  • 11. Data: 2005-03-15 22:22:08
    Temat: Re: LUKAS karta kredytowa z chipem
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:2nhgbvx45pg6.1o15covmddnti$.dlg@40tude.net grupowicz Markus
    Sprungk napisał:

    > A to ktoś tego jeszcze używa? :))

    W zeszłym roku płaciłem tak za hotel w Pradze :-)

    --
    S pozdravem,
    August

  • 12. Data: 2005-03-16 09:37:53
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Prawdopodobnie nigdy nie bedzie. Tak samo jak caly czas mozna placic
    > np. w zelazku.

    Chyba zostałem źle zrozumiany :-). Przez "uchipowienie" rozumiem
    zastąpienie paska magnetycznego chipem, a nie rezygnację z embosowania.
    Dlaczego organizacje miałyby nie zamienić pasków na chipy?

    Przemek

  • 13. Data: 2005-03-16 12:49:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Chyba zostałem źle zrozumiany :-). Przez "uchipowienie" rozumiem
    > zastąpienie paska magnetycznego chipem, a nie rezygnację z embosowania.
    > Dlaczego organizacje miałyby nie zamienić pasków na chipy?

    1. Bo jest od j*ch* sprzetu ktory nie ma chipa i czesto nie oplaca sie go
    wymieniac.
    2. Bo drzwi do bankomatow otwiera sie paskiem :-)

    Wystarczy dodac chipa, nie trzeba rezygnowac z paska. Najwyzej za fraudy
    bedzie placil ten, kto nie obsluguje chipa. Moze mu sie oplaca.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2005-03-16 15:52:57
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    August napisał(a):

    > W artykule news:2nhgbvx45pg6.1o15covmddnti$.dlg@40tude.net grupowicz

    > W zeszłym roku płaciłem tak za hotel w Pradze :-)

    No to Ci się trafiło! Ja ostatni raz na heblu płaciłem w styczniu 01 u
    lubelskiego dealera Idei za zestaw POP. Inna sprawa, że ja ostatnio
    raczej mało podróżuję i większości płatności dokonuję w "aglomeracji"
    lubelsko-świdnickiej ;-). Ponadto, ostatni _znany_mi_ hebel w moich
    okolicach zniknął jakieś 1/2 roku temu.

    "Wogle" mam wrażenie, że u nas z płaceniem kartami się jakoś strasznie
    nowocześnie porobiło - wszędzie terminale ;-).

    Przemek

  • 15. Data: 2005-03-17 08:43:14
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Ja z innej beczki, ale związane z tym tematem. W maju kończy mi się ważność
    KK Lukas Visa Classic. Czy odnowiona karta będzie z chipem czy też bez?

    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 16. Data: 2005-03-17 19:38:48
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Przemyslaw Kowalik napisał(a):

    > "Wogle" mam wrażenie, że u nas z płaceniem kartami się jakoś strasznie
    > nowocześnie porobiło - wszędzie terminale ;-).

    ...i bardzo dobrze. Ja bym był za tym by pieniądze w ogóle zniknęły a
    zostały tylko karty ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 17. Data: 2005-03-17 19:39:00
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Andrzej napisał(a):

    > Ja z innej beczki, ale związane z tym tematem. W maju kończy mi się ważność
    > KK Lukas Visa Classic. Czy odnowiona karta będzie z chipem czy też bez?

    Z Chipem

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 18. Data: 2005-03-17 20:42:29
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

> [...]
    Niestety problem polega na tym, że wymiana wszystkich czytników w
    bankomatach, POSach i innych użądzeniach akceptujących karty jest procesem
    długotrwałtm, tym dłuższym, im dłużej funkcjonuje w danym kraju system
    obrotu za pomocą kart. Europa jest w tej dziedzinie do trzodu w porównaniu z
    USA. Jest jeszcze inna zależność, generalnie im mniejszy kraj tym szybciej
    nastąpi wymiana 100% czytników na nowe. Tak więc organizacje nie mogą
    jeszcze zrezygnować z pasków z powodów czysto praktycznych, poza tym nie
    mogą finansować wymiany infrastruktury (czytników). Problem w końcu sam się
    rozwiąże bo infrastruktura akceptantów się starzeje i w momencie wymiany
    urządzeń nastąpi też wymiana czytnika.