  • 1. Data: 2004-01-27 10:22:35
    Temat: [Lukas] eKonto wniosek w internecie
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    Apel do webmajstrów Lukasa:

    Macie w necie wniosek o założenie konta, np. eKonta. WIadomo, że potrzebne
    będzie zdefiniowanie odbiorców. Tymczasem żądacie, żeby podac tam nr
    rachunku w formacie numer banku+ileśtam cyfr.

    A o NRB juz słyszeliście ???????

    Stąd wziął się mój problem, który opisywałem kilka dni temu. Bo wpisując w
    okienko 'nr banku' nr konta w Inteligo, wpisałem 5010205558 . Oczywiście
    strona 'pozwolila' mi na 10 cyfr. W drugim okienku dalsza czesc nr
    rachunku.
    No i teraz mam, taki numer odbiorcy:
    50102055 - xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    System Lukasa odpowiada (zreszą bardzo słusznie) - nie ma takiego banku.
    Bo wywalił 2 ostatnie cyfry (58).

    (Zastanawiam się kto wklepuje numer i go zatwierdza, gdy widzi komunikat
    _własnego_ systemu, że NIE MA takiego banku....)

    A teraz, nawet gdybym wpisał bez tej kontrolnej 50tki na początku: Za
    kilka miesięcy bede musiał NA PIECHOTE do placóweczki, żeby poprawić
    numer, bo TYLKO NRB ma działac....

    Ech...

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-01-27 10:39:30
    Temat: Re: [Lukas] eKonto wniosek w internecie
    Od: "Marcin" <...@...->

    Trzeba wpisać w takiej postaci:

    10205558 - 5010205558xxxxxxxxxxxxxxxx

    w placówkach też wpisują w takim formacie - dostalem tak na potwierdzeniu
    założenia odbiorcy.

    Pozdrawiam, Marcin

  • 3. Data: 2004-01-27 10:48:21
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    > Trzeba wpisać w takiej postaci:
    >
    > 10205558 - 5010205558xxxxxxxxxxxxxxxx
    >
    > w placówkach też wpisują w takim formacie - dostalem tak na potwierdzeniu
    > założenia odbiorcy.

    Jak to wygląda przy zlecaniu przelewu, to ja wiem. Natomiast nie muszę
    wiedzieć, czy formularz, który wypełniam jest dostosowany do NRB, czy
    muszę posiłkować się wiedzą, której NIE MUSZĘ posiadać.
    Ujmując krótko:

    Piszą : Wpisz numer rachunku.
    Ja: Wpisuję.
    Efekt: kicha.

    Na formularzu nie ma ani słowa jak postępować z numerami NRB. A nawet
    gdyby bylo, wiele osób nie musi się znać na tym, jak go dzielić, czym
    poprzedzać itd. Formularz powinien być intuicyjny. Jaka sztuka zrobić DWA
    okienka do wprowadzenia nr konta, np tak:

    1. Nr rachunku

    lub

    2 Nr rachunku w formacie NRB (bez kresek, 26 cyfr)

    i wypełniający wypełnia jedno LUB drugie pole.

    W dalszym ciągu:

    Echhhh.

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2004-01-27 11:04:44
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "SebCz" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to wygląda przy zlecaniu przelewu, to ja wiem. Natomiast nie muszę
    > wiedzieć, czy formularz, który wypełniam jest dostosowany do NRB, czy
    > muszę posiłkować się wiedzą, której NIE MUSZĘ posiadać.

    Dokładnie. Ja miałem identyczny problem przy zakładaniu rachunku.

    BTW w e-banku Lukasa NADAL trzeba wpisywać numery NRB w postaci
    <nr_rozliczeniowy>-<cyfry_kontrolne><nr_rozliczeniow
    y><nr_rachunku> ???

    BTW2 nie uda Ci się zrobić przelewu do inteligo bez podania cyfr kontrolnych

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 5. Data: 2004-01-27 11:05:32
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości news:bv5gke$cpv$1@news.onet.pl...

    > BTW2 nie uda Ci się zrobić przelewu do inteligo bez podania cyfr
    kontrolnych

    BTW3 listę odbiorców można edytować na lukaslinii

  • 6. Data: 2004-01-27 11:08:54
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    > BTW3 listę odbiorców można edytować na lukaslinii

    To prawda. Ale trzeba mieć Telekod. A ja mam taki 'inny' Telekod (pisałem
    o tym jakiś czas temu) i za jego pomocą nie mogę nic takiego zrobić
    poprzez Lukaslinię. Tylko spacerek do oddziału 40km stąd.

    BTW4 - Ech..... ;(

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-01-27 12:22:10
    Od: d...@p...onet.pl

    > BTW w e-banku Lukasa NADAL trzeba wpisywać numery NRB w postaci
    > <nr_rozliczeniowy>-<cyfry_kontrolne><nr_rozliczeniow
    y><nr_rachunku> ???

    Nie prawda. Można normalnie wpisywać 26-cyfrowe NRB w jednym ciągu.
    Wyjątek stanowi PKO BP z rachunkami z cyfrą kontrolną <26 znaków.

    ps. natomiast we wniosku internetowym to powinni to zmienić, żenada !

    pozdr.

  • 8. Data: 2004-01-27 12:35:04
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie prawda. Można normalnie wpisywać 26-cyfrowe NRB w jednym ciągu.
    > Wyjątek stanowi PKO BP z rachunkami z cyfrą kontrolną <26 znaków.

    Pytajniki oznaczały pytanie, nie stwierdzenie. Dzięki za info

  • 9. Data: 2004-01-27 12:53:49
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bv5ltj$1s$...@n...onet.pl,
    Wojciech Nawara <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>:
    > Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pytajniki oznaczały pytanie, nie stwierdzenie. Dzięki za info

    Potwierdzam. Normalnie mozna wpisywac w Lukasie juz od b. dawna, chyba jakos
    prawie od 3 lat. Zdziwilem sie, ze nie wiesz ;)

    --
    Robert

  • 10. Data: 2004-01-27 12:57:40
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam. Normalnie mozna wpisywac w Lukasie juz od b. dawna, chyba
    jakos
    > prawie od 3 lat. Zdziwilem sie, ze nie wiesz ;)

    Nie mam tokena. :-)