  • Data: 2020-02-26 12:01:36
    Temat: Re: Limit hipoteczny i inne sposoby na zakup nieruchomości
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 26 lutego 2020 09:28:44 UTC+1 użytkownik Robert Sierant napisał:

> [...]
    wiedzieć, takie to wykopalisko (że, jak już pisałem, mogą nawet w banku nie wiedzieć
    ;)

    sensie kredytu odnawialnego nie można tego nazwać, bo jednak część kapitału trzeba co
    miesiąc oddać i nie powiększa on sumy dostępnego kredytu - wzbogacony o taki dodatek,
    że od sumy kapitału kredytu odejmowana jest suma, jaką aktualnie posiadasz na koncie
    - i odsetki naliczane są od tej zmniejszonej sumy.

    > tak z czystej ciekawości, pójdź do dowolnej placówki ww. i zapytaj o to,
    > 99% pracowników nawet o tym nie słyszała, nie wspomnę o znaniu
    > jakichkolwiek procedur

    Przecież pisałem, że nie liczę na uzyskanie tego.
    Po pierwsze dlatego, że to jednak żubr (tutaj klauzula opt-out dla Pani z oddziału na
    pl. Hallera w DC, która odnalazła w papierowej kartotece moje 20$ po 10 latach i
    zmienie systemu w banku - choć jednak powiem, że bez mojej determinacji w dotarciu do
    prawdy to by się nie udało ;)
    Po drugie sądzę, że i tak będzie to na tyle drogie, że nie będzie się opłacać -
    multibank pewnie się na tym przejechał, ludzie "bilansowali" nie tyle swoją kasą, co
    wyciąganą za darmo z KK tego samego multi (np. przez sławne kokos.pl) - i to jeszcze
    KK wciśnięte im za obietnicę obniżenia marży ;>
    Więc pewnie droższe sporo od zwykłej hipo.
    No i opłacalność znika, jeśli nie ma opłat za wcześniejszą spłatę zwykłej hipo.
    Ale to nie znaczy, że tego "nie ma" ;>
    Tyle że zabawić się w "tajemniczego klienta" nie tak łatwo, trzeba by przyjść z
    prawdziwą umową przedwstępną. Choć w gruncie rzeczy mogę sobie taką podpisać np. z
    tatą.
    No, ale to jednak żubr.