  • 1. Data: 2005-03-14 16:07:24
    Temat: przelew z Ulsterbank (Irlandia) do PKO (Polska)
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    wykonalem przelew wedle wszelkich prawidel...
    przelew z konta Euro na konto w Euro, wpisalem
    pelny numer rachunku w PKO i swift banku,
    nakazalem oblozenie siebie wszelkimi oplatami
    transferowymi - i wyslalem 190 E

    z mojego konta ubylo 190,50 E

    na koncie w PKO pojawilo sie 175 E
    !!
    25 E gdzies wcielo - osoba w Polsce ktorej wyslalem
    pieniadze zdolala sie dowiedziec tylko ze 7E pobiera
    PKO za taka wplate (!!) w Euro na ich konto,
    a pozostale 18E pobral bank posredniczacy....
    niestety pani w Ulsterbanku macha mi caly czas
    swistkami bankowymi wskazujacymi za Ulsterbank
    pobral tylko 50 cantow i nie ma pojecia dlaczego ktos
    pobral jeszcze 25E.... osoba w Polsce jest za kiepsko
    zorientowana zeby sie wywiedziec skad te potracanie...

    moze ktos na grupie wie co to takiego i poradzi
    jak tego uniknac w przyszlosci przy nastepnych przelewach
    ??

    ZOMO
    ps - jesli watek byl juz walkowany, co mozliwe bo nie
    sledze grupy, to prosze o jakies slowo-klucz do jego
    odnalezienia w archiwum....

    --
    pera perapera ? pera pera !

  • 2. Data: 2005-03-14 17:03:50
    Temat: Re: przelew z Ulsterbank (Irlandia) do PKO (Polska)
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d14crk$71i$1@news.onet.pl>, f...@p...onet.pl says...
> [...]
    >
    > ZOMO
    > ps - jesli watek byl juz walkowany, co mozliwe bo nie
    > sledze grupy, to prosze o jakies slowo-klucz do jego

    ta druga czesc to pewnie oplaty banku posredniczacego. Teoretycznie od 1
    styczna Polska powinna uczestniczyc w systemie rozliczen Unni
    Europejskiej ktory teoretycznie powinien znaczaco obnizyc koszty
    przelewow EUro w ramach Unii Europejskiej. Koszt takiego przelewu nie
    powinien wynosic wiecej niz koszt przelewu KRAJOWEGO W EURO. Do tego aby
    uruchomic przelewy w Euro, trzeba bylo zmienic kilka przepisow no i
    uruchomic izbe rozliczeniowa w EURO. Uruchomienie takiej izby nastapilo
    7 marca (choc z ostatniego artykupul w rzepie wynikalo ze to dopieo
    dzisiaj). Wiec teoretycznie przelewy krajowe w Euro powinny juz dzialac
    jak na razie na grupie nikt nie donosil o takiej usludze oferowanej
    przez jakikolwiek bank (????!!!)

    Do momentu uruchomienia calego systemu z przelewami tranzgranicznymi
    jedynym wyjsciem ominiecia kosztow bankow posrednikow jest znalezienie w
    Polsce banku, ktorego bankiem korespondentem jest bank docelowy.

    Przy okazji, czy ktos wie kiedy bedzie miala moc obowiazujaca ustawa
    wspomniana w komunikacie??

    AP

    Ze strony KIR:

    04.03.2005
    Uruchomienie systemu EuroELIXIR - zmiany w terminie

    Potwierdzamy, z.e zgodnie z wczes'niejszymi zapowiedziami w dniu 7 marca
    br., jednoczes'nie z uruchomieniem prowadzonego przez Narodowy Bank
    Polski systemu SORBNET-EURO, uruchomiony zostanie system rozliczen' w
    euro EuroELIXIR. Jednoczes'nie informujemy, z.e rozliczenia
    transgraniczne w systemie EuroELIXIR zostana; uruchomione w póz'niejszym
    terminie, o którym poinformujemy niezw?ocznie po jego ustaleniu.

