eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMechanizm wykrywania fraudu › Re: Mechanizm wykrywania fraudu
  • Data: 2019-06-23 13:44:31
    Temat: Re: Mechanizm wykrywania fraudu
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-06-23 o 13:30, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 23.06.2019 o 12:17, cef pisze:
    >> Czy banki mają automatycznie w systemie sygnalizację zdarzeń
    >> nietypowych? Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do
    >> systemu. I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?
    >
    > Po pierwsze każdy bank ma swoje systemy. Po drugie nie byłoby chyba
    > szczęśliwym publikowanie tych informacji, bo Tobie jako użytkownikowi
    > wiele by to nie pomogło, a przestępstwom życie ułatwiło. Ale tak
    > ogólnie, to mają :-)


    To oczywiste, że banki mają różne systemy.
    Pytanie jest o mechanizmy reagujące na takie zdarzenia:
    czy jest jakiś zbiór takich zdarzeń a reagują losowo czy nic nie robią
    standardowo?
    Przykładowo daję swoją kartę dziecku czy zonie na jakiś wyjazd
    w miejsce odległe np o kilkaset kilometrów.
    Tam karta jest standardowo użyta a ja w tym samym prawie czasie loguję się
    w miejscu zamieszkania. I teraz pytanie czy bank wyłapuje to
    w jakikolwiek sposób - np w celu późniejszego udowodnienia mi, że
    nie przestrzegam zasad bezpiecznego używania produktów i np za
    kilka lat odrzucą mi reklamację na podstawie takich danych.

    Gdyby zadzwonili do mnie zaraz po stwierdzeniu takiego
    faktu, to żeby uniknąć blokady karty i kłopotów dla żony/dziecka
    łganie nie miałoby sensu. Więc sam fakt byłby potwierdzony.
    Chodzi mi o to czy zbiór takich przypadków wątpliwych
    jest jakoś dostępny, przeszukiwalny i archiwizowany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1