  • 1. Data: 2006-10-11 13:05:43
    Temat: L3 a Libor
    Od: M...@g...com

    Witam,

    Wiem jakie sa róznice, ale mam nastepujacy problem....

    Chodzi o kredyt mieszkaniowy w CHF na 100% wartosci nier, na 30 lat. W
    banku X i Y zlozylem wnioski.

    Kredyty zasadniczo róznia ponizsze parametry:

    1. W banku X mam prowizje 1%, w banku Y mam prowizje 1.5%
    2. W banku X mam marze 1.4 w banku Y mam marze 1.43
    3. Dodatkowo róznica miedzy kredytem w banku X a Y jest taka, ze w
    banku X nalicza sie kredyt biorac pod uwage stawke LIBOR na
    biezaco, a w banku Y oprocentowanie jest zalezne od L3.
    4. W banku X przewalutowanie nic nie kosztuje tylko spread, w banku Y
    pierwsze przewalutowanie free, pozniej 1%.

    Pytanie :

    Który kredyt wybrac ?

    Jak patrze na to w kategoriach prowizji i marzy to jak w morde
    strzelil wychodzi bank X, jednakze w dniu dzisiejszym róznica
    pomiedzy aktualnym L3 i Libor jest okolo 0,5%. W przypadku, gdy Libor
    rosnie niby sie zyskuje jakas kwote miesiecznie, ale jak zacznie
    spadac, to sie traci - wszystko zatem zalezy od tempa zmian.

    Ma ktos jakies sugestie co do rozwiazania ?:)

    Z góry dzieki.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-11 22:02:29
    Temat: Re: L3 a Libor
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia 11 Oct 2006 06:05:43 -0700, M...@g...com napisał(a):

> [...]
    > 4. W banku X przewalutowanie nic nie kosztuje tylko spread, w banku Y
    > pierwsze przewalutowanie free, pozniej 1%.

    Możesz dokładnie wyjaśnić co masz na myśli pisząc o "liborze na bieżąco" i
    "L3" ?

    Adam