    Przyczyna; póz'niejszego uruchomienia rozliczen' transgranicznych w
    systemie EuroELIXIR jest decyzja EBA Clearing z dn. 3 marca o
    niedopuszczeniu NBP z dniem 7 marca jako uczestnika systemów EURO1 i
    STEP2. Decyzje; te; EBA Clearing uzasadnia brakiem mocy obowia;zuja;cej
    uchwalonych przez Sejm w dniu 17 lutego zmian do ustawy o ostatecznos'ci
    rozrachunku w systemach p?atnos'ci i systemach rozrachunku papierów
    wartos'ciowych oraz zasadach nadzoru nad tymi systemami. Zmiany te
    uwzgle;dnione zosta?y w ramach ustawy o nadzorze uzupe?niaja;cym nad
    instytucjami kredytowymi, zak?adami ubezpieczen' i firmami
    inwestycyjnymi wchodza;cymi w sk?ad konglomeratu finansowego.

    Nalez.y zaznaczyc', z.e EBA Clearing pozytywnie oceni?a techniczna;
    gotowos'c' NBP i Izby do korzystania z prowadzonych przez nia; systemów
    i zadeklarowa?a moz.liwos'c' przysta;pienia do nich niezw?ocznie po
    wejs'ciu w z.ycie ww. zmian, niezalez.nie od terminu wejs'cia dla nowych
    uczestników (kolejne tzw. window przypada w czerwcu).

    W zwia;zku z powyz.szym od dnia 7 marca do odwo?ania system EuroELIXIR
    be;dzie uwzgle;dniac' w rozliczeniach wy?a;cznie komunikaty 33n oraz
    39n. Za spowodowane tym utrudnienia przepraszamy.

  • 3. Data: 2005-03-14 17:12:49
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "ZOMO" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > !!
    > 25 E gdzies wcielo - osoba w Polsce ktorej wyslalem
    > pieniadze zdolala sie dowiedziec tylko ze 7E pobiera

    190-175=15
    tak mi sie przynajmniej wydaje

    > PKO za taka wplate (!!) w Euro na ich konto,
    > a pozostale 18E pobral bank posredniczacy....

    8 (IMHO)

> [...]
    > pobral jeszcze 25E.... osoba w Polsce jest za kiepsko
    > zorientowana zeby sie wywiedziec skad te potracanie...

    ta pani w UB tez raczej jest malo zorientowana bo najwyrazniej nie zostala
    zrealizowana dyspozycja pokrywania PRZEZ NADAWCE wszystkich kosztow.
    Status tej dyspozycji ustala bank nadawcy wiec...

    > moze ktos na grupie wie co to takiego i poradzi
    > jak tego uniknac w przyszlosci przy nastepnych przelewach
    > ??

    IMO nie da sie uniknac
    przelewy miedzynarodowe drogie sa i juz.

    Maja staniec ale pewnie jeszcze minie pare miesiecy...

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2005-03-14 17:44:44
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    > 190-175=15
    > tak mi sie przynajmniej wydaje

    moja pomylka - oczywiscie dotarlo 165 E - mam ciezki dzien za soba ;-]

> [...]
    zostala zrealizowana dyspozycja pokrywania PRZEZ NADAWCE wszystkich kosztow.
    > Status tej dyspozycji ustala bank nadawcy wiec...

    tz. Ulsterbank powinien skontaktowac sie z bankiem docelowym,
    ustalic calkowity koszt takiego przelewu, a nastepnie potracic
    to z mojego konta ?? niezle zakrecaone, i jak widac nie za bardzo dziala....

    ZOMO

  • 5. Data: 2005-03-14 18:32:28
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

> [...]
    > przelew z konta Euro na konto w Euro, wpisalem
    > pelny numer rachunku w PKO i swift banku,
    > nakazalem oblozenie siebie wszelkimi oplatami

    Obserwuję od pewnego czasu dyskusje na podobne tematy. I trochę się dziwię
    czy jestem dzieckiem szczęścia.
    Nie ma bowiem takich problemów.

