  • 1. Data: 2002-02-07 12:17:15
    Temat: Re: Lokata dla dziecka
    Od: jelen <j...@s...org>

    > Moja Mama chciałaby założyć mojemu przyszłemu potomkowi lokatę na którą
    > wpłacałaby miesięcznie nieregularne sumy pieniędzy (po ok. kilkaset
    > złotych). Czas trwania lokaty - ok. 2 lat.
    >
    > Co polecalibyście na taką okoliczność.

    gratulacje z powodu spodziewanego potomka

    w tym przypadku chyba emax bez karty
    dobre oprocentowanie, nie trzeba wplacac regularnie
    kapitalizacja co miesiac

    pozdrawiam,
    jelen

  • 2. Data: 2002-02-07 12:22:26
    Temat: Lokata dla dziecka
    Od: "Jacek Dyduch" <j...@a...com.pl>

    Witam,

[...]

    Pozdrawiam

    Jacek Dyduch

  • 3. Data: 2002-02-07 12:46:46
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik jelen <j...@s...org> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3tstb$2un$...@n...tpi.pl...

    > gratulacje z powodu spodziewanego potomka
    >
    > w tym przypadku chyba emax bez karty
    > dobre oprocentowanie, nie trzeba wplacac regularnie
    > kapitalizacja co miesiac

    Oficjalnie beda to caly czas pieniadze babci.

    Karol

  • 4. Data: 2002-02-07 13:04:53
    Od: jelen <j...@s...org>

    Człowieczek imieniem Karol napisał:

    > Użytkownik jelen <j...@s...org> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a3tstb$2un$...@n...tpi.pl...

    > Oficjalnie beda to caly czas pieniadze babci.

    a ma byc lokata na dziecko
    to z dyspozycja ustna trzeba bedzie poczekac nawet
    bo pelnomocnik do lokaty tez musi sie podpisac

    pozdrawiam,
    jelen

  • 5. Data: 2002-02-07 13:56:49
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Poszukaj w BZWBK maja chyba cos dla dzieciakow

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 6. Data: 2002-02-07 14:26:56
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Wydaje mi się, że eMax i tak jest najlepszy daje dobry procent i możliwość
    nieregularnych wpłat/wypłat. Przecież konto może być na tatę lub mamę. Babcia
    może/nie musi być współwłaścicielem lub pełnomocnikiem.
    Osobiście odradzam wszelkie firmy ubezpieczeniowe-przerabiałem na sobie z
    baaardzo marnym skutkiem.
    K.

  • 7. Data: 2002-02-07 15:03:25
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > którą wpłacałaby miesięcznie nieregularne sumy pieniędzy (po ok.
    > kilkaset złotych). Czas trwania lokaty - ok. 2 lat.

    Konto oczywiście musi być albo na mamę, albo na Ciebie. A cała sprawa
    nie różni się specjalnie od zbierania na cel inny niż dziecko przez
    podobny okres czasu.

    Najsensowniejsze wydaje się jakieś konto typu lokacyjnego. Może być
    eMax lub subkonto w inteligo, można też rozważać bardziej klasyczne
    konto lokacyjne w banku typu markurkowego (Raiffeisen, Śląskie OKO
    itp itd)

    PS Przy okazji ostrzegę, bo mamy bywają jakoś podatne: nie należy
    inwestować w żadne ubezpieczenia czy lokaty posagowe itp (oferty w
    których mamy zbierać długie lata by dziecko miało gdy dorośnie).
    Propozycje takie nie mają żadnych zalet w porównaniu z 'zwykłym'
    oszczędzaniem na lokatach czy rachunku inwestycyjnym a dużo trudniej
    się z nich wycofać gdy zarządzający się nie sprawdza.

  • 8. Data: 2002-02-07 16:29:17
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a3u4vt$1gl7$...@p...acn.pl...

    > Konto oczywiście musi być albo na mamę, albo na Ciebie. A cała sprawa
    > nie różni się specjalnie od zbierania na cel inny niż dziecko przez
    > podobny okres czasu.

    Jak sie dziecko urodzi nie ma przeszkody, zeby konto zalozyc na dziecko.

    Karol

  • 9. Data: 2002-02-07 19:06:39
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    ale tak sie zastanawiam, czy nie lepiej PSO np w DWS Polska, czy jakims
    innym funduszu?
    W sumie jak sie zadeklaruje po 100 zl miesziecnzie - a wplaci kilkaset - nie
    beda sie czepiac, prowizje mniejsze, a zysk pewnie troszke wiekszy przez ten
    czas niz w bankach....
    A pomyslec, ze ja jeszcze kupowalem obligacje 2 letnie po 15,5% :)

    Kuuurde :)

    --

    ------