  • 1. Data: 2017-06-25 08:02:41
    Temat: Lokaty, pojda w gore ?
    Od: marko <m...@g...com>

    pytanie do wrozki, w co lokowac? lokaty pojda w gore jak myslicie ?
    jakie teraz jest srednie oprocentowanie ?

  • 2. Data: 2017-06-25 10:39:12
    Temat: Re: Lokaty, pojda w gore ?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A co komu po średnim?
    W deutsche bank jest teraz promocja (łapią klientów przed sprzedażą) dbNet premium -
    w jej ramach lokaty na 12 miesięcy na 3% do 100k.
    Konto bezpłatne do końca roku, ale konto można zamknąć, a lokaty zostawić.

  • 3. Data: 2017-06-25 11:10:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-25 o 08:02, marko pisze:
    > pytanie do wrozki, w co lokowac? lokaty pojda w gore jak myslicie ?
    > jakie teraz jest srednie oprocentowanie ?

    A może kryptowaluty? ;-)

    Podobno Japonia uznała za środek płatniczy.

  • 4. Data: 2017-06-25 11:23:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jun 2017 08:02:41 +0200, marko napisał(a):
    > pytanie do wrozki, w co lokowac? lokaty pojda w gore jak myslicie ?

    Raczej sie zanosi.
    tzw cel inflacyjny nbp i rzadu to 2.5%, a kto wie czy wykonaja :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-06-25 12:09:14
    Od: marko <m...@g...com>

    W dniu 2017-06-25 o 11:23, J.F. pisze:

    > Raczej sie zanosi.
    > tzw cel inflacyjny nbp i rzadu to 2.5%, a kto wie czy wykonaja :-)
    >
    > J.

    ciekawe jak stopy pojda w gore to czy banki podniosa lokaty

  • 6. Data: 2017-06-26 01:34:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jun 2017 12:09:14 +0200, marko napisał(a):

    > ciekawe jak stopy pojda w gore to czy banki podniosa lokaty

    Powinno byc odwrotnie - stopy NBP powinny sie brac z rynku, a
    odwrotnie to tylko w znikomym zakresie.

    Patrzac na lokaty w niektorych bankach (Bzwbk, mbank) ... chyba im na
    pieniadzach klientow nie zalezy. Ciekawe - taki nadmiar pieniadza na
    rynku, czy klienci nieruchawi i z przyzwyczajenia trzymaja.

    Dodaj jeszcze podatek bankowy - na wzrost bym nie liczyl.
    Chyba, ze gospodarka ruszy i biznes zacznie brac kredyty.

    Jak to jest z funduszami? Moze banki chca nas w nie wepchnac?

    J.

  • 7. Data: 2017-06-29 20:26:53
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <19b8xy52214b$.135bdgx7oj239$.dlg@40tude.net>...

    NBP pod wpływem władzy raczej nie zacznie z inflacją wojować. Nawet
    jak oficjalnie (bo nieoficjalnieto chyba już...) przekroczy 2,5%
    to zostawią - będą chcieli "nadrobić" nie osiąganie celu w latach
    poprzednich. Doladanie socjalnej kasy i wymóg ich wydawania pod
    groźbą utraty jej wartości (np. inflacja) to metody keynesistów.

    >Powinno byc odwrotnie - stopy NBP powinny sie brac z rynku, a
    >odwrotnie to tylko w znikomym zakresie.

    Gorzej - u nas np. max oprocentowanie jest ustalane jako
    wielokrotność stopy NBP. Czyli urzędnik komuś umowy reguluje...
    Np. w Niemczech max. oprocentowanie było i chyba jest uzależnione
    od ważonej średniej rynkowej.

    >Dodaj jeszcze podatek bankowy - na wzrost bym nie liczyl.
    >Chyba, ze gospodarka ruszy i biznes zacznie brac kredyty.

    Możliwe, w końcu jaiś na świecie ruch w górę jest. Aczkolwiek
    np. na giełdach bańka rośnie.

    >Jak to jest z funduszami? Moze banki chca nas w nie wepchnac?

    Może się włączyć socjalistyczna władza i metodą kija lub
    marchewki preferować dłuższe lokaty. Były pomysły zmniejszenia
    lub zniesienia "belki" dla takich.

