  • 11. Data: 2019-12-14 12:08:41
    Temat: Re: Masz jak w banku
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-14 o 10:30, J.F. pisze:
> [...]
    tego nie sprawdza. Ja do swojego konta w banku loguje się raz w miesiącu najczęściej
    żeby niezbędne opłaty porobić.
    tylko po kieszeniach się walało

    > Ogolnie robie tak samo.
    > Ale czasem jednak sprawdzam te historie, i sie zastanawiam, co ja tu
    > niby kupilem - bo ogolnie to panuje jeszcze nad zakupami.
    >
    > Ale teraz wiekszosc bankow wysyla przez apke push info na telefon,
    > wiec kontrola jest na biezaco.
    > Dawniej mozna bylo sobie powiadomienia sms wlaczyc, ale to platne, czy
    > email ...i znow telefon mogl szybko sprawdzac, czy nawet wieczorem w
    > domu.

    Mnie jakoś aplikacje bankowe w telefonie ani płacenie telefonem nie urzekło.
    A kontrola u mnie to zajrzenie raz na kilka dni i sprawdzenie w historii
    czy nie ma
    jakichś dziwnych transakcji, robię kartą kilkanaście transakcji tygodniowo
    i czasem łamię sobie głowę nad tym co to było.
    Zwłaszcza jak kupuję np w aptece a w historii Jacek Kowalski PHU i inny
    adres
    na pierwszy rzut oka nie przypominam sobie :-)

  • 12. Data: 2019-12-14 12:12:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-11 o 23:20, Imka pisze:

    > A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
    > obciążyć klienta?

    Tyle ile jest regulaminie.
    Kiedyś obciążenie z karty - płacone żelazkiem w niemieckim hotelu -
    przyszło po około 2 miesiącach - ale oczekiwałem tego.

  • 13. Data: 2019-12-14 12:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2019 12:08:41 +0100, cef napisał(a):

    > Mnie jakoś aplikacje bankowe w telefonie ani płacenie telefonem nie urzekło.

    Nie musisz placic telefonem.
    Apke instalujesz, placisz karta i za chwile masz pisk, ze cos doszlo.

> [...]
    > Zwłaszcza jak kupuję np w aptece a w historii Jacek Kowalski PHU i inny
    > adres na pierwszy rzut oka nie przypominam sobie :-)

    Tym niemniej jakby przyszlo takie powiadomienie a ty np siedzisz przy
    biurku, to bys sie zdziwil.

    J.

  • 14. Data: 2019-12-14 12:19:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2019 12:12:42 +0100, cef napisał(a):

    > Tyle ile jest regulaminie.
    > Kiedyś obciążenie z karty - płacone żelazkiem w niemieckim hotelu -
    > przyszło po około 2 miesiącach - ale oczekiwałem tego.

    Swoja droga - czemu tak dlugo ?
    Hotelarz miesiac kwity zbieral ? Byc moze.
    Banki to miesiac wklepywaly ?

    Bo miedzy bankami to juz chyba szybko - gora pare dni ...

    J.

  • 15. Data: 2019-12-14 12:53:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-14 o 12:17, J.F. pisze:

    > Nie musisz placic telefonem.
    > Apke instalujesz, placisz karta i za chwile masz pisk, ze cos doszlo.

    > Tym niemniej jakby przyszlo takie powiadomienie a ty np siedzisz przy
    > biurku, to bys sie zdziwil.

    Wykorzystanie aplikacji do tego celu chyba będę musiał przemyśleć.

  • 16. Data: 2019-12-14 18:31:26
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 11.12.2019 o 23:20, Imka pisze:

    > Mille zgubiło mi dwie operacje obciążeniowe na karcie kredytowej.

    Spokojnie - doliczą odsetki... :)

  • 17. Data: 2019-12-14 20:49:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-14 o 12:19, J.F. pisze:

    > Swoja droga - czemu tak dlugo ?
    > Hotelarz miesiac kwity zbieral ? Byc moze.
    > Banki to miesiac wklepywaly ?
    >
    > Bo miedzy bankami to juz chyba szybko - gora pare dni ...

    Nie wiem. Z reguły do kilku dni wszystko się rozlicza
    (na różnych kartach i w różnych bankach)
    Z reguły jak płacę w jeden dzień różnymi kartami
    w różnych punktach, to zakupy z jednego dnia rozliczają
    się w tym samym czasie (zagraniczne też), więc jeśli wszystko odbywa się
    automatycznie,
    to czas jest porównywalny. Ale z żelazka to już każdy kolejny
    obsługujący może dołożyć jakiś czas albo "zaspać" zanim trafi to do
    systemu i pójdzie z automatu.

  • 18. Data: 2019-12-15 09:12:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sklepik w Egipcie, transakcja wg sklepikarza nie przeszła (wypukła Visa).
    No to po dyskusji i zapewnieniu przez sklepikarza autoryzowałem drugi raz, bo
    musiałem coś kupić, i zastanawiałem się do otrzymania
    wyciągów, czy nie zapłaciłem dwa razy.
    Na zestawieniu miesięcznym z karty przyszło coś w rodzaju:
    -30 Ł
    +30 Ł
    -30 Ł

  • 19. Data: 2019-12-15 19:38:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Imka <s...@g...pl> writes:

    > Dawno temu to powiedzenie było synonimem solidności.
    > Ale to było chyba dawno.

    No ale w czym problem.

    > Mille zgubiło mi dwie operacje obciążeniowe na karcie kredytowej. No po
    > prostu ich nie ma, wyciąg do spłaty mniejszy o prawie trzysta złotych.
    > Zgłosiłam.

    To sprawa sklepu, nie klienta lub banku. Bank nic tu nie może pomóc,
    jeśli w ogóle jakakolwiek pomoc jest potrzebna. Nie jest celowe
    informowanie banku o takich zdarzeniach - jeśli już, to można
    poinformować sklep (aczkolwiek podejrzewam, że to także niczego nie da,
    i że poradzą sobie sami).

    > Pierwszą promocję miałam przy poprzednim wyciągu - zwrot 5% moneyback za
    > zakup w sklepie, którego nie mają na liście Impresji. Podziękowali za
    > zgłoszenie

    A to pewnie lista była niekompletna.

    > A tak poważnie - w jakim czasie od wykonania operacji bank ma prawo
    > obciążyć klienta?

    Tak na oko, sklep (nie bank) ma prawo obciążyć przez pół roku. Chyba że
    dochodzą dodatkowe okoliczności, wtedy mniej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2019-12-16 11:03:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-12-14 o 12:17, J.F. pisze:

    > Nie musisz placic telefonem.
    > Apke instalujesz, placisz karta i za chwile masz pisk, ze cos doszlo.

    Przypuszczam (nie mam apki) że nie dotyczy to transakcji off-line.
    A wydaje się, że akurat to byłoby najbardziej przydatne. Na przykład w
    takim przypadku jak ostatnio opisywany, że jakaś kobieta znalezioną
    kartą ze 60 transakcji chyba zrobiła.
    P.G.