl>

    . IMHO tylko
    > my, klienci mozemy wymoc na akceptantach pewne zachowania. I to w rozne
    > sposoby od rezygnacji z zalupow,

    Jest to chyba najskuteczniejsza metoda. Kupuje się kupę drobiazgu i w
    momencie odmowy przyjęcia zapłaty kartą, zostawia się cały kram na taśmie i
    mówi do widzenia. Paru takich klientów uczy dość zdecydowanie pokory i
    szacunku.
    Sam to już trenowałem, budząc tzw. pożar w b...elu. Trzeba przecież skasować
    sprzedaż i rozłożyć to całe barachło po półkach.

    Pozdrowienia
    Roman K.

    Nagrody bez losowania... >>> http://link.interia.pl/f15b4

  • 23. Data: 2002-05-01 20:53:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (1 May 2002 17:38:07 +0200), k...@i...pl
    (Roman k.) był(a) napisał(a):

> [...]
    >mówi do widzenia. Paru takich klientów uczy dość zdecydowanie pokory i

    Mylisz się. Władze sklepu to WALI. Sprawą zajmuje się pani kasjerka,
    która jest małym leszczem i może conajwyżej pokurwowować na
    upierdliwego klienta. Szef jest tak daleko, że nawet sklepu czasami na
    oczy nie widział i takie postępowanie mu lata...

    Ostatnio sieć sklepów dla biedoty dostała właściwą nazwę (pod
    wezwaniem św. Alberta), a że ja się zacząłem do biedoty ostatnio
    zaliczać, postanowiłem skorzystać. No i kasjerka uznała, że karty
    obsługuje kasa 3 (zamknięta w tym momencie) i nie przyjmie zapłaty w
    kasie 2. No więc zawołała łaskawie panią do kasy 3. Tamta przylazła i
    się drze na mnie, że karty kasa 3 przyjmuje i czy nie widzę napisu. No
    więc mówię, że kasa 3 była zamknięta, więc stanąłem do kasy 2. Mało
    mnie ścierą nie zabiła ,,a co ja mam tutaj cały czas siedzieć?''. Ona
    jest kasjerka, nie ma nic wspólnego z zyskami sklepu, a moje
    stwierdzenie, że kupuję tam ostatni raz spłynęło po niej jak po
    kaczce...

    >Sam to już trenowałem, budząc tzw. pożar w b...elu. Trzeba przecież skasować
    >sprzedaż i rozłożyć to całe barachło po półkach.

    Ja to trenowałem dwa razy w innym oddziale opisanego wyżej zestawu
    sklepów... Raz jak okazało się, że nakupiłem masę drobnicy, a okazało
    się przy kasie, że nie mają siatek, a drugi raz jak chciałem płacić
    kartą, a odpowiedzieli, że się nie da. Nie wzbudziło żadnego
    sprzeciwu. Pani zgarnęła towar do wiadra pod stołem i tyle... Póki nie
    zapłacisz, paragon nie jest zamykany i da się prosto wycofać.

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 24. Data: 2002-05-01 21:02:43
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > upierdliwego klienta. Szef jest tak daleko, że nawet sklepu czasami na
    > oczy nie widział i takie postępowanie mu lata...

    dokladnie - panie powiedzialy ze jest to zarzadzenie "z gory" i tak ma byc.
    One wola sie nie narazac - towar sprzatniety i do odlozenia na polki. Po
    drodze dostalem tel do biura firmy zebym mogl tam zlozyc skarge,

    --
    JaKi

  • 25. Data: 2002-05-02 09:34:46
    Od: <i...@p...onet.pl>

    > Pytanie - co teraz powinienem z tym zrobic? - PolCard z pytaniem czy sklep
    > mial prawo?

    Z tego co wiem sklep może sam ustalić minimalną kwotę płatności.
    Ze względu na koszty własne mogą uznać, że do określonej kwoty
    im się nie opłaca (koszt połączenia + opłata za jedną transakcję).
    Kilka lat temu jechałem przez Austrię i punkt miał kwotę minimalną
    ~20 szylingów, a we Francji ~100 franków
    (w tych w których płaciłem/chciałem płacić).

    Pozdrawiam
    Bartek I.

  • 26. Data: 2002-05-02 16:45:50
    Od: Karolina Godyń <k...@o...org.pl>

    MK napisał(a):

    > To prawdopodobnie wkrotce nie bedziesz mial problemu ;). U mnie Lider Price
    > zrezygnowal z akceptacji kart.

    U mnie też. Napisali, że to z powodu "_ogromnych_" prowizji narzucanych
    przez banki. :))) Teraz chodze na zakupy naprzeciwko do Marcpolu i obok
    do sklepu z żarciem dla zwierzaków. Tam nikt już nie ma peoblemu z
    przyjęciem karty. Poza tym Pani ze sklepu dla zwierzakow stwierdzila
    ostatnio, ze klienci z kartami znacznie więcej kupuja, niż ci bez.

    Kaa

  • 27. Data: 2002-05-03 22:08:34
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ~20 szylingów, a we Francji ~100 franków
    > (w tych w których płaciłem/chciałem płacić).

    Wlasnie we Francji Leader Price akceptuje karty od 100 Fr (oczywiscie do 2002
    roku) a w Polsce LP ma w umowie z Polcardem te minimalne 50zl (bylem
    kierownikiem pierwszego LP w Polsce)

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2002-05-06 10:31:07
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Każdy sklep ma prawo ustalić taki limit a niby dlaczego nie?
    Za dobrych czasów były sklepy tylko dla białych, czarni nie mieli do nich
    wstępu.

  • 29. Data: 2002-05-06 11:23:41
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > Użytkownik "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To prawdopodobnie wkrotce nie bedziesz mial problemu ;). U mnie Lider
    Price
    > zrezygnowal z akceptacji kart.

    :-)

    No to nie damy im za duzo zarobic.
    No a taki Champion wymiekl z tego limitu 50 PLN.

    Karol

  • 30. Data: 2002-05-06 11:28:31
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > kart ani do zmniejszenia :). Kazdy punkt [sklep/uslugodawca itd...] sam
    > wybiera czy akceptacja tej formy platnosci jest dla niego oplacalna.
    > Moge tylko pozazdroscic, ze mieszkacie w miejscach gdzie bez problemow
    mozna
    > zaplacic w sklepie karta. U mnie w promieniu ok 1 km [tak zeby sie nie
    > zalapal Carrefour i Castorama ;)]. mozna zaplacic chyba tylko w 3 punktach
    > [lekarz, salon Centertela, kwiaciarnia]. Trzecim punktem byl Lider Price
    ale
    > chyba dlatego sie wycofali z akceptacji kart, bo inne sklepy tego nie
    robia.

    Champion juz sie nie zalapal na ten 1 km :-)
    No i co z GS Tarchomin? Przynajmniej ten kolo szkoly powinien sie lapac :-)

    Pozdrawiam,
    Karol