  • 1. Data: 2007-04-25 07:09:06
    Temat: Maksymalna wysokość pozyczki hipotecznej
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    Jak wysoką pożyczkę hipoteczną można otrzymać "na dowolny cel" gdzie
    zabezpieczeniem byłaby działka z budynkiem dopiero w stanie surowym
    (mieszkalno-usługowy). Tak naprawdę pożyczka byłaby wykorzystana na
    wykończenie części komercyjnej przez osobę fizyczną, na jakie oprocentowanie
    można liczyć ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-25 07:20:07
    Temat: Re: Maksymalna wysokość pozyczki hipotecznej
    Od: "Robert Sierant" <b...@p...pl>

> [...]
    > (mieszkalno-usługowy). Tak naprawdę pożyczka byłaby wykorzystana na
    > wykończenie części komercyjnej przez osobę fizyczną, na jakie

    max. (jaki znalazłem) to 80% wartości nieruchomości, sprawdź ofertę
    NYKredit, tam pożyczka hipoteczna jest oprocentowana tak samo jak kredyt
    hipoteczny

    robiłem symulację czy opłaca się zaciągnąć taką pożyczkę i zainwestować w
    akcje/FI i okazało się że tak ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-04-25 07:24:53
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > max. (jaki znalazłem) to 80% wartości nieruchomości, sprawdź ofertę
    > NYKredit, tam pożyczka hipoteczna jest oprocentowana tak samo
    > jak kredyt hipoteczny

    ooo, to może być bardzo ciekawa oferta

  • 4. Data: 2007-04-25 07:29:49
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    Problem w tym, czy stan surowy budynku może być uznany za nieruchomość
    mieszkalną

    "Zabezpieczenie pożyczki
    Zabezpieczeniem kredytu zaciągniętego w Nykredit jest hipoteka wpisana do
    księgi wieczystej nieruchomości mieszkalnej."

  • 5. Data: 2007-04-25 07:43:36
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Problem w tym, czy stan surowy budynku może być uznany za nieruchomość
    > mieszkalną
    to już nie jest pytanie do mnie

    > "Zabezpieczenie pożyczki
    > Zabezpieczeniem kredytu zaciągniętego w Nykredit jest hipoteka wpisana do
    > księgi wieczystej nieruchomości mieszkalnej."
    taki zapis znajdziesz w każdym banku w przypadku ubiegania się o
    kredyt/pożyczkę hipoteczną...

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-04-25 07:59:15
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > taki zapis znajdziesz w każdym banku w przypadku ubiegania się o
    > kredyt/pożyczkę hipoteczną...

    i własnie w tym jest problem, jak kiedyś chciałem kupić domek (kredyt
    hipoteczny) z funkcją komercyjną to pani w PKOBP kręciła nosem :-)
    W moim konkretnym przypadku opłaca się budować TYLKO jako osoba fizyczna,
    ale gdybym chciał oficjalnie to dostałbym kredyt jedynie na część
    mieszkalną, a tę część mam zamiar realizowac dopiero na końcu, poza tym nie
    jest możliwe, żeby wziąść kredyt na część mieszkalną a wydać na część
    komercujną :-)
    Więc rozwiązaniem jest jedynie kredyt na dowolny cel.
    W najgorszym przypadku pewnie będę mógł dostać kredyt pod hipotekę samej
    działki, ale to jest malutko... jak na moje potrzeby. Byłoby szkoda, bo
    spory budynek w stanie surowym z wszystkimi pozwoleniami itp. posiada
    całkiem sporą wartość, zwłaszcza przy obecnych cenach podstawowych
    materiałów budowlanych.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-04-25 09:01:22
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Więc rozwiązaniem jest jedynie kredyt na dowolny cel.
    ale bedzie on koszmarnie drogi, mozesz sprobowac w Polbanku, ale tam
    oprocentowanie wynosi
    do 16,90% i jest naliczane degresywnie

    > W najgorszym przypadku pewnie będę mógł dostać kredyt pod hipotekę samej
    > działki, ale to jest malutko... jak na moje potrzeby.
    sama dzialka na pewno ma znacznie mniejsza wartosc...

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-04-25 09:25:14
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > ale bedzie on koszmarnie drogi, mozesz sprobowac w
    > Polbanku, ale tam oprocentowanie wynosi do 16,90%
    > i jest naliczane degresywnie

    16.9% ? kosmos, zdaje się ze w PKOBP widziałem pożyczkę hipoteczną na
    dowolny cel jedynie o 1-2% droższą od zwykłego ktredytu hipotecznego...

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-04-25 09:35:00
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > 16.9% ? kosmos, zdaje się ze w PKOBP widziałem pożyczkę hipoteczną na
    > dowolny cel jedynie o 1-2% droższą od zwykłego ktredytu hipotecznego...
    >
    > pozdrawiam

    kosmos, bo to pozyczka bez zabezpieczenia hipoteka, jezeli masz takie
    zabezpieczenie to polecam NYKredit