  • Data: 2017-06-30 16:02:59
    Temat: Re: Lokaty, pojda w gore ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oj5haq$hm6$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-06-30 o 13:36, J.F. pisze:

    >Zabraniają. Przepisy są. Wykorzystanie przymusowego położenia,

    Ale jakie wykorzystywanie ?
    Jest Provident, mozna przyjsc po pozyczke, mozna nie przyjsc.

    Wykorzystanie, to moze byc np w hipotecznym na 2%, jak bank podniesie
    na 3%, a klient przeciez nie splaci nagle calego kredytu.

    >świadczenie niewspółmierne ze świadczeniem wzajemnym itp.

    Nieprecyzyjne to. Ile to jest niewspolmiernie ?
    Prowizja 30% od kredytu to znosnie, czy niewspolmiernie ?
    A 120% rocznie to za duzo, czy w sam raz ?

    A sprawa w sadzie bedzie 2 lata trwac :-)

    >To, co jest teraz (max 10% odsetek) to jakiś socjalistyczny absurd.
    >Jak poratuję kumpla piwem, umawiając się w zamian, że on jutro mi
    >kupi dwa piwa, to jestem lichwiarz na "miliardy" procent RRSO. A tak
    >ogólnie to nasza umowa nic z lichwą nie ma wspólnego.

    A jaka byla umowa ? Z 2 piwami, czy z jednym ?
    Nie mylmy odsetek z darowizna :-)

    Jak 2 piwa, to jestes grzesznik i wykorzystales przymusowe polozenie
    :-)

    Wrocmy jednak do pieniedzy - w dzisiejszym stanie rynku to bym rzekl
    ze ok 20% odsetek (odsetek, nie RRSO) zakrawa na lichwe i mogloby byc
    zabronione.
    Chodzi m.in. o zabezpieczenie obywatela przed jakims hodowcami dlugow,
    co mu pozycza 1000zl a zabiora 200 tys.
    Przy krotkoterminowych kredytach mozna by sie zastanowic nad
    ograniczeniem RRSO, do jakiejs sensownej wysokosci, gdzie nawet 100%
    byloby znosne przy miesiecznym kredycie.

    Wiec obecne 10% w zasadzie nie jest zle, zastrzezenie mam glownie
    takie, ze jak stopy RPP spadna, to sie moze zrobic np 4% ... i juz
    banki nie wyzyja :-)
    A jak wtedy podniesiemy do 10x, a stopy potem wzrosna do 3%, to znow
    wyjdzie lichwa :-)

    Wiec moze jakos przerobic, wpisac np na stale maksimum 15%, i podniesc
    w razie istotnej potrzeby.
    A banki niech sie umawiaja np na Wibor*4

    J.