  • 1. Data: 2003-12-29 17:52:43
    Temat: Ku przestrodze bankowców
    Od: p...@k...pl

    Słowa te kieruje do "bankowców", którzy grupę filtrują w poszukiwaniu nowości.

    Przeglądając konto po świątecznych zakupach zorientowałem się, że w Inteligo
    wprowadzone zostały dla posiadaczy kont firmowych za wyciąganie pieniędzy z
    bankowamtów PKO BP i Euronetu. (wczesniej było za darmo, a teraz mają to tylko
    posiadacze kont indywidulanych)

    Sympatyczna pani przez telefon doradziła mi, że jeśli chce uniknąć opłaty 4,5
    za wyciąganie pieniędzy z bankomatu PKO BP, to powinienem założyć drugie,
    prywatne konto i przelać na nie pieniądze.
    Otóż pomysł może i dobry pod warunkiem, że nie miałbym innych indywidualnych
    kont w innych bankach, na które teraz będę więcej pieniędzy przelewał . W
    efekcie na inteligo pozostanie tylko kwota niezbędna do rozliczeń i płatności
    firmowych.
    Jak sądzę, nie jestem jedynym który tak robi lub zrobi.
    Jest takie polskie przysłowie o chytrym, który dwa razy traci ;-)
    Tak też jest w/w przypadku. Może i w krótkim okresie bank zarobił na prowizji,
    ale w długim jestem przekonany, że stracił albo straci.
    No ale w biznesie jest tak, że ktoś traci by kotś inny zyskał. Pytanie więc
    brzmi? (dla mnie jest to pytanie retoryczne, a dla was drodzy "specbankowcy"?

    PK

  • 2. Data: 2003-12-29 18:02:57
    Temat: Re: Ku przestrodze bankowców
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik p...@k...pl napisał:

> [...]
    > bankowamtów PKO BP i Euronetu. (wczesniej było za darmo, a teraz mają to tylko

    Ales sobie pospal. Inteligo wprowadzilo oplaty za wyciaganie kasy z
    bankomatow z kont firmowych, wtedy gdy przesiadlo sie na bankomaty PKO.
    Czyli kuuuuupe czasu temu.

    Bartol

  • 3. Data: 2003-12-29 18:31:41
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Dec 2003 19:02:57 +0100,
    osoba podpisana: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta>
    napisała:
    > Użytkownik p...@k...pl napisał:

    [...]
    > Ales sobie pospal. Inteligo wprowadzilo oplaty za wyciaganie kasy z
    > bankomatow z kont firmowych, wtedy gdy przesiadlo sie na bankomaty PKO.
    > Czyli kuuuuupe czasu temu.

    12 kwietnia zdaje się, i niezła afera przy tym była...

    KJ

    --
    Talk sense to a fool and he calls you foolish.
    -- Euripides

  • 4. Data: 2003-12-29 19:29:49
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@g...pl>

    p...@k...pl napisał(a):

> [...]
    > bankowamtów PKO BP i Euronetu. (wczesniej było za darmo, a teraz mają to tylko
    Opłaty te wprowadzono już dawno,teraz opłata jest niezależnie od tego z
    jakiego bankomatu wyciąga się kasę.
    Posiadacze kont indyw. mają bezplatne wypłaty TYLKO z bankomatów PKOBP.

    > Sympatyczna pani przez telefon doradziła mi, że jeśli chce uniknąć opłaty 4,5
    > za wyciąganie pieniędzy z bankomatu PKO BP, to powinienem założyć drugie,
    > prywatne konto i przelać na nie pieniądze.
    Jest to pewne rozwiązanie...
    > Otóż pomysł może i dobry pod warunkiem, że nie miałbym innych indywidualnych
    > kont w innych bankach, na które teraz będę więcej pieniędzy przelewał .
    Pod warunkiem ,że bezprowizyjne bankomaty są blisko:)
    Proponuję zobaczyć www.vwbankdirect.pl->edirect(bezpłatne wypłaty z każdego
    bankomatu powyżej 400pln,bez opłat za konto w pakiecie standart)
    www.fortisbank.com.pl->epakiet za 8 pln na miesiąc darmowe
    wypłaty z każdego bankomatu dowolnej sumy.
    > efekcie na inteligo pozostanie tylko kwota niezbędna do rozliczeń i płatności
    > firmowych.

