  • 1. Data: 2012-05-25 23:52:46
    Temat: Który system platniczy jest pewny
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ostatnio znajomy handlujący na ebay zapytal mnie jaki system
    płatniczy dostępny dla klientów z poza Polski (glownie USA) jest
    bezpieczny dla sprzedawcy z Polski. Dużo się mówi o tym jak paypal
    blokuje środki na 180 dni (jeśli kwota srodkow zgromadzonych na
    koncie paypal jest na tyle wysoka ze staje się kąskiem dla paypal) i
    nie można nic z tym zrobić. Czy jest jakiś system płatności (kart
    platniczych?) który nie odbywa sie poprzez wirtualne konta pośrednika
    (jak paypal) ale środki lądują od razu na koncie bankowym sprzedawcy
    jako uznanie? Podobnie jak blokada przy zakupie karta jest od razu,
    to czy takie uznanie też może być "online"?
    Chodzi o to by maksymalnie zminimalizować ryzyko "widzimisia"
    pośrednika płatności, który mimo przekazania mu srodkow od kupującego
    nie przekaże je do sprzedawcy. Chodzi o taki poziom pewności jak
    przelewy między bankami (w Polsce). Pytanie oczywiście nie dotyczy
    przelewow zagranicznych, chodzi o głównie płatności karta przez
    internet lub alternatywę dla paypal ale bez jego w/w wad.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-05-26 19:07:43
    Temat: Re: Który system platniczy jest pewny
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > dostępny dla klientów z poza Polski (glownie USA) jest bezpieczny dla
    > sprzedawcy z Polski. Dużo się mówi o tym jak paypal blokuje środki na 180
    potwierdzam paypal to najgorszy system, jak najdalej od niego
    nie potrafią zweryfikować kupujących i potem okradają sprzedawców
    (chyba 2 transakcje można wykonać kartą bez żadnych weryfikacji)
    klienci też często cancelują płatności

> [...]
    > koncie bankowym sprzedawcy jako uznanie? Podobnie jak blokada przy zakupie
    > karta jest od razu, to czy takie uznanie też może być "online"?
    zawsze jest jakiś pośrednik

> [...]
    > o głównie płatności karta przez internet lub alternatywę dla paypal ale

    polecam moneybookers

    lub poprostu allegro i payu, nie słyszałem tam nigdy o cofaniu kasy
    pewne kategorie mają zablokowaną płatność kartą
    musiało się coś dziać, ale chyba brali to na siebie

    może coś alternatywnego polecę, ale podaj
    do czego chcesz to używać
    jaki rodzaj umowy dla tych transakcji
    na firmę, czy prywatnie
    ile razy, jakie kwoty

    erator/

  • 3. Data: 2012-05-27 13:13:36
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > potwierdzam paypal to najgorszy system, jak najdalej od niego
    > nie potrafią zweryfikować kupujących i potem okradają sprzedawców
    > (chyba 2 transakcje można wykonać kartą bez żadnych weryfikacji)

    Bzdury.

    Nie ma zadnej alternatywy dla PayPal jesli powaznie handlujesz na swiat.

    Jak chcesz nie uzywac PP to rownie dobrze mozesz przyjmowac tylko przelewy.
    Zycze sukcesow ;) Nikt Cie nie oszuka bo nikt u Ciebie nic nie kupi :)

    > klienci też często cancelują płatności

    A to co za operacja? Jakas nowosc? ;) Uzywam PP od lat i nie spotkalem sie
    :)

    PayPal to tylko sposob transferu kasy. Jak trafisz na oszusta to bedzie
    probowal Cie przewalic niezaleznie od tego jakim kanalem zaplaci.

    Otrzymuje sporo platnosci przez PP i nie widze zadnej alternatywy.

  • 4. Data: 2012-05-27 13:15:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ostatnio znajomy handlujący na ebay zapytal mnie jaki system płatniczy
    > dostępny dla klientów z poza Polski (glownie USA)

    PayPal. O czymkolwiek innym mozesz zapomniec.

    > bezpieczny dla sprzedawcy z Polski. Dużo się mówi o tym jak paypal blokuje
    > środki na 180 dni (jeśli kwota srodkow zgromadzonych na koncie paypal jest
    > na tyle wysoka ze staje się kąskiem dla paypal) i

    Ja slyszalem, ze w Wisle mozna rekina zlowic ;)

  • 5. Data: 2012-05-28 00:12:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 May 2012 13:15:03 +0200, Jakub
    Jewuła<b...@s...com.pl> wrote:
    > PayPal. O czymkolwiek innym mozesz zapomniec.

    Jaka największa kwotę miałeś na paypalu zanim nie wydales polecenia
    przelewu na swoje konto?
    Bo rozumiem ze było to więcej niż 10k$ i nie było problemu z
    przelewem na swoje konto?

    A Jest jakiś system do płatności karta możliwy do integracji ze
    Polskim sklepem internetowym (polskim sprzedawcą) żeby Amerykanin
    mógł zapłacić swoją karta?

    Pomijając główny wątek, skoro kartę kupujacego można obciążyć online,
    to dlaczego nie można zrobić operacji odwrotnej: uznania na koncie
    sprzedawcy? Czemu polcard i inni płatności z terminala przelewają
    przelewem zbiorczym raz na dobę. płatność na koncie sprzedawcy
    powinna być natychmiast po dokonaniu transakcji w terminalu.
    Brak natychmiastowych płatności (w skali międzybankowej) w 21 wieku
    uważam za żenujące.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2012-05-28 06:51:53
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jaka największa kwotę miałeś na paypalu zanim nie wydales polecenia
    > przelewu na swoje konto?
    > Bo rozumiem ze było to więcej niż 10k$ i nie było problemu z przelewem na
    > swoje konto?

    Max okolo 9tys USD. Zazwyczaj wyplacam po okolo 10.tys zl,
    chyba ze mam zamiar za cos zaplacic to gromadze wiecej srodkow.

    > A Jest jakiś system do płatności karta możliwy do integracji ze Polskim
    > sklepem internetowym (polskim sprzedawcą) żeby Amerykanin mógł zapłacić
    > swoją karta?

    Moze przelew papierowy do Banku Spoldzielczego w Malkinii?
    Idzie amerykanin do marmurka, wypelnia druk, staje w kolejce etc...

    Zapominasz o jednym - 100% sukcesu to wygoda kupujacego.
    Jesli nie zaplace PP to nie place wcale.

    Ja nawet w krajowych sklepach jak jest PP to tak place bo
    mi najwygodniej - podaje tylko haslo i raz klikam myszka.