  • 1. Data: 2003-07-30 12:45:38
    Temat: LGnet/Nordea - Tajemnica dwóch tabeli opłat i prowizji
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Z mejla otrzymanego od Nordea:
    "Kryterium decydujące o otrzymanej ofercie to wpływy na rachunek. Warunki
    preferencyjne dla posiadaczy kont - wpływy na netKonto w wysokości 4000 PLN
    oraz średnie miesięczne obroty w wysokości 2000 zł".

    Tak więc utrzymywanie wysokiego salda nie miało dla nich znaczenia.
    Preferują tych, którzy obracają, tj. przelewają tam i z powrotem.

    Poza tym w mejlu zapewniono, że wydanie karty VE dla dotychczasowych
    posiadaczy LGnetu będzie darmowe. W przypadku wypowiedzenia umowy za darmo
    zablokują kartę, ale też nie będzie można w okresie wypowiedzenia korzystać
    z kanału internetowego.

  • 2. Data: 2003-07-30 18:09:02
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bg8eli$mp3$...@i...gazeta.pl,
    Jarosław Łysio <j...@N...gazeta.pl>:
> [...]
    >
    > Tak więc utrzymywanie wysokiego salda nie miało dla nich znaczenia.
    > Preferują tych, którzy obracają, tj. przelewają tam i z powrotem.

    No to by sie zgadzalo, bo ja nie mialem czasu, zeby siedziec i przelewac :))

    Konto sluzylo do trzymania oszczednosci - dziwne bardzo, ze to im nie
    odpowiada - wydawaloby sie, ze czysty zysk dla banku i male koszty.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-07-31 12:53:45
    Temat: Re: LGnet/Nordea - Tajemnica dwóch tabeli opłat i prow
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    Robert <s...@o...pl> napisał(a):
    > No to by sie zgadzalo, bo ja nie mialem czasu, zeby siedziec i przelewac :))

    podejrzewam ze wazniejsze jednak byly wplywy niz wyplywy

    > Konto sluzylo do trzymania oszczednosci - dziwne bardzo, ze to im nie
    > odpowiada - wydawaloby sie, ze czysty zysk dla banku i male koszty.

    widac po prostu ze zdaja sobie sprawe ze jak oprocentowanie spadnie do
    poziomu Nordei to malo kto bedzie na tym koncie chcial oszczedzac i predzej
    przeleje pieniadze gdzie indziej... A ci ktorzy mieli wplywy i wyplywy maja
    szanse na podtrzymanie salda. W sumie dosc logiczne podejscie. Ale chyba i
    tak na krotka mete - nie wierze zeby bezplatne warunki preferencyjne dla
    wybranej grupy klientow zostaly utrzymane po czerwcu 2004. No chyba ze wtedy
    ponownie dokonaja analizy salda i obrotow i znow dokonaja selekcji klientow
    na lepszych i gorszych ?

    D.

  • 4. Data: 2003-07-31 13:24:16
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bgb3gp$26f$...@i...gazeta.pl,
    Dave <d...@N...gazeta.pl>:

> [...]
    > predzej przeleje pieniadze gdzie indziej... A ci ktorzy mieli wplywy
    > i wyplywy maja szanse na podtrzymanie salda. W sumie dosc logiczne

    Tylko ze analogicznie wprowadzenie oplat za przelewy oraz zmiany warunkow
    obslugi kart platniczych tak samo moze zachecic do przeniesienia operacji do
    innego banku.

    Przy okazji zwracam honor - miales racje z ta segmentacja :)

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-07-31 21:30:21
    Od: "korea" <k...@w...pl>

> [...]
    >odpowiada - wydawaloby sie, ze czysty zysk dla banku i male koszty.
    >
    >Coś Wam się pomieszało, dzisiaj dzwoniłam na infolinię i pani grzecznie
    poinformowała mnie że aby zostać zakwalifikowanym do segmentu klientów z
    preferencyjną ofertą trzeba mieć wpływy na netKonto min.2000 zł miesięcznie i
    średnie miesięczne saldo na netKombo w wysokości 20.000 zł. To jest logiczne,
    a nie jak Ty piszesz.Wprowadzasz tylko nas w błąd. Mając rachunki w wielu
    bankach nauczyłam się że każdy z szanujących klienta Banków prowadzi
    segmentację klienta. Tak jest na całym świecie, a nie "czy się stoi czy się
    leży.... się należy".
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2003-07-31 21:48:18
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    0...@p...pl,
    korea <k...@w...pl>:

> [...]
    > piszesz.Wprowadzasz tylko nas w błąd. Mając rachunki w wielu bankach
    > nauczyłam się że każdy z szanujących klienta Banków prowadzi

    Ale jeszcze sie nauczylas, ze rozni pracownicy tego samego banku udzielaja
    roznych odpowiedzi na to samo pytanie?.