    Ale konta firmowego nie zmienisz?Sprawdza się?

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.cuf.prv.pl

  • 5. Data: 2003-12-30 06:38:32
    Od: p...@k...pl

    > Ale konta firmowego nie zmienisz?Sprawdza się?

    dla mnie wystarczy, jest OK. Niskie opłaty, przelewy też przyzwoite, prosto,
    szybko i skutecznie.
    A z tym spaniem to macie rację, ale tak to jest jak się raczej tej ich karty nie
    uzywa. Nad kartami trzeba panować, o czym sie przekonałem jakiś czas temu i mam
    nauczkę :-))))
    Nie zmienia to jednak faktu, że psudospecjaliści od usług i zarabiania w bankach
    postarali się o straty u klientów i w banku a to drugie oznacza to pierwsze ;-)
    Pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2003-12-30 12:52:43
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > No ale w biznesie jest tak, że ktoś traci by kotś inny zyskał. Pytanie więc
    > brzmi? (dla mnie jest to pytanie retoryczne, a dla was drodzy "specbankowcy"?

    Zawsze mi się wydawało, że jeżeli dwoje przedsiębiorców zawiera z własnej
    woli jakąś umowę, to obaj na tym zyskują... Ale cóż, widocznie się myliłem.
    Ciekaw jestem, czy kupując coś w sklepie to ja tracę, czy sklep?

    www.liwiusz.republika.pl

  • 7. Data: 2003-12-30 13:13:51
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    >Zawsze mi się wydawało, że jeżeli dwoje przedsiębiorców zawiera z własnej
    >woli jakąś umowę, to obaj na tym zyskują... Ale cóż, widocznie się myliłem.
    >Ciekaw jestem, czy kupując coś w sklepie to ja tracę, czy sklep?

    Jeżeli kupowałeś zawsze chleb za złotówkę i nagle ten chleb drożeje do dwóch
    złotych, a Ty w związku z tym robisz już zakupy w innym sklepie, to stracił
    poprzedni sklep - ten który podniósł cenę chleba.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2003-12-30 13:49:40
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Jeżeli kupowałeś zawsze chleb za złotówkę i nagle ten chleb drożeje do dwóch
    > złotych, a Ty w związku z tym robisz już zakupy w innym sklepie, to stracił
    > poprzedni sklep - ten który podniósł cenę chleba.

    Niekoniecznie - jeśli poprzednio sklep na chlebie zarabiał 10gr, a po
    podwyżce 1.10zł, to jego zysk z jednego bochenka wzrósł jedenastokrotnie. I
    nawet jeśli po tej operacji sklep straciłby 4/5 klientów, to i tak by więcej
    zarabiał.

    Ale tak naprawdę moje zdziwienie wywołało zdanie, że gdy jeden zyskuje,
    drugi traci - odczytałem je jako strwierdzenie, że we wspólnych umowach zawsze
    jedna strona traci tyle ile zyskuje druga, tak jakby była to (a nie jest) gra o
    sumie zerowej.

    www.liwiusz.republika.pl

  • 9. Data: 2003-12-30 15:39:31
    Od: p...@k...pl

    > Ale tak naprawdę moje zdziwienie wywołało zdanie, że gdy jeden zyskuje,
    > drugi traci - odczytałem je jako strwierdzenie,

    No może za dużo poszedłem na skróty
    Nie chodzi mi umowę klient-sprzedawca. Chodziło mi bardziej o sprzedawców,
    usługodawców i producentów. Klient wybiera i przy bardzo podobnej ofercie wybór
    klienta powoduje, że ktoś traci a ktoś inny zyskuje. I nie mówmy tu o skrajnych
    przypadkach jak wspomniany przez ciebie chleb. Obawiam, że jeśli byłaby taka
    różnica w cenie, to z usług piekrani zrezygnowałoby nie 4/5 lecz 5/5 klientów ;-)
    Piotr

  • 10. Data: 2004-01-07 09:06:16
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    ich karty nie
    > uzywa. Nad kartami trzeba panować, o czym sie przekonałem jakiś

    Kurczę, ja z firmowego inteligo robię tylko ZUS i US, a zwykle saldo
    oscyluje w okolicy zera.

    Grzexs