  • 1. Data: 2007-04-25 09:41:27
    Temat: MC ING czy u nich tak zawsze?
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Historia zbliża się ku końcowi, przynajmniej mam taką nadzieję. Jako, że
    muszę coś kupić w księgani w USA, wybrałem tę kartą z uwagi na chwalone
    na grupie przeliczniki. Jest to kk na oświadcznie o dochodach z max
    limitem jaki można dostać czyli 2k. A szło to mniej więcej tak:
    Wypełniłem wniosek na www: +1 podanie swoich całych danych i odpowiedzi
    na inne pytania.
    W ustalonej przez www godzinie zadzwoniła pani z ing i remake czyli: +1
    podanie swoich całych danych i odpowiedzi na inne pytania.
    Dane przyjęte teraz trzeba czekać na wróżbę z systemu czy wyda czy nie wyda.
    Po około tygodniu w skrzynce są dwa listy z ing a w jednej karta a w
    drugiej pin. Karta bardzo, że tak powiem lichutka, czyli cieńka i giętka
    a wypukłe literki jakoś mało widoczne. Z tyłu na pasku dla mnie
    zaskoczenie, to moja pierwsza MC, bo widać tylko ostatnie 4 cyfry numeru
    karty i CVV. W dołączonym piśmie instrukcja jak aktywować kartę "Proszę
    się udać do wybranego oddziału i *podpisać umowę*".
    Odwiedzam oddział, aby podpisać umowę i co dostaję? +1 podanie swoich
    całych danych i odpowiedzi na inne pytania, tylko tym razem muszę to
    wszystko wypełnić na formularzu firmowym. Normalnie opadam z siły a pani
    w okienku mi mówi "Trzeba było od razu do oddziału przyjść". Tylko
    dlatego, że muszę kupić te książki a podstawowa kk się nie wyrabia, z
    pokorą wypełniam i po raz 3 podaje te same dane.
    Wniosek przyjęty, więc zapytuję czy można mieć wgląd przez www. Można
    tylko trzeba otworzyć rachunek w ing :/ na szczęście rachunek
    oszczędnościowy "oko" jest za darmo a otwarcie rzeczywiście trwa chwilę.
    Karta aktywna mogę się zabierać.
    Czy to koniec mojej przygody? Ano niestety nie.
    W domu próbuje zalogować się przez www. Okazuje się, że www ing działa
    tylko dobrze z java 1.5 a ja mam nowe Ubuntu gdzie jest już 1.6 jako, że
    nie chce mi się grzebać, sprawdzę w pracy. Loguję się do konta, zmieniam
    hasła, generuje klucz do popisywania po czym wchodzę na konto i? Karty
    kredytowe: BRAK KART. W sumie to się nawet nie dziwię. W systemie
    wysyłam pocztą pytanie i dostaje odpowiedź, że proszę podać nr kk. Przed
    chwilą chciałem sprawdzić www, ale dostałem "przepraszamy za usterki
    techniczne" teraz już niby działa, ale nie udało mi się zalogować. Hasło
    jest maskowane i przy ponownej próbie chce tych samych pozycji z hasła
    co poprzednio, czyli dalej jest coś nie tak, bo znowu próba zalogowania
    to error. Na dzisiaj mi starczy.

    Nieszczęśliwy splot wydarzeń? Te problemy z logowanie na pewno ale
    resztą też czy w ING to norma?

    PS Dorzucę jeszcze jako bonus:
    Ja: Jaki jest okres wypowiedzenia umowy dla tej kk bo nie chce mi się
    szukać po regulaminie?
    Pani w okienku: Nie mam okresu zamyka pan kiedy chce. Należy przesłać
    pismo albo dyspozycja w oddziale.
    Ja: Czyli jak będzie się kończył pierwszy rok używania przeze mnie karty
    to wystarczy, że przyjdę kilka dni prędzej i ją zamknę i nie naliczą mi
    opłaty za następny rok?
    Pani w okienku: A to nie, musi być 30 dni.
    :)

  • 2. Data: 2007-04-25 10:22:21
    Temat: Re: MC ING czy u nich tak zawsze?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Nieszczęśliwy splot wydarzeń? Te problemy z logowanie na pewno ale
    > resztą też czy w ING to norma?

    niestety tak, kk ING jest dobra, ale jakos obslugi w tym banku zenujaca
    (pisalem kiedys o swoich bojach z tym bankiem na grupie),
    niekompetencja pracownikow (w placowce, w ktorej bylem) byla straszliwa

> [...]
    > opłaty za następny rok?
    > Pani w okienku: A to nie, musi być 30 dni.