    Arek

  • 8. Data: 2017-06-30 00:53:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marko" 594f5206$0$5149$6...@n...neostrada.pl

    > pytanie do wrozki, w co lokowac? lokaty pojda w gore jak myslicie ? jakie teraz
    jest srednie oprocentowanie ?

    EBC drukuje (do JFa, bo on rzekomo tego nie wie -- EBC/ECB skupuje ;)
    rentowne ;) obligacje, aby je umarzać) na potęgę -- więc szmal tanieje...
    Traktuj szmal jak zwykły towar -- im więcej jakiegoś towaru na rynku,
    tym ten towar jest tańszy, bo taka jest prawidłowość podażowo-popytowa...

    Niska cena obowiązuje po obu stronach -- i kredyty tanieją, i depozyty...

    Inflacja ;) daje nadzieję na znaczące podwyżki?...
    Ale ta akurat panna wywyższy także Franka...

    Nadto może dać zawał gospodarczy... Bo EBC skupuje (chyba teraz odpoczywa)
    jedynie rentowne obligacje, czyli raczej niemieckie, nie zaś greckie. ;)
    Poniżenie ratingów może dać fatalne efekty w razie kolejnej fali
    naprawczego dodruku...

    -=-

    BTW -- znam to z beletrystyki, więc chcę zasięgnąć najsilniejszego z mięśni...
    Czy to prawda, że Niemcy po II wojnie świętej raz za razem kasowali ludziom
    oszczędności?... Celem było ożywianie gospodarki...

    Były tam akcje typu wymiana szmalu?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 9. Data: 2017-06-30 10:35:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"marko" 594f5206$0$5149$6...@n...neostrada.pl
    >EBC drukuje (do JFa, bo on rzekomo tego nie wie -- EBC/ECB skupuje ;)
    >rentowne ;) obligacje, aby je umarzać) na potęgę -- więc szmal
    >tanieje...

    Komu umarza ?
    Ale jesli umarza - to powinien strata sie wykazac.
    Nie ma ? To moze te inne panstwa odsetki placa wystarczajace.

    No i w sumie nadal nie wiem - emituje nowe pieniadze, czy nie emituje.

    Ale to w ogole EBC emituje, czy banki narodowe ?

    >Inflacja ;) daje nadzieję na znaczące podwyżki?...
    >Ale ta akurat panna wywyższy także Franka...

    Banki bogate, to zaplaca :-)

    No i jesli w winiku inflacji, to pewnie zarobki wzrosly, wiec
    uciazliwosc raty podobna.

    >Niemieckie mialy kiedy ujemne odsetki :-)

    Ale nawet na zerowych czy 0.1% to ciekawa koncepcja :-)

    Tylko mowi sie, ze Niemcy nie maja deficytu ostatnio ... to
    powiekszaja kwote w obligacjach, czy tylko roluja stare ?

> [...]
    >ludziom
    >oszczędności?... Celem było ożywianie gospodarki...

    Zapewne nie raz. Pierwsza jeszcze pod okupacja.
    https://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4hrungsreform_19
    48_(Westdeutschland)

    J.

  • 10. Data: 2017-06-30 13:36:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    J.F. napisał(a) w wiadomości:
> [...]

    >poprzednich. Doladanie socjalnej kasy i wymóg ich wydawania pod
    >groźbą utraty jej wartości (np. inflacja) to metody keynesistów.

    Tylko do dokladanie socjalnej kasy nieco utrudnione, a bron jest
    obosieczna - jak sie okaze, ze i odsetki na obligacjach pojda w gore.

> [...]
    >wielokrotność stopy NBP. Czyli urzędnik komuś umowy reguluje...
    >Np. w Niemczech max. oprocentowanie było i chyba jest uzależnione

    Ale stopy powinny byc jakos tak ustalane.

    No i to tylko maksimum, jak banki umowia sie na mniejsze, to nie
    bedzie klopotow :-)

    Co do regulowania umow przez urzednika ... tej lichwy powinni zabronic
    :-)
    Tylko teraz stopy spadly, i moze czas przemyslec przepis i ewentualnie
    zmienic.

    Tak czy inaczej - Wibor ciagle niski.

> [...]

    >Może się włączyć socjalistyczna władza i metodą kija lub
    >marchewki preferować dłuższe lokaty. Były pomysły zmniejszenia

    Albo wprowadzic obowiazkowy % obligacji SP w aktywach banku :-)

    J.