  • 1. Data: 2019-12-09 01:34:57
    Temat: Getin znów prowadzi działalność wywrotową... ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ...pod przykrywką pomagania swemu ukochanemu państwu... ;)

    https://www.getinbank.pl/mikrorachunek

    Niby pomaga -- informując, ale po co pomaga!?!
    Aby pokazać, że kiedyś (przy podobnej akcji,
    z numerami kont ZUSu) można było uczynić podobnie!!!
    (zamiast trwonić masy forsy na niepotrzebne listy niemiłosne...)

    Jeśli ktoś zauważy, że ZUS był zobowiązany ustawowo -- ustawy
    można nowelizować... Podobnież z transportem Jej Wysokości...
    Niby prawo nakazywało wożenie Jej Wysokości kilkoma samochodami
    naraz jadącymi w szyku zwartym -- tłukącymi się wzajemnie o siebie
    i o różne przeszkody, choćby przydrożne drzewa/berezyny, ale przecież
    te ustawy/prawa można było nowelizować...

    [https://pl.wikipedia.org/wiki/Nowela
    Nowela (wł. novella - nowość) -- krótki utwór literacki,
    pisany prozą, charakteryzujący się wyraźnie zarysowaną
    i sprawnie skrojoną akcją główną, mocno udramatyzowaną,
    która zmierza do punktu kulminacyjnego...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-12-09 02:14:20
    Temat: Re: Getin znów prowadzi działalność wywrotową... ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Dec 2019 01:34:57 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

> [...]
    > (zamiast trwonić masy forsy na niepotrzebne listy niemiłosne...)
    >
    > Jeśli ktoś zauważy, że ZUS był zobowiązany ustawowo -- ustawy

    Ale o co chodzi ?

    Ze poinformowal ?
    Dziwne, ze inne banki nie poinformowaly ... niespodzianke sylwestrowa
    zamierzaja zrobic ?

    Czy poinformowaly ... ale tylko posiadaczy kont firmowych.

    J.

  • 3. Data: 2019-12-09 09:57:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, to ew. dopłaty do PIT etatowca też na taki rachunek?
    No to kolejna kategoria do skasowania w ST banków - zniknęły już osobne przelewy do
    ZUS, teraz czas na likwidację tych do US/podatkowych.
    Choć może nie, sam numer rachunku załatwi tylko "identyfikator" - a tam były jeszcze
    okres, formularz itp.
    Echh, jak widać nawet 26-cyfrowy NRB może być za krótki.

  • 4. Data: 2019-12-09 23:05:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1lqflh94cs56g$....@4...net

    https://www.podatki.gov.pl
    https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-p
    odatkowego/

    > Ale o co chodzi ?

    O koszt rozsyłki milionów listów informujących suwerena
    o wprowadzeniu indywidualnych rachunków [suwerennych?...
    nie, chyba nie...] prowadzonych przez NBP na rzecz ZUS
    dla dobra suwerena...

    > Ze poinformowal ?
    > Dziwne, ze inne banki nie poinformowaly ... niespodzianke
    > sylwestrowa zamierzaja zrobic ?

    Nie są informa[tykami?... chyba inaczej...]torami...

    > Czy poinformowaly ... ale tylko posiadaczy kont firmowych.

    O to, że przed laty można było oszczędzić na rozsyłce listów...
    [zapewne zmiana nr. była wówczas jedynie przykrywką do rozsyłki
    infa o wprowadzeniu/rozszerzeniu obowiązku słania JPK_VAT...]

    "Dawid Rutkowski" 8...@g...co

[...]

    Na to wygląda... [układ warszawski spogląda?]

    : Choć może nie, sam numer rachunku załatwi tylko
    : "identyfikator" - a tam były jeszcze okres, formularz
    : itp. Echh, jak widać nawet 26-cyfrowy NRB może być za krótki.

    W ZUSie też miałeś określone okresy...

    https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-p
    odatkowego/

    Generator służy do sprawdzenia indywidualnego rachunku
    podatkowego (mikrorachunku podatkowego), na który od
    1 stycznia 2020 r. wpłacisz podatki PIT, CIT i VAT.

    Możesz go wygenerować już teraz. PIT, CIT i VAT
    zapłacisz za jego pomocą od 1 stycznia 2020 r.

    https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/

    IMO wszystko jest jasne... [OlKliar, czyli OK?]

    IMO można było rzucić okiem do linków wskazanych przeze mnie...
    [ciężko mi żyje się bez smartfonu...]

    -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-'
    .,; o.' e...@g...com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( ,
    o o) `-:`-'.'. `\.'.'
    '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee-bf- `-
    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;'
    http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

  • 5. Data: 2019-12-10 16:04:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2019 23:07:23 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > : Choć może nie, sam numer rachunku załatwi tylko
    > : "identyfikator" - a tam były jeszcze okres, formularz
    > : itp. Echh, jak widać nawet 26-cyfrowy NRB może być za krótki.
    >
    > W ZUSie też miałeś określone okresy...

    _Miałeś_ - ale od czasu indywidualnego rachunku już nie masz.
    Wpłacasz, a ZUS sobie pobiera sumy wg kolejki "czasowej".
    I skończyły się numery, że cwaniaki nie płacili emerytalnej - ale płacili zdrowotną
    (właśnie z odpowiednim "numerem okresu") żeby im EWUŚ na zielono w przychodni
    pokazywała.
    Teraz, żeby zaliczyło zdrowotną na obecny miesiąc, trzeba mieć uregulowane wszystko
    aż do założenia działalności.
    Więc i "numery okresów" znikły z przelewów ZUS, sprowadzając je do "zwykłych".
    Ale w podatkach aż takiej reformy chyba nie było.
    A może była?
    Ostatnio pani księgowa mi mówiła, jakie miała zdziwko, jak płaciła albo ZUS albo
    podatki i patrzy - coś jej z konta nie zeszło nic, hmm, nie zadziałało?
    A tu niespodzianka - poszło z subkonta VAT.

    > IMO można było rzucić okiem do linków wskazanych przeze mnie...
    > [ciężko mi żyje się bez smartfonu...]

    Rzuciłem - jest tylko o tym, jak mają płacić płatnicy.
    Np. że mój pracodawca płaci zaliczki za mnie na swój, a nie na mój mikro-rachunek
    (swoją drogą co za debilna nazwa).