  • 11. Data: 2002-04-26 09:14:32
    Temat: Re: Magnetyzm kart, czyli jak opróżnić cudze konto
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MichalL"
    > To znaczy po wzroku.
    >
    > Badanie siatkowki jest metodą inwazyjną i uszkadza wzrok.
    > Gdyby metody biometryczne były takie dobre/tanie/proste to juz dawno bylyby
    > wszedzie stosowane. Na razie korzysta sie z nich jako z metod
    > uzupelniajacych.

    nie masz racji - w anglii juz od paru lat jeden z bankow ma takie bankomaty
    sam widzialem kiedys demo (Apexim pokazywal) takich kamerek i softu
    i akurat uszkadzaniu wzroku nikt temu systemowi nie zarzucal
    *** blad ***

  • 12. Data: 2002-04-26 11:11:14
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Szymon wrote:

    > Na allegro (www.allegro.pl) pelno jest ofert sprzedazy czytnikow kart
    > chipowych. Nie wiem jak to dziala, ale jesli mozna je czytac, a chyba i
    > zapisywac, to moze okazac sie, ze za pare lat, gdy wejda powszechnie do
    > obiegu, zlodzieje juz beda od dawna na to przygotowani.

    mozesz probowac zrobic urzadzenie symulujace taka karte (tak jak robi
    sie
    karty do dekoderow cyfry) ale nie poradzisz
    sobie z kryptografia, nawet zwyklej chipowki do telefonu nie podrobisz
    tak zeby dzialala identycznie do oryginalu, a platnicze sa na pewno
    zabezpieczone duzo lepiej

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 13. Data: 2002-04-26 12:11:33
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

> [...]
    > sam widzialem kiedys demo (Apexim pokazywal) takich kamerek i softu
    > i akurat uszkadzaniu wzroku nikt temu systemowi nie zarzucal

    To byla na pewno siatkowka czy teczowka ?

    MichalL

  • 14. Data: 2002-04-26 12:42:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MichalL"

    > To byla na pewno siatkowka czy teczowka ?

    tu akurat masz racje - one badaja teczowke, badanie siatkowki widzialem tylko na
    filnach SF ;-))
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-04-26 13:08:29
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Fri, 26 Apr 2002 09:27:12 +0200, "Szymon" <w...@p...com>
    napisał(-a):

    >Na allegro (www.allegro.pl) pelno jest ofert sprzedazy czytnikow kart
    >chipowych. Nie wiem jak to dziala, ale jesli mozna je czytac, a chyba i
    >zapisywac, to moze okazac sie, ze za pare lat, gdy wejda powszechnie do

    a o kryptografii słyszałeś? :-)
    Oczywiście, nie ma idealnych zabezpieczeń, ale w to, że łatwo
    zapiszesz chip, który odczytasz - nie wierz.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2002-04-26 13:10:50
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    26 Apr 2002 10:53:09 +0200, <i...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Jezeli idzie idzie o bezpieczenstwo to praktycznie karta chip pamieciowa =
    >karta z paskiem magnetycznym bowiem w tym wypadku bezpieczenstwo zapewnia

    nieprawda

    >aplikacja obslugujaca czytnik a wiec jezeli mam w reku karte to moge z niej
    >wszystko odczytac i wpisac nowa zawartosc.

    niezupełnie. Nawet proste pamięciowe karty mają zabezpieczenie zapisu
    PINem. Poza tym część komórek zapisana jest trwale, a czystej karty (z
    możliwością zapisu w tych komórkach) nikt Ci nie sprzeda.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2002-04-26 13:22:41
    Od: <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > PINem. Poza tym część komórek zapisana jest trwale, a czystej karty (z
    > możliwością zapisu w tych komórkach) nikt Ci nie sprzeda.

    Przepraszam, ze nie tne posta ale prosze o wyjasnienie:
    Jezeli jest to karta pamieciowa to CO SPRAWDZA PIN i JAK TO SPRAWDZANIE SIE
    ODBYWA.

    Oczywisciew jezeli czesc pamieci jest ROM (jednokrotnego zapisu) to nie mozna
    jej zmienic dowolnie a jedynie zniszczyć - tak dzialaja proste i tanie chipowe
    karty telefoniczne. Ale jezeli jest to pamiec RAM to sproboj mnie przekonac, ze
    bez procesora na karcie jakiekolwiek zabezpieczenie zawartosci pamieci jest
    mozliwe.

  • 18. Data: 2002-04-26 13:23:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Apr 26, 2002 at 03:10:50PM +0200, Jaroslaw Andrzejewski wrote:

    > niezupełnie. Nawet proste pamięciowe karty mają zabezpieczenie zapisu
    > PINem. Poza tym część komórek zapisana jest trwale, a czystej karty (z
    > możliwością zapisu w tych komórkach) nikt Ci nie sprzeda.

    To samo mowilo sie o tych z paskiem magnetycznym. O kradziezy nawet
    nie bede wspominal.

    Alle sie zgadzam ze czyste, tj. niespersonalizowane karty tez sie
    nikomu nie przydzadza ;-)

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-04-26 14:00:23
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > On Thu, 25 Apr 2002 22:43:56 +0200, "Szymon" <w...@p...com> wrote:
    >
    > Zamiast pinu odczyt z siatkówki oka i po sprawie :)

    znalazles genialnie proste rozwiazanie trudnego problemu. tylko skad wiesz ze
    ci nie wydlubia oka.

    zgadnij rowniez z jakiego powodu nie stosuje sie czytnikow na linie papilarne

  • 20. Data: 2002-04-26 14:20:45
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:vbkicuofag1lsutqhht84malq6go6gdrcg@4ax.com...
    > niezupełnie. Nawet proste pamięciowe karty mają zabezpieczenie zapisu
    > PINem. Poza tym część komórek zapisana jest trwale, a czystej karty (z
    > możliwością zapisu w tych komórkach) nikt Ci nie sprzeda.

    Chcialem zauwazyc, iz zlodziej nie kupuje - on kradnie :-)

    pzdr