  • 1. Data: 2004-02-07 16:10:42
    Temat: Lukas: prowizje dzialajace wstecz
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    Zgodnie z nowa TOiP Lukas pobiera oplaty za brak regularnych wplywow
    przez ostatnie 3 miesiace. Tylko ze nie oglosil jej 3 miesiace temu. Czy w
    zwiazku z tym ma do tego prawo??
    Gdybym odpowiednio wczesnie wiedzial o tych oplatach, mialbym "regularne
    wplywy" ;-)) na konto.

    M.

  • 2. Data: 2004-02-07 17:57:37
    Temat: Re: Lukas: prowizje dzialajace wstecz
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > zwiazku z tym ma do tego prawo??
    > Gdybym odpowiednio wczesnie wiedzial o tych oplatach, mialbym "regularne

    Tak niestety, ma prawo.
    Nie jest w tym przypadku złamana zasada, że prawo działa wstecz.

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-02-07 18:20:20
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    d...@p...onet.pl wrote:

    > Tak niestety, ma prawo.
    > Nie jest w tym przypadku złamana zasada, że prawo działa wstecz.

    Miałbym nieco inne zdanie.

    KG

  • 4. Data: 2004-02-07 19:37:10
    Temat: Odp: Lukas: prowizje dzialajace wstecz
    Od: "konik na biegunach" <k...@p...onet.pl>

    to jest raczej nagroda za regularne wplywy niz kara za ich brak.
    tak ja to rozumiem.

  • 5. Data: 2004-02-07 21:51:39
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Michal Sawicki" <m...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    it.pw.edu.pl...
> [...]
    > zwiazku z tym ma do tego prawo??
    > Gdybym odpowiednio wczesnie wiedzial o tych oplatach, mialbym "regularne

    W rzeczywistości sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Bez względu na to jakie
    miałeś wpływy prowizja jest pobierana. Bank natomiast nagradza Cię dając Ci
    pieniądze, jeśli miałeś wpływy przez ostatnie 3 miesiące. Ot, taki bonus dla
    wybranych klientów.

    BTW - jak to wygląda z punktu widzenia prawa podatkowego?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-02-08 09:33:02
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Tomasz Waszczynski wrote:
> [...]
    > pieniądze, jeśli miałeś wpływy przez ostatnie 3 miesiące. Ot, taki bonus dla

    naprawdę widzisz różnicę?

    KG

  • 7. Data: 2004-02-08 09:37:37
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    Ci

    > naprawdę widzisz różnicę?

    Tak. A Ty naprawdę jej nie widzisz??

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 8. Data: 2004-02-08 09:45:42
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

> [...]
    Ci
    > pieniądze, jeśli miałeś wpływy przez ostatnie 3 miesiące. Ot, taki bonus

    Nie no, chwila. W praktyce zostaje pobrana i oddana w tym samym momencie,
    ale TOiP wyraźnie mówi, że w przypadku spełnienia danego warunku opłata
    wynosi zero, a nie, że dostaniesz zwrot pobranej opłaty.

    Poza tym jakoś nie widzę różnicy - kara, nagroda, jedna cholera.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 9. Data: 2004-02-08 10:54:08
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:c050g6$mv6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ale TOiP wyraźnie mówi, że w przypadku spełnienia danego warunku opłata
    > wynosi zero, a nie, że dostaniesz zwrot pobranej opłaty.

    Księgowanie mówi co innego, ale nie upieram się.

    > Poza tym jakoś nie widzę różnicy - kara, nagroda, jedna cholera.

    A ja kolosalną. Za pół roku się skończy promocja i opłata będzie pobierana
    nadal, ale już nie będzie zwrotów :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2004-02-08 11:33:04
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > Księgowanie mówi co innego, ale nie upieram się.

    W czym się tu upierać? Wystarczy spojrzeć do TOiP.

    > A ja kolosalną. Za pół roku się skończy promocja i opłata będzie pobierana
    > nadal, ale już nie będzie zwrotów :)

    Hmmm... Gdzie widzisz 'promocję' w sensie stricte ? Bo ja widzę tylko zapis,
    że jeśli jest spełniony warunek => opłata wynosi 0 PLN. Nie że dostajemy
    bonus, czy w ramach promocji zwrot prowizji.

    Na to samo by wyszło, gdyby zapis ten brzmiał "opłata wynosi 0 *" i przypis
    "* - w przypadku gdy miesięczne wpływy są mniejsze od x PLN w ciągu
    ostatnich trzech miesięcy - opłata wynosi 1 PLN".

    To, w jaki sposób jest to technicznie rozwiązane to inna sprawa. Inaczej, ja
    bym te zwroty nazwał zwykłym stornem nienależnie pobranej prowizji. Nie tam
    żadnym bonusem, czy promocją. Patrzmy też na TOiP, nie tylko na to, jak
    wygląda to w praktyce.