    From: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokata dla dziecka
    Date: Thu, 7 Feb 2002 16:03:25 +0100

    > Moja Mama chciałaby założyć mojemu przyszłemu potomkowi lokatę na
    > którą wpłacałaby miesięcznie nieregularne sumy pieniędzy (po ok.
    > kilkaset złotych). Czas trwania lokaty - ok. 2 lat.
    >
    > Co polecalibyście na taką okoliczność.

    Konto oczywiście musi być albo na mamę, albo na Ciebie. A cała sprawa
    nie różni się specjalnie od zbierania na cel inny niż dziecko przez
    podobny okres czasu.

    Najsensowniejsze wydaje się jakieś konto typu lokacyjnego. Może być
    eMax lub subkonto w inteligo, można też rozważać bardziej klasyczne
    konto lokacyjne w banku typu markurkowego (Raiffeisen, Śląskie OKO
    itp itd)

    PS Przy okazji ostrzegę, bo mamy bywają jakoś podatne: nie należy
    inwestować w żadne ubezpieczenia czy lokaty posagowe itp (oferty w
    których mamy zbierać długie lata by dziecko miało gdy dorośnie).
    Propozycje takie nie mają żadnych zalet w porównaniu z 'zwykłym'
    oszczędzaniem na lokatach czy rachunku inwestycyjnym a dużo trudniej
    się z nich wycofać gdy zarządzający się nie sprawdza.