  • 1. Data: 2013-01-11 21:32:51
    Temat: Leszek Cz.
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-
    ludzkie-tragedie-Historia.html

    PS:
    IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

    --
    T.F.

  • 2. Data: 2013-01-11 22:01:14
    Temat: Re: Leszek Cz.
    Od: "Herdak" <m...@a...org>

    "T.F." skrev i meddelandet news:kcpstc$bkd$1@node1.news.atman.pl...

[...]

    Świetny, pouczający tekst i komentarze. Dawno nie czytałem podobnego z tak
    dużym zainteresowaniem. Polecam wszystkim.

  • 3. Data: 2013-01-11 23:16:01
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T.F." <t...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
    > http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-
    ludzkie-tragedie-Historia.html

    Z Getinowych klonow bierze sie tylko lokaty, zadnych wynalazkow opakowanych
    w ubezpieczenia, itd.
    Jak wydzwaniaja z super oferte, to mowie, ze dziekuje, nie skorzystam i sam
    zakladam sobie lokaty przez internet.
    Niestety przy tych bankach trzeba byc czujnym.
    Dla przykladu, mozna w tych internetowych klonach skladac wnioski tylko na
    lokaty odnawialne. Kto czujny po zalozeniu lokaty zmienia ja na
    nieodnawialna, ale wielu pewnie tego nie zrobi lub zapomni. To jest prosty
    przyklad jaki oni czyhaja, zeby lokaty odnawialy sie generalnie na zasadach
    standardowych lokat z nizszym oprocentowaniem. 'Lepsze' oferty lokat sa
    zawsze okresowo pod roznymi nazwami, tak zeby nie obejmowac lokat
    odnawialnych.

  • 4. Data: 2013-01-12 09:08:25
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 21:32:51 UTC+1 użytkownik T.F. napisał:
    > http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-
    ludzkie-tragedie-Historia.html
    > PS:
    > IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

    Nie wiem, czy jest _cokolwiek_ uczciwego w tym banku / grupie banków.
    Mam dwie sprawy oddane do arbitra przeciwko getinowi:

    1. o pobrana oplate za prowadzenie konta, mimo przelewu z zewnatrz (podobno wg
    regulaminu taki przelew zwalnia z oplaty za prowadzenie, ale nikt nie informuje,
    które banki sa 'zewnetrznymi' a które takimi nie sa)
    2. od września 2012 czekam na 100pln nagrody z promocji 'polec klienta' - trzech
    konsultantow juz przyjelo reklamacje, oraz pracownik oddzialu, ale od konca listopada
    zadnego odzewu zadnej z tych osob.

    Byc moze KNF pomoze mnie, ale watpie czy pomoze cokolwiek w wymiarze szerszym,
    ogolnym, czy poprawi to stosunek banku do klientow w ogole.

    Majka

  • 5. Data: 2013-01-12 11:38:51
    Od: d...@i...eu

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 23:16:01 UTC+1 użytkownik Krzysztof napisał:
> [...]
    >
    > standardowych lokat z nizszym oprocentowaniem. 'Lepsze' oferty lokat sa
    >
    > zawsze okresowo pod roznymi nazwami, tak zeby nie obejmowac lokat

    czasami jednak warto wysłuchac gdy dzwonia, teraz właśnie kończą mi się u nich
    lokaty, tydzień temu zadzwonił pan i zaproponował przedłuzenie na 3 mies. 6,1 %

  • 6. Data: 2013-01-12 18:07:53
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    ludzkie-tragedie-Historia.html

    > PS:
    > IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

    W koncu za cos Czarnecki sobie wybudowal ten Sky Tower. Za pare dni beda mi
    musieli oddac 30tys z lokat i nie moge opedzic sie od natretnych telefonow.
    Filozofia bankow czarneckiego jest taka : "nalapiemy jak najwiecej frajerow
    na lokaty, a jak juz bedziemy mieli ich kase to zalatwimy ich na cacy".
    Lapanie na lokaty sie skonczylo jak widac po ostatnich ofertach, i teraz
    przyszedl czas na odcinanie kuponow czyli robienie na cacy. Stad te natretne
    telefony i usilne proby wciagniecia w bardzo niekorzystne, oszukancze
    "produkty". Ale ktos to pewnie przeliczyl, ze zyski z oszukanych przewyzsza
    wczesniejsze straty z oferowanych wysokich lokat. Jak dla mnie to podchodzi
    pod pod artykuł 286 par.1 kodeksu karnego :
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.