    Poza tym przeinaczylas autorow cytatu.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-07-31 22:53:55
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 30 Jul 2003 12:45:38 +0000 (UTC), w <bg8eli$mp3$1@inews.gazeta.pl>,
    "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

    > "Kryterium decydujące o otrzymanej ofercie to wpływy na rachunek. Warunki
    > preferencyjne dla posiadaczy kont - wpływy na netKonto w wysokości 4000 PLN
    > oraz średnie miesięczne obroty w wysokości 2000 zł".

    Tzn. mam przeczytać umowę, bo może dostałem tam korzystniejsze warunki? :)

    Przyznam, że nie czytałem tylko zaplanowałem sobie dzień wypowiedzenia :).
    I jakie to są "korzystniejsze" -- może ktoś się wypowie? Czy oferta robi się
    atrakcyjna czy tylko "mniej nieatrakcyjna"? :d

  • 8. Data: 2003-08-01 05:26:07
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    q...@4...com,
    Radosław Popławski <r...@a...net.pl>:

    > Przyznam, że nie czytałem tylko zaplanowałem sobie dzień
    > wypowiedzenia :).
    > I jakie to są "korzystniejsze" -- może ktoś się wypowie? Czy oferta
    > robi się atrakcyjna czy tylko "mniej nieatrakcyjna"? :d

    Wyglada obecnie na to, ze "przejsciowo mniej nieatrakcyjna".

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-08-01 06:07:13
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    korea <k...@w...pl> napisał(a):

    > poinformowała mnie że aby zostać zakwalifikowanym do segmentu klientów z
    > preferencyjną ofertą trzeba mieć wpływy na netKonto min.2000 zł
    > miesięcznie i średnie miesięczne saldo na netKombo w wysokości 20.000 zł.

    Chyba nie czytasz dokładnie. Moja wypowiedź zaczyna się od słów: "Z mejla
    otrzymanego od Nordea". Dodam jeszcze że mejl nadszedł pocztą wewnętrzną i
    jest podpisany imieniem i nazwiskiem pracownika banku. W dodatku,
    zastosowanie znaków "" świadczy, że przytoczyłem dokładną treść mejla.
    Chyba mam podstawy twierdzić, że zawarte w treści tego mejla stwierdzenia są
    prawdziwe?

    > To jest logiczne, a nie jak Ty piszesz..

    Widzisz, Twoim błędem jest, iż zbyt bardzo wierzysz rozumowi. Nie wszystko
    co jest logiczne na tym świecie jest prawdziwe.

    > Wprowadzasz tylko nas w błąd

    Nie było moim zamiarem wprowadzanie nikogo w błąd. Nie wiem jaka jest
    prawda, wydaje mi się jednak że informacja na piśmie jest wiarygodniejsza od
    wypowiedzi słownej anonimowej teleoperatorki (bo z pewnością mimo że się
    przedstawiła - nie pamiętasz jej imienia i nazwiska, co zresztą jest
    zrozumiałe; ona zaś też pewnie jest świadoma że większość dzwoniących nie
    zapamięta z kim rozmawiała więc w wypadku pytań na które nie zna odpowiedzi
    mówi co myśli, nie zaś to co musi być prawdą - tak mi się wydaje).

    > Mając rachunki w wielu bankach nauczyłam się że każdy z szanujących
    > klienta Banków prowadzi segmentację klienta. Tak jest na całym świecie,
    > a nie "czy się stoi czy się leży.... się należy".

    Czy ja kwestionuję segmentację klientów? Nie.
    Moim zdaniem segmentacja w wydaniu Nordea jest bez sensu. Gdyby zależało mi
    na wpływach miesięcznych w wysokości 4000 zł - to bym je robił, to naprawdę
    nie jest skomplikowane żeby przelewać w tę i z powrotem 4000 zł, wystarczy
    tylko kilka klinknięć. Na miejscu banku lepiej traktowałbym jednak klientów,
    którzy utrzymują na rachunku duże saldo, niż takich którzy obracają tam i
    nazad (to właśnie obracanie jest bardziej kosztowne).

    Poza tym wydaje mi się, że większość osób o dużych dochodach nie utrzymuje
    na rachunkach na każde żądanie średnio w miesiącu 20000 zł - przecież to nie
    ma większego sensu, taką kwotę można zainwestować w coś co przynosi większe
    zyski niż rachunek bankowy.

    Pozdr.,

  • 10. Data: 2003-08-01 13:59:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 1 Aug 2003 07:26:07 +0200, w <bgctn0$19u$1@topaz.icpnet.pl>, "Robert"
    <s...@o...pl> napisał(-a):

    > q...@4...com,

    > Wyglada obecnie na to, ze "przejsciowo mniej nieatrakcyjna".

    Hmm, to w takim razie przejściowo podtrzymam wybranądatę wypowiedzenia umowy :]