    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kupno/sprzedaz mieszkania obciazonego hipoteka
    Date: 14 Aug 2003 16:12:14 +0200
    Sender: marcink@cauchy

    > Bank (PKO BP) sprzedajacego mieszkanie obciazone hipoteka wyraza
    > zgode na jego sprzedaz pod warunkiem, ze pieniadze wplyna na jego
    > konto. W tym momencie hipoteka zostanie wyczyszcona,

    No, to odważne założenie. Sąd musi przetrawić odpowiedni wniosek co
    zajmie mu zależnie od lokalizacji i okoliczności od 3 miesięcy do 2
    lat.

    > Wszystko jasne, problem tylko w tym, ze kupujacy (czyli ja) chce
    > zaciagnac na kupno tego mieszkania kredyt. Niestety, Kredyt Bank nie
    > widzi takiej mozliwosci, gdyz, jak to fajnie ujeli, PKO BP nie sa
    > dla nich strona i nie moga ich zobowiazac do zdjecia
    > hipoteki. Super. No to jak sprzedac/kupic to mieszkanie skoro ani
    > sprzedajacy, ani kupujacy takiej gotowki nie posiadaja?

    Ogólne rozwiązanie: tak samo jak przy zakupie mieszkania w budowie -
    zapewnić inne zabezpieczenie na czas przejściowy. Np. ubezpieczenie
    kredytu.

    > Narazie widze tylko szanse na wycieczke do oddzialu Banku PKO BP, ktory
    > siedzi na hipotece tego mieszkania i tam sprobowac wziac kredyt na nie.
    > Siebie chyba moga zobowiazac?

    Hmm, na pewno poszedłbym do oddziału który prowadzi kredyt
    obecny. Może dałoby się podpisać jakąś umowę z przejęciem tego kredytu
    przez Ciebie od dotychczasowego właściciela (sprawa na pewno
    niestandardowa więc trzeba rozmawiać wyżej niż ze zwykłą dysponentką)?