  • 51. Data: 2018-07-23 13:01:17
    Temat: Re: Który bank nie pobiera prowizji od wpłaty kasy
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Oczywiście, że zmienia.
    >
    > Napisałeś, że teraz konto osobiste do celów DG nie przejdzie, bo
    > "formalny obowiązek", że "wyraźnie oddziela" itp.

    Dobrze, więc, zmienię swoją wypowiedź na:

    "W takim sensie, że o ile drzewiej dało się prowadzić działaność
    na koncie osobistym (traktując je jak firmowe i przyjmując wpłaty)
    o tyle teraz to już za bardzo nie przejdzie (bo przynajmniej >eoretycznie<
    musimy mieć możliwość przyjęcia przelewu split payment
    >w razie konieczności<)."

    Nadal też stoję na stanowisku, że funkcjonalność split payment wyraźnie
    oddziela konta firmowe od osobistych. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 52. Data: 2018-07-23 13:08:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2018 13:01:59 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Nadal też stoję na stanowisku, że funkcjonalność split payment wyraźnie
    > oddziela konta firmowe od osobistych. :)

    Hmm, a skąd info, że split będzie realizowany przy pomocy specjalnych elixirów, a nie
    po prostu w postaci dwóch przelewów - co prawda zlecanych w jednej formatce, żeby
    bank miał podstawę do obciążenia konta VATowskiego, zapewne też kosztujących tyle, co
    jeden zwykły - ale wychodzących i przychodzących już jako dwóch?

  • 53. Data: 2018-07-23 13:14:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    jeden zwykły - ale wychodzących i przychodzących już jako dwóch?

    Z internetu.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2018-07-23 13:23:08
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > tyle, co jeden zwykły - ale wychodzących i przychodzących już jako dwóch?

    Na stronach branżowych była informacja, że jest to specjalny rodzaj przelewu
    elixir (musi zawierać pewne dodatkowe elementy: NIP, numer faktury, kwotę VAT).
    No i Ty jako płacący nie podajesz bezpośrednio konta VAT, rozdzielenie
    następuje w banku odbiorcy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 55. Data: 2018-07-23 13:29:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2018 13:14:37 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Z internetu.

    Ech, ten internet.
    Rzeczywiście zapomniałem o tym, że jeszcze nadawca musi mieć możliwość zapłacenia
    VATu z konta VAT.
    Czytałem instrukcję z DNB, być może inne banki robią inaczej, ale tutaj jest kilka
    ciekawostek:
    - zaśmiecanie historii - zamiast jednej pozycji będą 3 - obciążenie rachunku VAT
    kwotą VAT, uznanie rachunku głównego kwotą VAT i obciążenie rachunku głównego kwotą
    brutto,
    - idzie jeden przelew z dodatkowymi informacjami - kwota VAT, numer faktury i NIP
    dostawcy,
    - oraz hit dla banków - "jednym przelewem należy opłacać jedną fakturę VAT".

  • 56. Data: 2018-07-23 14:03:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2018-07-23, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    [...]

> [...]
    >kwotę VAT).
    >No i Ty jako płacący nie podajesz bezpośrednio konta VAT,

    Z tym, ze maly sklepik raczej nie otrzyma takiej platnosci, bo na
    razie, to przyjmuje gotówką.

    Wiec mimo, ze konto takowe byc moze musi posiadac, to wplata ... byc
    moze moze sie odbywac na inne konto.
    Choc kto wie, jak kontrol to potraktuje :-)

    Duzo tu przypuszczen, ale wstepnie nie widze z tym problemu w takim
    sklepiku.
    Moze za pare lat, gdy juz wplata utargu bedzie musiala byc split
    payment :-)

    J.

  • 57. Data: 2018-07-23 15:25:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    > o tyle teraz to już za bardzo nie przejdzie (bo przynajmniej >eoretycznie<
    > musimy mieć możliwość przyjęcia przelewu split payment

    Niczego nie musimy (brak kija póki co). To kwestia tylko odpowiedniej
    marchewki by zachęcić do założenia konta DG.

    --
    Pete

  • 58. Data: 2018-07-23 15:44:00
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Niczego nie musimy (brak kija póki co). To kwestia tylko odpowiedniej
    > marchewki by zachęcić do założenia konta DG.

    Za kije robią spółki skarbu państwa (oraz inne duże firmy), które uskuteczniają tego
    typu płatności.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 59. Data: 2018-07-23 16:00:12
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A czego się spodziewać po byłych prezesach banków, wyniesionych na niebotyczne
    stanowiska?
    BTW czy to ciągłe rozkładanie rąk znaczy wyuczone na szkoleniach bankowych "nie mamy
    Pańskich pieniędzy i nie wiemy, czy i kiedy będą"?
    Chyba już wolę mlaskanie ;-)

    -----
    - oraz hit dla banków - "jednym przelewem należy opłacać jedną fakturę VAT".

  • 60. Data: 2018-07-23 16:06:33
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > No i Ty jako płacący nie podajesz bezpośrednio konta VAT, rozdzielenie

    Zwykły eliksir - w takim sensie "zwykły", że idzie tak samo jak każdy
    inny. "Specjalny" - bo część opisową przelewu zajmują tajemnicze
    literki/cyferki radykalnie zresztą zmniejszające pole opisu.
    Przykład "specjalnego" opisu wykorzystującego MPP:

    /VAT/415,00/IDC/8640009724/INV/F/0346/18/US/TXT/mój_
    opis

    między INV a TXT jest numer faktury. Jak widać "mój_opis" skraca się
    zdecydowanie, zwłaszcza w przypadku "długiego" numeru faktury.

    Ciekawe, czy można ze zwykłego konta osobistego wypuścić przelew z takim
    opisem wpisanym samemu ręcznie i w ten sposób rozbić u odbiorcy kwotę na
    netto i VAT.