  • 1. Data: 2004-02-07 15:20:01
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello Michał!

    06 Feb 04 13:46, Michał 'Amra' Macierzyński -> do All:

    >>> 2002 roku średni depozyt klienta VW Banku direct wynosił ok. 21,6
    >>> tys. złotych, podczas gdy w mBanku 5,9 tys., a Inteligo zaledwie
    >>> 2,4 tys. zł. Odpowiedz sobie najpierw dlaczego tak się dzieje.

    MM> Nie prosze - zebys mnie uswiadomil. bo zdaje mi sie, ze wnioskujac z
    MM> dalszej czesci maila nie masz pojecia o czym piszesz.

    MM> O wlasnie, wlasnie. Powiedz mi od kiedy bank wprowadzil bezplatne
    MM> podstawowe uslugi, ktore moglyby przyciagnac klientow mBanku.

    Otworzylem konto w VWB _w kwietniu 2001 r._
    Pierwszą operacją wykonaną na koncie (PlusKonto) było zaksięgowanie
    _przelewu z mBanku_ :))))))
    Prowadzenie konta, przelewy, płatności, infolinia, wyciągi: -gratis,
    Oprocentowanie: od 16,5% do 16,7% (progowe) - wiec >= eMax (i bez ograniczeń
    do jednego odbiorcy).

    MM> od kiedy to jest w ofercie VW Banku?

    Wyższa lub co najmniej równa stopa oprocentowania depozytów jest "od zawsze".
    Bezpłatne korzystanie z konta, - także.
    Regulamin wydawania i użytkowania VE opatrzono datą 14.10.2002 r. więc karty
    są od jesieni 2002 - Nie chce mi się szukać od kiedy zniesiono opłaty za pakiet
    "standard" bo nie korzystam z tego pakietu ani w ogóle z VE VWB.

    MM> Porownaj wzrost depozytow z iloscia klientow. Przeciez ta gotowka to
    MM> jest uklon w srtone klientow indywidualnych a nie firmowych!

    Ja się wypowiadam jako "klient indywidualny" a nie "firma".

    MM> Jeszcze ich na to stac. Zobaczymy za chwile. Chcialbym ci przypomniec,
    MM> ze poczatkowo za wszystkie te uslugi (konta) byly oplaty i to dosc
    MM> spore...

    Kolejne przekłamanie - patrz PlusKonto.

    MM> Nie pisz glupot.
    MM> Jest cos takiego jak koszt pozyskania kapitalu.

    Aha! - I banki finansujące kredyty celowe tworzą struktury detaliczne po to by
    pozyskiwać kapitał _drożej_ ????? :))))))))

    MM> O przepraszam - poprawilem sie zaraz - sprawdz prosze.

    Zauważyłem.

    [...]

    MM> z tego co zrozumialem probujesz powiedziec, ze jesli sie dobrze
    MM> zarzadza, to da sie utrzymac darmowe w utrzymaniu konto?

    MM> Jesli tak - to zgodze sie o ile:
    MM> a) srednia depozytow bedzie odpowiednio wysoka
    MM> b) bank bedzie mogl korzystnie ulokowac swoje aktywa
    MM> c) oferta banku bedzie ograniczona lub kazdy kolejny produkt bedzie
    MM> rentowny (co ma duzo wspolnego z zamoznoscia danego spoleczenstwa)
    MM> d) koszty dzialanoscia beda niskie.

    z punktem c) się nie zgadzam (lub zgadzam się tylko częściowo)
    - a), b) i d) wystarczą by bank było stać na "wisienki"! :)

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2004-02-08 08:32:53
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>
    wrote:

> [...]
    > Prowadzenie konta, przelewy, płatności, infolinia, wyciągi: -gratis,
    > Oprocentowanie: od 16,5% do 16,7% (progowe) - wiec >= eMax (i bez

    Mowisz o koncie oszczednosciowym, a ja mam na mysli konto osobiste (karta!).
    Rodzi sie pytanie czy wojna cenowa to dobry sposob na utrzymanie takich
    klientow jak ty? Ja uwazam, ze nie. Ze banki wirtualne powiny konukrowac
    czyms innym niz tylko cena.

> [...]
    > więc karty są od jesieni 2002 - Nie chce mi się szukać od kiedy
    > zniesiono opłaty za pakiet "standard" bo nie korzystam z tego pakietu

    Dobra. Na swoim przypadku chcesz udowodnic, ze nikt nie korzysta. Ja pisze o
    czyms innym, ty o czyms innym.
    Oczywiscie ty piszesz, zeby udowodnic, ze jestem glupi ;) Daj spokoj. To po
    to VW wprowadzal konta, zeby byl to produkt deficytowy? Przeciez to nie jest
    hop siup i za darmo oferujemy konta i karty...

    > Kolejne przekłamanie - patrz PlusKonto.

    Mowa o kontach osobistych a nie lokacyjnych. Czy to tak trudno bylo wyczytac
    z mojego postu?

    > Aha! - I banki finansujące kredyty celowe tworzą struktury detaliczne
    > po to by pozyskiwać kapitał _drożej_ ????? :))))))))

    Nastepny madry.
    czy trudno zrozumiec, ze pewien (w mBanku dosc duzy) segment klientow
    przynosi duzo wiecej kosztow niz wynosi jego osad na rachunkach? Ze koszty
    pozyskania tego kapitalu sa wieksze niz gdyby skorzystac np. z rynku
    miedzybankowego? Ze do tych klientow trzeba doplacac? A w skali calego banku
    sa to duze kwoty, czesto przewyzszajace kwoty "zarobione" na tych lepszych
    klientach?

    > z punktem c) się nie zgadzam (lub zgadzam się tylko częściowo)
    > - a), b) i d) wystarczą by bank było stać na "wisienki"! :)

    Punkt c) wskazuje na doswiadczenia ING Direct.
    Co do wisienek - mBank je oferowal i ciut wiecej klientow niz zwykle bylo
    nierentownych.
    Niestety skorzystano z najgorszej (no moze oplaty bylyby gorsze) mozliwosci
    zmieniania tego.