    Nie wiem jak wy, ale dla mnie pojecie "doradca inwestycyjny"/"opiekun
    finansowy" czy inne podobne gornolotne pojecie jest obecnie synonimem
    oszusta, polityka, cwaniaka

  • 7. Data: 2013-01-12 21:43:58
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2013 18:07:53 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:
    > Nie wiem jak wy, ale dla mnie pojecie "doradca inwestycyjny"/"opiekun
    >
    > finansowy" czy inne podobne gornolotne pojecie jest obecnie synonimem
    >
    > oszusta, polityka, cwaniaka

    Obecnie? A kiedy było inaczej?
    Doradcę to mógłbyś mieć, gdybyś go sam opłacał a i tak należałoby mu patrzeć
    na ręce czy przypadkiem nie próbuje Cię wydymać.

  • 8. Data: 2013-01-12 23:25:34
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

> [...]
    ludzkie-tragedie-Historia.html

    > PS:
    > IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

    jakis czas temu (nie pamietam dokladnie, ale kiedy CHF skoczył mocno w góre,
    czyli 2009 i dalej) tez byla nagonka na sprzedawców opcji walutowych i
    kredytow w CHF - w tym tez na klony. pamietam historie tego typu, ze gosc
    mial mieszkanie, nie miał żadnych kredytów, jakieś oszczędności, to go w OF
    przekabacili i wziął pod mieszkanie kredyt w CHF (przed zwyżką kursu), a za
    kasę z kredytu zainwestowałw produkty z OF - czyli sprzedawaca
    przeszczęśliwy, a jak się wywaliło, to kredyt momentalnie zwiększył swą
    wartość, a inwestycja stopniała. gość w plecy na maksa. takich historii było
    mnóstwo. tylko co z tego? ludzie mają krótką pamięć, za kilka miesięcy
    tematu nie będzie... z aegonem, axą i skadnią będzie tak samo - tez
    sprzedają coś na lata, a jak chcesz wcześniej wyjść to jesteś w plecy. i tam
    też się słyszy o wałkach robionych przez sprzedawców - mają płacone prowizję
    za sprzedaż. jak sprzedadzą, to już ich to więcej nie interesuje. a powinni
    mieć płacone powiedzmy za utrzymanie aktywów, zeby byli tymi klientami
    faktycznie zainteresowani nie tylko w momenie podpisania umowy.
    btw autor bloga, podobnie jak inni dziennikarze są mądrzy po fakcie. jak się
    zajmują analizowaniem produktów finansowych (a z tego co się zorientowałem
    pan Samcik sie tym zajmuje) to czemu nie ostrzegali wczesniej o tym? teraz
    się to zrobiło popularne, jest temat to sie pisze. podobnie z amber gold -
    zanim huknęło widziałem reklamy (podobnie finroyal) - lokaty na 15%.
    przecież to na pierwszy rzut oka jest wałek. kto tyle płaci? czemu wcześniej
    żaden samcik nie poszedł do amber gold, nie zainteresował się tematem?
    po fakcie to wszyscy mądrzy...
    a co do banków getin, to knf im się chyba dobierze do tyłka, bo zamieszanie
    i spadek zaufania do instytucji finansowych jest bardzo nie na rękę KNF.

  • 9. Data: 2013-01-12 23:30:04
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak wy, ale dla mnie pojecie "doradca inwestycyjny"/"opiekun
    > finansowy" czy inne podobne gornolotne pojecie jest obecnie synonimem
    > oszusta, polityka, cwaniaka

    to są sprzedawcy i sprzedają rzeczy na których ONI najlepiej wyjdą.
    a że klient będzie w plecy? who cares? za kilka miesięcy "doradca" wezmie
    kasę, zmieni pracę i cześć.

    jest takie powiedzenie: umiesz liczyć? licz na siebie.

  • 10. Data: 2013-01-13 03:55:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@U...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > http://samcik.blox.pl/2013/01/Polisy-inwestycyjne-i-
    ludzkie-tragedie-Hi
    > storia.html
    >
    > PS:
    > IMHO problem _znacznie_ powazniejszy niz AmberGold.

    Amber Gold? Czyli wieścisz upadek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."