  • 11. Data: 2004-07-31 23:04:07
    Temat: Re: Fałszywy banknot w bankomacie - kolejny przypadek
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Łukasz Cielecki" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:kpy3c4f5dbjb$.1g5s8cxay8dzu$.dlg@40tude.net...
    > Moja matka to ma na ten przyklad same przejscia z taka forma platnosci.

    [...]

    > Ot, takie historie z zycia wziete.

    Jakby płaciła wykorzystując dostęp przez internet, to by nie miała problemu
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-08-02 08:32:06
    Temat: Re: Lewe polecenie zapłaty
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    SP9LWH wrote:
    > Użytkownik "blad"
    >
    > Kiedy usłyszymy, że ktoś z pracowników wykorzystał (przekazał znajomym
    > gangsterom) dane zamieszczone na zgodzie polecenia zapłaty by przelać
    > komuś coś z konta gdzie indziej. A tam jest wszystko, adresy, podpisy.

    i co - gangstera bank wystawi PZ z mojego rachunku, czy też zakładasz że
    gangsterzy maja sami dostęp do elixiru i sobie PZ wystawią :-))))
    - szkoda fatygi bo ja mam przeciez 30 dni na cofniecie wykonanego PZ
    *** blad ***

  • 13. Data: 2004-08-02 08:34:14
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Jakby płaciła wykorzystując dostęp przez internet, to by nie miała
    > problemu :)

    ale przeciez problem miał bank a nie ona - to bank odpowiada za swoich
    pracowników
    *** blad ***

  • 14. Data: 2004-08-03 09:41:03
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > i co - gangstera bank wystawi PZ z mojego rachunku, czy też zakładasz że
    > gangsterzy maja sami dostęp do elixiru i sobie PZ wystawią :-))))
    > - szkoda fatygi bo ja mam przeciez 30 dni na cofniecie wykonanego PZ

    Ja nie wykluczam możliwości wypisania zwykłego polecenia przelewu z cudzego
    konta, podrobionym podpisem i złożenia go w banku.
    W wielu bankach to się nie uda, ale w niektórych, gdzie polecenia przelewu
    wrzuca się do skrzynki... czemu nie?

  • 15. Data: 2004-08-03 11:15:02
    Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>

    > A może to ona akurat przygotowywała wkład do bankomatu?

    A ja myślę, że to była kasjerka w zakładzie energetycznym a nie w banku ;)
    Bo chyba dziadek nie wypłacał pieniędzy z bankomatu w przedsionku banku po czym
    wchodził do środka żeby płacić rachunki :)

    --
    Marcin P.

  • 16. Data: 2004-08-03 12:55:02
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    SP9LWH wrote:

> [...]
    > W wielu bankach to się nie uda, ale w niektórych, gdzie polecenia
    > przelewu wrzuca się do skrzynki... czemu nie?

    dlatego ja od zawsze mam w banku odrębny bankowy wzór podpisu
    i za przelew podpisany normalnie nie odpowiadam :-)))

    Jedyny bank w którym zauważyłem umowę otwarcia rachunku z dwoma okienkami na
    podpis (bankowy i taki jak na karcie) to superkonto w PKOBPSA
    inne też by to mogły wprowadzić

    Poza tym właśnie przez podpis zwalczam zostawianie PZ w zainteresowanej
    instytucji - odcinek dla firmy daję firmie a dla banku daje bankowi i dziala -
    niedlugo wyprobujemy to na STOENie skoro uruchomil PZ
    *** blad ***

  • 17. Data: 2004-08-03 18:09:08
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    dziala -
    > niedlugo wyprobujemy to na STOENie skoro uruchomil PZ

    Ooooooo
    Właśnie taki tryb by mi odpowiadał. Chyba się tym bliżej zainteresuję
    Bo w tych przypadkach , gdzie mam PZ, zgodnym chórem bank i instytucja
    twierdziły, że oba egzemplarze do instytucji i od nich do banku.
    I stąd moje obawy wysnute w tym wątku.

  • 18. Data: 2004-08-04 02:59:36
    Od: "Bolon" <n...@p...fm.pl.invalid>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedy usłyszymy, że ktoś z pracowników wykorzystał (przekazał znajomym
    > gangsterom) dane zamieszczone na zgodzie polecenia zapłaty by przelać komuś
    > coś z konta gdzie indziej. A tam jest wszystko, adresy, podpisy.

    Jest to niemożlwe.
    Polecenie zapłaty jest ustanawiane tylko wtedy, gdy dłużnik
    jest jednocześnie właścicielem konta. Nie można przelać
    pieniędzy z mojego konta tytułem czyichś zobowiązań, w trybie PZ.
    Tak mi powiedziano w mBanku. Nie chcieli ustanowić PZ, tak
    abym mógł płacić czyjeś zobowiązania.
    B.

  • 19. Data: 2004-08-04 05:46:07
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Bolon said the following on 2004-08-04 04:59:
    > Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jest to niemożlwe.
    > Polecenie zapłaty jest ustanawiane tylko wtedy, gdy dłużnik
    > jest jednocześnie właścicielem konta. Nie można przelać
    Interesujące. A jakaś podstawa prawna takiego stwierdzenia? Ja w
    STOEN-ie ustanowiłem polecenie zapłaty ze swojego konta. Dłużnikiem jest
    moja dziewczyna - formalnie obca osoba. NA razie niestety polecenie jest
    tylko zarejestrowane . Ale za parę dni (9 sierpnia) przypadnie pierwsze
    obciążenie i wtedy będę już wiedział na pewno.
    > pieniędzy z mojego konta tytułem czyichś zobowiązań, w trybie PZ.
    > Tak mi powiedziano w mBanku. Nie chcieli ustanowić PZ, tak
    > abym mógł płacić czyjeś zobowiązania.
    mBank cazsami stosuje ... hmm... twórcze interpretacje :-) NIe
    rozciągałbym doświadczeń z nimi na inne banki.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 20. Data: 2004-08-05 04:07:37
    Od: "Bolon" <n...@p...fm.pl.invalid>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Interesujące. A jakaś podstawa prawna takiego stwierdzenia? Ja w

    Nie miałem czasu, ani ochoty zgłębiać problem. Zadowoliłem się
    oświadczeniem mBanku. Ustanowiłem zlecenie stałe i problem "z głowy".

    Jestem ciekaw, czy będzie działać ?
    B.