    <reklama mode on>
    Od 2 lat mam konto dewizowe w Multibanku i dostaję przelewy z kilku krajów
    europejskich. Oczywiście nie uzgadniam z płatnikami z jakich banków mają
    wykonywać przelewy, interesować się bankami pośredniczącymi itp. Zwyczajowo
    przyjęło się że wpłacający pokrywa koszty swojego banku a ja swojego. W
    przypadku Mutli jest to 0 zł. I na przykładzie kilkudziesięciu przelewów
    (różne banki, kraje, płatnicy) nie zdarzyło mi się abym otrzymał kwotę inna
    (mniejsza) niż powinienem. Nigdy żadnych potrąceń !!!
    <reklama mode off>

    I to by było na tyle.

    Telesfor Baudot (Tele2001 at poczta kropka onet kropka pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 6. Data: 2005-03-14 20:20:36
    Od: zbihniew <z...@S...yahoo.no>

    Telesfor Baudot wrote:

> [...]
    > (różne banki, kraje, płatnicy) nie zdarzyło mi się abym otrzymał kwotę inna
    > (mniejsza) niż powinienem. Nigdy żadnych potrąceń !!!

    Też mam Multi i zawsze jakieś potrącenia - mniejsze lub większe, ale jednak.

    --
    "Voksen - det er noe som bare eksisterer i barns fantasi." (P. Hein)

  • 7. Data: 2005-03-14 20:22:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]

    > ustalic calkowity koszt takiego przelewu, a nastepnie potracic
    > to z mojego konta ?? niezle zakrecaone, i jak widac nie za bardzo dziala....

    Nieeee
    UB powinien prawidlowo "zaptaszkowac" gdzie trzeba opcje obciazania nadawcy pelnymi
    kosztami, obciazyc nadawce za$%^ymi kosztami (zamiast 0,50EUR), a pare
    tygodni/miesiecy PO zrealizowaniu przelewu dowalic mu jeszcze wiecej po ostatecznym
    rozliczeniu kosztow...;-)
    Z gory nikt ci nie powie...

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2005-03-14 20:27:42
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Telesfor Baudot <T...@s...poczta.nie.onet.tu.pl> wrote:

    > wykonywać przelewy, interesować się bankami pośredniczącymi itp. Zwyczajowo
    > przyjęło się że wpłacający pokrywa koszty swojego banku a ja swojego. W

    Zwyczajowo, tzn. nigdy nie pytałeś, czy to nie Twoi zleceniodawcy przelewów
    biorą na siebie wszystkie koszta?
    To co napisałeś brzmi jak utopa.

    BTW: Konto w EUR?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2005-03-14 20:37:30
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d14lbb$378$1@nemesis.news.tpi.pl>, Tele2001
    @SPAM.poczta.NIE.onet.TU.pl says...

> [...]
    > (różne banki, kraje, płatnicy) nie zdarzyło mi się abym otrzymał kwotę inna
    > (mniejsza) niż powinienem. Nigdy żadnych potrąceń !!!

    Hehe..... bo roznie z tym jest i generalnie wiekszy problem jest z
    WYSYLANIEM niz otrzymywaniem. Ja generalnie tez nie mam problemu z
    otrzymywaniem przelewow i na dodatek mowie o przelewach nie z UE -
    dostaje tyle ile powinienem i nie mam problemow z "bankami posrednikami"
    Zaznacze jeszcze, ze rachunek na ktory wplywaja pienieadze NIE jest
    rachunkiem w MUltibanku :P

    AP

  • 10. Data: 2005-03-15 09:09:11
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-03-14, AP <c...@e...dyndns.org> wrote:
> [...]
    > dostaje tyle ile powinienem i nie mam problemow z "bankami posrednikami"
    > Zaznacze jeszcze, ze rachunek na ktory wplywaja pienieadze NIE jest

    Zdradź kolejny utopijny bank :)

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE