  • Data: 2019-01-17 12:15:57
    Temat: Re: Lombard
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-01-16 o 11:08, J.F. pisze:

    >Jeśli mieszkanie jest w spółdzielni, to właściciel mieszkania posiada
    >spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu

    Jakos tak.

    >I posiada je osoba, która kupiła mieszkanie.

    Nie mogla kupic mieszkania, mogla kupic s.w.p.d.l :-)

    Hm, a moze nawet tego nie mogla kupic, bo cos mi chodzi po glowie, ze
    to spoldzielnia przydziela :-)

    Co prawda teraz jest mozliwosc wyodrebnienia wlasnosci lokalu w
    budynku spoldzielni.

    >Bank nie posiada spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.

    Hm, to co zabezpiecza kredyt ?
    I czy komornik moze to zlicytowac ?

    >Ani już, ani nigdy tak nie było, żeby bank "mógł wyrzucić człowieka z
    >mieszkania". Wbrew pozorom, nawet jeżeli ktoś wziął kredyt i go nie
    >spłaca, to bank ma duuuży problem. Polskie prawo jest bardzo łaskawe
    >dla ludzi, którzy nie płacą rat kredytu, nie płacą czynszu itp. Tu
    >nie Ameryka. Można latami nie płacić - żyć na koszt sąsiadów ze
    >spółdzielni, wspólnoty, udziałowców banku - i nikt takiego gagatka
    >nie "wyrzuci z mieszkania".

    Nie/stety ... ale sa tez przyklady, ze sie daje.

    J.