  • 1. Data: 2005-03-14 12:59:39
    Temat: wywóz waluty
    Od: "dRinker" <N...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak to jest z wywozem waluty z kraju?
    Czy trzeba to zgłaszać?
    Dajmy na to:
    biore ze soba 20 000 CAD.
    Po tamtej stronie to wiem, co i jak, ale jak to jest z "polska strona"?

    pzd
    dRinker

  • 2. Data: 2005-03-14 23:39:12
    Temat: Re: wywóz waluty
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "dRinker" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dajmy na to:
    > biore ze soba 20 000 CAD.
    > Po tamtej stronie to wiem, co i jak, ale jak to jest z "polska strona"?

    jesli chodzi o wożenie waluty po terytorium UE to nie ma żadnych ograniczeń
    formalnych, obowiązuje wspólny obszar celny i dewizowy, jedyne co może
    zainteresować władze podczas rytunowej kontroli która nie musi odbywać się
    na granicy, a gdziekolwiek to aspekt kryminalny posiadania w końcu
    niecodziennej ilości gotówki;

    jesli chodzi o wywóz gotówki poza UE to zdaje się są jakieś limity powyżej
    których chyba trzeba mieć zezwolenie dewizowe, jednak zweryfikuj to jeszcze
    na stronach MF lub SG lub SC.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://zycz.3mam.net

  • 3. Data: 2005-03-15 13:09:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> writes:

    > jesli chodzi o wywóz gotówki poza UE to zdaje się są jakieś limity powyżej
    > których chyba trzeba mieć zezwolenie dewizowe, jednak zweryfikuj to jeszcze
    > na stronach MF lub SG lub SC.

    Tylko pytanie: w ktorym miejscu taki "wywoz waluty" moze zostac wykryty?
    Np. na lotnisku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-03-15 14:15:52
    Od: "dRinker" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:AgpZd.298$zY6.41@news.chello.at...
> [...]
    >
    > jesli chodzi o wywóz gotówki poza UE to zdaje się są jakieś limity powyżej
    > których chyba trzeba mieć zezwolenie dewizowe, jednak zweryfikuj to

    Chodzi o wywoz gotoki do kanady.
    Wyprowadzam sie z kraju i bede mial kilkadziesiat tysiecy $ CAD. Przelew
    odpada.
    Zarobione legalnie w kraju. Wiem iz powyzej 10 000 zglaszam to sluzbom
    kanadyjskim.
    Na stronie MF tylko jest info iz nalezy posiadac zaswiadczenie z banku na
    wywoz waluty.
    Ale czy to wystarczy?
    Mam nadzieje iz nic przy wyjezdzie nie "potracaja", bo w tym kraju pelnym
    absurdow to wszystko jest mozliwe...

    pzd
    dRinker

  • 5. Data: 2005-03-15 14:34:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "dRinker" <N...@p...onet.pl> writes:

    > Na stronie MF tylko jest info iz nalezy posiadac zaswiadczenie z
    > banku na wywoz waluty. Ale czy to wystarczy?

    Nalezy te pieniadze wybrac z polskiego banku i przy tej operacji
    poprosic o zaswiadczenie na wywoz (raczej nie dostaniesz
    zaswiadczenia, jesli przyjdziesz do banku z gotowka - musisz ja
    przepuscic przez bank).

    Wystarczy.

    MJ