  • 1. Data: 2007-04-25 11:50:35
    Temat: Lokaty/Obligacje w EURO ?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    ...oczywiscie na rozsadnych zasadach dla klineta detalicznego.

  • 2. Data: 2007-04-25 19:12:54
    Temat: Re: Lokaty/Obligacje w EURO ?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ...oczywiscie na rozsadnych zasadach dla klineta detalicznego.

    Co rozumiesz przez rozsadne zasady?
    Obligacje-dostep utrudniony, wysokie prowizje biur maklerskich, przynajmniej
    tych w Polsce do ktorych mamy dostep.
    A co sie tyczy lokat to w gre wchodza te negocjowalne przewaznie od 25tys
    EUR lub mniejsze banki jak Getin od 10tys. Dostaniesz wtedy sensowna stopę
    %. Lokaty standardowe ponizej krytyki...

  • 3. Data: 2007-04-27 05:40:40
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof napisał(a):
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Co rozumiesz przez rozsadne zasady?

    Ze nie ytrzeba zakladac r-ku maklerskiego w biurze w Moldawii :)

    > Obligacje-dostep utrudniony, wysokie prowizje biur maklerskich, przynajmniej
    > tych w Polsce do ktorych mamy dostep.

    No i caly pomysl bierze w leb.

    > A co sie tyczy lokat to w gre wchodza te negocjowalne przewaznie od 25tys
    > EUR lub mniejsze banki jak Getin od 10tys. Dostaniesz wtedy sensowna stopę
    > %. Lokaty standardowe ponizej krytyki...

    25 tys euro to jest nie jest detaliczny zwalascza jak mowimy o
    dywersyfikacji. A standardowe lokaty to porazka.,

  • 4. Data: 2007-04-27 05:41:48
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof napisał(a):
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Co rozumiesz przez rozsadne zasady?

    Myslalemtez o funduszach inwestycyjnych pienieznych/obligacji
    nominowanych w euro ale wycene w euro to dla niektorych nie znalazlem\
    a chcialbym zobaczyc ich efektywnosc wlansie w euro a nie w PLN

  • 5. Data: 2007-04-28 17:51:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Myslalemtez o funduszach inwestycyjnych pienieznych/obligacji nominowanych
    > w euro ale wycene w euro to dla niektorych nie znalazlem\
    > a chcialbym zobaczyc ich efektywnosc wlansie w euro a nie w PLN

    Jezeli chodzi o fundusze inwestycyjne, to trzeba by poszukac tych
    zagranicznych, ktore faktycznie operuja na EUR(czasami sprzedawane przez
    polskie banki). Polskie maja ksiegowosc w PLN a EUR stanowi tylko wsad
    przeliczany na PLN, chociaz jak rejestr otworza w EUR to wyplata tez bedzie
    w walucie. Taki fundusz to generalnie porazka, bo wyobrazmy sobie np okres
    gwaltownego oslabienia PLN, to wowczas zaplacimy wysoki podatek, bo masze
    EUR jest w takim funduszu zawsze przeliczane na PLN.

  • 6. Data: 2007-04-28 18:07:22
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Ze nie ytrzeba zakladac r-ku maklerskiego w biurze w Moldawii :)

    > No i caly pomysl bierze w leb.

    > 25 tys euro to jest nie jest detaliczny zwalascza jak mowimy o
    > dywersyfikacji. A standardowe lokaty to porazka.,

    No niestety przy mniejszych sumach sa problemy z dobrymi lokatami, ale te
    standardowe w Getinie i tak wygladaja dobrze na tle konkurencji. W biurach
    maklerskich obligacje walutowe to nie jest produkt standardowy, takze
    wymagania odnosnie inwestowanej kwoty beda duzo wyzsze niz dla lokat
    negocjowalych, a prowizje dodatkowo wysokie.
    Byly kiedys pomysly o sprzedazy obligacji detal. w EUR przez MF, ale jakos
    upadly. Widocznie lepiej napychac kieszenie tym z zagranicy niz wlasnym
    obywatelom. Mozliwe tez, ze ze wzgledu na bardzo utrudnione rozliczenia
    walutowe w Polsce(wysokie koszty przelewow utrzymywane przez banki itp) nikt
    nie chce wystartowac z takim pomyslem.
    Niestety rachunki walutowe w bankowosci internetowej to calkowita
    porazka(mBank). Pomimo nienajgorszego oprocentowania, koszty przelewow wal.
    pochlaniaja wszystkie zyski z nawiazka.

  • 7. Data: 2007-04-29 13:42:29
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    >>
    > Jezeli chodzi o fundusze inwestycyjne, to trzeba by poszukac tych
    > zagranicznych, ktore faktycznie operuja na EUR(czasami sprzedawane przez

    Wiem jest calkiem ciekawa oferta Merrill Lynch - Blackrock.
    Maja ciekawa oferte podaja czesto dane z portfela i istnieja
    juz bardzo dlugo. Maja mnostwo funduszy o scisle specjalizowanych
    inwestycjach np obligacje rzadowe UE, obligacje przedsiebiorstw ale
    maja jedna wade prog wejscie 5tys Euro jak na probe i dywersyfikacje na
    poziomie 5-10% portfela to niestety nie posiadam 200tys zł na inwestycje
    poki co.

    Ale za to taki Euro Bond Fund ma 3,2% obligacji naszego kraju i jest to
    siodma co do wielkosci czesc portfela tego funduszu :)

> [...]
    > gwaltownego oslabienia PLN, to wowczas zaplacimy wysoki podatek, bo masze
    > EUR jest w takim funduszu zawsze przeliczane na PLN.

    Dlatego fundusze zagraniczne wydaje sie w tym momencie lepsze.
    A moze Tempelton ma lepsze progi wejscia ?