    30 dni i zeby rachunek karty zostal zamkniety karta musi byc splacona!
    nie moga wisiec zadne blokady itp...

    chcialem zamknac karte i przynioslem dyspozycje splaty calego zadluzenia
    (przelew z innego banku) i karty mi nie zamknieto, bo ONI z Katowic
    powiedzieli kobicie (dzwonila tam), ze nie mozna, bo przelew nie zostal
    zaksiegowany!

    a co z transakcjami wykonywanymi offline? to uslyszalem odp. ze takich NIE
    MA!
    na pytanie, jaka to transakcja jak place karta w imprinterze pracownik
    banku nie potrafil mi odp.
    podejrzewam, ze nie wiedzial co to jest imprinter ;-((

    dlatego tez pomimo tego, ze z karty bylem zadowolony - zrezygnowalem z niej
    po roku...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-04-25 10:59:48
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

    > niestety tak, kk ING jest dobra, ale jakos obslugi w tym banku zenujaca
    > (pisalem kiedys o swoich bojach z tym bankiem na grupie),
    > niekompetencja pracownikow (w placowce, w ktorej bylem) byla straszliwa

    Co do obsługi to rzeczywiście mam takie samo odczucie.

    > 30 dni i zeby rachunek karty zostal zamkniety karta musi byc splacona!
    > nie moga wisiec zadne blokady itp...

    Będę o tym pamiętał, ale coś mi się wydaje, że po wakacjach gdzieś ją
    sobie przeniosę w bardziej cywilizowane strony, bo prócz dobrego
    przelicznika (w sumie to się okaże czy dalej tak jest) to produkt
    niespecjalny raczej. Może dlatego łatwo go dostać.

  • 4. Data: 2007-04-25 11:02:03
    Od: Tequilla <g...@o...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):
    > a ja mam nowe Ubuntu
    > :)

    pomijając wątek przewodni posta, cieszy fakt że MS pooowoli odchodzi do
    lamusa

    pozdr.
    Tequilla

  • 5. Data: 2007-04-25 11:24:09
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Tequilla wrote:

    > pomijając wątek przewodni posta, cieszy fakt że MS pooowoli odchodzi do
    > lamusa

    Ale masz na myśli strony banku robione tylko pod IE czy może korzystanie
    z innego OS na desktopie niż Windows?

  • 6. Data: 2007-04-25 13:02:39
    Od: Tequilla <g...@o...pl>

    > Ale masz na myśli strony banku robione tylko pod IE czy może korzystanie
    > z innego OS na desktopie niż Windows?

    "one" nie są tylko pod IE - bo niby interpretacja kodu przez
    przeglądarki jest bliska (wspólna) - choć monopol MS ma tu pewnie
    znaczący wpływ. Pozostaje kwestia składników dodatkowych - tutaj
    wymieniana przez Ciebie Java...też pytanie czy strona bardziej jest pod
    Jave MS czy Sun.

    ale mój post dotyczył przede wszystkim korzystania z nieMSowego systemu
    operacyjnego - a tutaj wymieniłeś moje ulubione Ubuntu... pewnie w
    dystrybucji Elokwentny Emu :)

    pozdr.
    Tequilla

  • 7. Data: 2007-04-29 07:32:51
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski"
    > Historia zbliża się ku końcowi, przynajmniej mam taką nadzieję.
    > Jako, że muszę coś kupić w księgani w USA, wybrałem tę kartą z uwagi
    > na chwalone na grupie przeliczniki.

    na twoim miejscu kupiłbym w oddziale ING od ręki eKarte Visa (taka
    wycięta) - też można nią kupować przez interent.
    Mając założone konto OKO masz dostęp do obu przez internet za darmo
    Jest tylko jeden feler - teoretycznie eKarty są ważne 2 lata ale w
    oddziałach świeżych nie mają i wciskają klientom ważne do
    pazdziernika. Cale szczescie ze teraz nie placi sie za rok z gory
    tylko sciagają jakie 1 czy 2 zl miesiecznie - nie wiem bo na tak
    krotko to karty nie chcialem, zmusiloby mnie to do zbyt czestych wizyt
    w banku, a u nich zawsze sa kolejki
    *** blad ***

  • 8. Data: 2007-04-29 09:07:47
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    W poniedziałek minie tydzień jak aktywowałem kartę, a na www dalej "BRAK
    KART". Karta działa bo na próbę puściłem jakieś dwie drobne transakcję.
    Dostęp przez www mnie przytłacza swoją ciężkością działania i taką jakby
    to powiedzieć pseudo-ergonomią i do tego ten kolor dający po oczach.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski