  • Data: 2019-06-23 15:56:05
    Temat: Re: Mechanizm wykrywania fraudu
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:5d0f51d1$0$17347$65785112@news.neostrada.pl...
    > Czy banki mają automatycznie w systemie
    > sygnalizację zdarzeń nietypowych?
    > Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do systemu.
    > I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

    Tak, każdy inny i się zmieniają.
    Już wiele lat temu gdy złożyłem dyspozycję przelewu (nazwisko to samo -
    rodzina, kwota mała)
    Pekao SA próbował się do mnie dodzwonić czy na pewno.

    Był niesławny wyrok gdy oszuści zbierali "dla Rydzyka" a podawali swój nr
    konta?
    Pomimo iż numer był (jest?) wystarczający i bank był zobowiązany do
    wykonania dyspozycji
    klientów to niestety sąd uznał "winę" banku.
    Zaraz po tym banki dostały sraczki i np. kolega opowiadał wściekły, że
    zapłacił przelewem
    za zakup a sprzedawca twierdzi, że nie dostał zapłaty. Okazało się, że bank
    odrzucił
    przelew bo była literówka w nazwie beneficjenta (firmy).

    Arek