    From: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [LUKAS] - pytanie
    Date: Thu, 21 Feb 2002 19:18:13 +0100
    Sender: [04007801 mail.onet.pl]@mic020.cb.open.net.pl

    Użytkownik "Witek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a52neg$b0k$1@news.tpi.pl...

    > A skąd wiesz że komunikuje się właśnie z BZWBK a nie z systemem VISA?

    Bo centrum autoryzacyjne BZWBK trzyma saldo kart Lukasa i to właśnie ono raz
    na jeden dzień [chyba nawet tylko roboczy] komunikuje się z bankiem i
    wymienia się informacjami o aktualnym saldzie...

    > Podpisałeś umowę i godzisz się na to. W tej chwili nie ma technicznych
    > możliwości, żeby

    Inaczej - jest to dość istotna niedogodność przy aktywnym korzystaniu z
    usług
    lukasa i bankomatów i powinna być wyraźnie zaznaczona przy zakładaniu
    konta - powinny być opisane wszelkie niedogodności tego stanu rzeczy... Dla
    jasności układu...

    A tak, to zwykły klient nie ma o tym zielonego pojęcia, i jak mu bankomat
    mówi, że ma saldo odstępne 100PLN, to on uważa, że tyle właśnie ma i tyle
    bierze. Bo nie ma powodów, żeby sądzić inaczej...

    > Informacje z bankomatów spływają każdego dnia do systemu bankowego...

    ...BZWBK - to odpowiedź na pierwsze pytanie. Przecież VISA nie trzyma sald
    rachunków, salda są w centrach autoryzacyjnych banków... [a może nie mam
    racji?]

    > określonej porze i
    > operacje masz zaksięgowaną dopiero następnego dnia.
    > Podobnie jest z informacją w drugą stronę.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie - o której godzinie - tak mniej więcej -
    następuje komunikacja
    bank --> centrum autoryzacyjne i w drugą stronę?

    > Według mnie problemem jest następująca sytuacja:
    > W piątek robisz sobie przelew. Z oczywistych względów przelew będzie
    > wykonany w pon, ale
    > rachunek obciążają CI w piątek! A przecież wiedzą, że przelew wykonają
    > dopiero w pon.
    > CHyba robią tak prawie wszystkie banki.

    Inteligo tylko blokuje, ale odsetki liczy także od kwot zablokowanych...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl