  • 1. Data: 2003-08-14 13:57:33
    Temat: Kupno/sprzedaz mieszkania obciazonego hipoteka
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy jedyna skuteczna metoda to wczesniejsze wyczyszczenie hipoteki?

    Bank (PKO BP) sprzedajacego mieszkanie obciazone hipoteka wyraza zgode na
    jego sprzedaz pod warunkiem, ze pieniadze wplyna na jego konto. W tym
    momencie hipoteka zostanie wyczyszcona, a sprzedajacy otrzyma to co zostanie
    po zdjeciu hipoteki. Wszystko jasne, problem tylko w tym, ze kupujacy (czyli
    ja) chce zaciagnac na kupno tego mieszkania kredyt. Niestety, Kredyt Bank
    nie widzi takiej mozliwosci, gdyz, jak to fajnie ujeli, PKO BP nie sa dla
    nich strona i nie moga ich zobowiazac do zdjecia hipoteki. Super. No to jak
    sprzedac/kupic to mieszkanie skoro ani sprzedajacy, ani kupujacy takiej
    gotowki nie posiadaja?

    Narazie widze tylko szanse na wycieczke do oddzialu Banku PKO BP, ktory
    siedzi na hipotece tego mieszkania i tam sprobowac wziac kredyt na nie.
    Siebie chyba moga zobowiazac?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 2. Data: 2003-08-14 14:12:14
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Bank (PKO BP) sprzedajacego mieszkanie obciazone hipoteka wyraza
    > zgode na jego sprzedaz pod warunkiem, ze pieniadze wplyna na jego
    > konto. W tym momencie hipoteka zostanie wyczyszcona,

    No, to odważne założenie. Sąd musi przetrawić odpowiedni wniosek co
    zajmie mu zależnie od lokalizacji i okoliczności od 3 miesięcy do 2
    lat.

> [...]
    > hipoteki. Super. No to jak sprzedac/kupic to mieszkanie skoro ani
    > sprzedajacy, ani kupujacy takiej gotowki nie posiadaja?

    Ogólne rozwiązanie: tak samo jak przy zakupie mieszkania w budowie -
    zapewnić inne zabezpieczenie na czas przejściowy. Np. ubezpieczenie
    kredytu.

    > Narazie widze tylko szanse na wycieczke do oddzialu Banku PKO BP, ktory
    > siedzi na hipotece tego mieszkania i tam sprobowac wziac kredyt na nie.
    > Siebie chyba moga zobowiazac?

    Hmm, na pewno poszedłbym do oddziału który prowadzi kredyt
    obecny. Może dałoby się podpisać jakąś umowę z przejęciem tego kredytu
    przez Ciebie od dotychczasowego właściciela (sprawa na pewno
    niestandardowa więc trzeba rozmawiać wyżej niż ze zwykłą dysponentką)?

  • 3. Data: 2003-08-14 14:33:29
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87lltwfhvl.fsf@cauchy.softax.local...

    (...)
    Wczesniejsze rozumiem, ale...
> [...]
    > przez Ciebie od dotychczasowego właściciela (sprawa na pewno
    > niestandardowa więc trzeba rozmawiać wyżej niż ze zwykłą dysponentką)?

    ... jesli sprzedajacy wzial kredyt na 25lat w Euro (zostalo mu ok. 22lata
    splaty), a ja chce kredyt na 15lat w PLN to cos czuje, ze moze byc nawet
    ponad sily kierowniczki oddzialu :-(

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 4. Data: 2003-08-14 15:14:55
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Lopez" <l...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > splaty), a ja chce kredyt na 15lat w PLN to cos czuje, ze moze byc nawet

    Jeśli kredyt pozwala na nadpłacanie oraz na przewalutowanie to być
    może sprawą przerobienia z euro na PLN można by się zająć trochę
    później a faktem że jest na 25 lat nie przejmować tylko płacić więcej
    niż każą.

  • 5. Data: 2003-08-21 22:39:29
    Od: "benthos" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bhg4ev$edr$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Narazie widze tylko szanse na wycieczke do oddzialu Banku PKO BP, ktory
    > siedzi na hipotece tego mieszkania i tam sprobowac wziac kredyt na nie.

    Spróbuj w Millennium - kredyt w dwóch transzach - pierwsza idzie do PKO BP,
    ten wydaje zaświadczenie o spłacie kredytu i zgodę na zniesienie hipoteki,
    wtedy druga transza idzie do zbywcy.
    Jest taka możliwość ale na pewno wymaga nieco zachodu z Twojej strony.

  • 6. Data: 2003-08-22 07:16:11
    Od: "" <i...@p...onet.pl>

    Pomysł dla desperata.
    Rozumiem, że jakąś część gotówki na zakup masz. Jeżeli wystarczy to spróbuj sie
    dogadać ze sprzedającym na zakup za cenę netto. tzn wartość - aktualne
    zadłużenie. Ma to wprawdzie wadę (moim zdaniem dużą). Do czasu spłacenia
    kredytu sprzedający ma ograniczoną możliwość zaciągania dalszych kredytów -
    formalnie kredyt, którego już nie spłaca zmniejsza jego zdolnośc kredytową.
    Jeżeli sprzedającemu na tym nie zależy to możesz kredyt spłacać w jego imnienu
    i zgodnie z jego umową. Zawsze też, juz jako pełnoprawny właściciel
    nieruchomości, możesz poszukac banku, który refinansuje ten kredyt przepisując
    go na Ciebie.
    Pozdrawiam
    ilat

    PS A może ktoś już przeprowadził taka operacje lub wie że się tego nie da
    zrobić i dlaczego sie nie da?

  • 7. Data: 2003-08-23 22:16:25
    Od: "Rafik" <r...@w...pl>

    PKO nie jest strona ale przeciez PKO wystawia wlascicielowi mieszkania
    pisemko w ktorym zobowiazuje sie do zdjecia hipoteki jesli tylko zostanie
    splacony kredyt. Czy to nie wystarczy w Kredyt Banku?
    Jesli nie wystarczy to proponuje zmienic zmienic bank :)

    Pozdrawiam
    Rafik