  • 11. Data: 2009-03-24 23:15:39
    Temat: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 23:53:42 +0100, MK napisał(a):
    > Teraz czekamy jeszce tylko na hasla jednorazowe i bedzie bezpiecznie ;).

    Już raz się przejechałem na SMSach z mBanku, gdy próbowałem zapłacić
    mtransferem za pomocą internetu przez komórkę :) Nie było zasięgu UMTS, więc
    SMS doszedł dopiero jakiś czas po rozłączeniu sesji GPRS...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2009-03-24 23:25:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 00:10:14 +0100, MarcinF napisał(a):
    > albo raczej poczekac az juz beda karty tylko z chipem, tyle ze to moze
    > troche potrwac bo musza zniknac niechipowe terminale, ewentualnie juz
    > teraz zdrapac pasek magnetyczny i cieszyc sie bezpieczna karta o
    > funkcjonalnosci ograniczonej do punktow z nowego typu terminalami :)

    A co to niby zmieni? Jak złodziej będzie miał Twój PIN, to potem wystarczy
    zwinąć kartę i może Cię ogołocić przy użyciu najbliższego bankomatu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 13. Data: 2009-03-24 23:51:53
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > A co to niby zmieni? Jak złodziej będzie miał Twój PIN, to potem wystarczy
    > zwinąć kartę i może Cię ogołocić przy użyciu najbliższego bankomatu.

    racja, mialem na mysli kopiowanie paska, faktycznie nie wzialem pod
    uwage zwiniecia karty

    a jesli chodzi o karte chipowo-magnetyczna bez koniecznosci
    uzywania pinu to 2 watki wczesniej podawalem linka do strony
    ing, pisza tam ze w przypadku ich karty platynowej wystarcza
    potwierdzenie podpisem

  • 14. Data: 2009-03-24 23:58:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > więc
    > SMS doszedł dopiero jakiś czas po rozłączeniu sesji GPRS...

    Dlatego umiescilem smileya na koncu :).

    MK

  • 15. Data: 2009-03-25 00:07:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wcale nie tak najłatwiej - w internecie pozostaje znacznie więcej śladów
    > niż
    > w fizycznym sklepie. Do tego, poznanie PINu do czyjejś karty kredytowej

    Internet z karty prepaidowej, kierunkowa antena Yagi (zeby sie zalogowac do
    BTS/node B w znacznej odleglosci) telefon/modem zakupiony "na bazarze" na
    drugim koncu Polski pol roku wczesniej, nie wykorzystywany do zadnych innych
    polaczen a po grubszym fraudzie niszczony... - sa sposoby na "slady w
    internecie" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-03-25 07:34:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 00:11:33 +0100, Sebastian napisał(a):

    > Bank niczego nie musi udowadniać, zapisy w umowie są jasne. Co więcej
    > jako instytucja zaufania publicznego posługuje się w razie uchylania się
    > dłużnika bankowy tytułem egzekucji.

    Może i bank by tak chciał, ale ustawa mówi coś innego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2009-03-25 08:16:16
    Od: k...@o...pl

    On 24 Mar, 23:09, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Wszystkie umowy które przeglądałem stwierdzają, że za transakcje
    > wykonane z użyciem PINu odpowiada właściciel karty
    W BZWBK nie widziałem takiego zapisu, większości regulaminów nie
    widziałem, ale podejrzewam, że jest podobnie. Taki zapis kiedyś był w
    BZWBK na 100% ale chyba przy okazji wprowadzania akrt z
    mikroprocesorem zniknął.

  • 18. Data: 2009-03-25 08:35:36
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 22:09:45 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Ostatnio rozglądałem się za kartą kredytową i ze smutkiem zauważyłem,
    > że już mało kto wydaje karty bez chipów - czyli wszędzie PIN...
    > Wszystkie umowy które przeglądałem stwierdzają, że za transakcje
    > wykonane z użyciem PINu odpowiada właściciel karty - czyli złodziej
    > pozostaje bezkarny, a klient goły. Czy za krótko szukałem i jednak jest
    > jakiś bank który się wyłamuje z tego frontu, czy też faktycznie pozostaje
    > ostatecznie zrezygnować z kart kredytowych gdy już nie będzie takich bez
    > chipa?

    Polbankowa kredytówka nie ma chipa. W sumie tak przeglądając wszystkie
    swoje karty (aktualne i nie) to jeszcze mi się nie trafiła karta z chipem.

    --
    Kojer

  • 19. Data: 2009-03-25 08:38:58
    Od: k...@o...pl

    On 25 Mar, 09:35, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Polbankowa kredytówka nie ma chipa. W sumie tak przeglądając wszystkie
    > swoje karty (aktualne i nie) to jeszcze mi się nie trafiła karta z chipem.

    Gdzieś w necie czytałem, że w tym roku "na pewno" Polbank wprowadza
    karty bezstykowe, ale nie wiem czy to była wiarygodna informacja.

  • 20. Data: 2009-03-25 09:00:24
    Temat: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okras'c' klienta?
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Olgierd pisze:

    > Może i bank by tak chciał, ale ustawa mówi coś innego.

    Ostatnia nowelizacja prawa bankowego zakazała takich zapisów?
    A co z kartami wydanymi wcześniej?

    Jeszcze niedawno (może rok, dwa lata temu) w mediach pojawiło się kilka
    materiałów o ofiarach skimmingu. Transakcje złodziei były później z
    użyciem PIN i reklamacje nic nie dały.

    No i dalej nie wiem co bank miałby udowadniać. Klient dał się oszukać,
    klient ponosi odpowiedzialność. Przypominam sobie za to sprawy kiedy
    bank próbował obciążyć pieniędzmi zdefraudowanymi przez pracownika
    klientów. To bym reportaż chyba w TVN, nazwy banku nie pamiętam, tekst
    rzecznika:
    "To nie bank został okradziony tylko klienci, dysponowanie zdeponowanymi
    środkami nie leżało w zakresie obowiązków tego pracownika, to nie jest
    wina banku"

    Sebastian