    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kryzys po wlosku
    Date: Wed, 13 Jul 2016 20:33:04 +0200

    "J.F." 57866d53$0$15193$6...@n...neostrada.pl

    > Nie przybywa, a przynajmniej nie musi.

    Musi!!! Ale i ubywa.

    > Bank np wydaje te 20zl na płace, a ja w banku pracuje i tam zarabiam na splate
    kredytu :-)

    Przybywa, lecz Twoja praca jest jak fryzjerstwo -- efekty jej są ulotne. ;)

    > Poza tym pomysl - skad ja mam wziac te dodatkowe 20 zl ? Przeciez sobie nie
    wydrukuje.

    Bo (jak już pisałeś) teraz są bity elektroniczne jako
    pieniądz, podczas gdy kiedyś pieniądz był bity w mennicy.

    > Bank tez sobie nie wydrukuje, bo to moze tylko NBP zrobic.

    Bank mając ,,swoich'' 100 -- pożyczy Ci 90, wiec będzie
    w systemie 190, ale te 90 inny bank przerobi na 171,
    czyli razem 271 itd... (stosunek pewnie inny, ale zasada -- ta)

    > Zeby przybywalo to potrzebny jest jeszcze rzad, ktory wydrukuje i rozda.

    Nie jest potrzebny.

    > A rzad mi nie tylko nie da, ale jeszcze zabierze.

    Słusznie!!! ;)
    Ale przecież Ci zwróci -- wojskiem i policją [pałą po xupie] i innymi drogami...

    > Da "sobie" i "swoim". I wtedy owszem - przybedzie.
    > (P.S. Emeryci sa "swoi")

    > Jesli chodzi o Polske - to rzad obecnie ma bardzo ograniczone mozliwosci
    > "drukowania" i cos mi sie wydaje, ze za to drukowanie drogo placimy ... USA.

    Nie USA, ale NATO. ;)

    NATO w Polsce jest potrzebne -- aby bić po xupach KODujących.
    Wcześniej przygotowywał się BKomorwoski -- do KODowania, teraz idzie deKODOwanie...
    Ale NATO wciąż taki sam i ten sam. :)

    > A osobna sprawa, ze we wspolczesnym swiecie faktycznie ilosc tego pieniadza rosnie.
    > No bo bogaci zarabiaja coraz wiecej, wiec biedni sa coraz biedniejsi.

    Jasne -- kiedyś biedacy mieszkali w rezydencjach (w kurnych
    chatach i w jaskiniach) a teraz cisną się w mieszkankach
    obcią_żony_ch kredytami frankowymi...

    Kiedyś i król żył biedniej od dzisiejszego przeciętniaka.

    https://youtu.be/EdmZYu9Lths?t=108

    > To sie moze zakonczyc inflacja i drukowaniem lub rewolucja.
    > Wszyscy wola inflacje :-)

    > Ano rynek dyktuje, ale zeby ten rynek chcial placic coraz wiecej
    > za telewizor, ktory coraz krocej pracuje, to mi sie nie wydaje.

    A jednak ludzie płacą coraz więcej za coraz mniej, gdyż zarabiają coraz więcej.
    Kiedyś z namaszczeniem kupowali (zwykle spod lady) magnetofon firmy Grundig,
    teraz kupują jakieś nagrywarki MP3 przy okazji kupowania bułek...

    Inflacja? Gdy byłem nastolatkiem, przeciętniak w Polsce zarabia równowartość 20
    dolarów USA.

    > Nawet bez wojny to cena elektroniki spada, taka branza.

    Nawet? Właśnie dlatego spada, gdyż nie ma wojen.

    > Ale chyba doczekalismy, ze sie stabilizuje...

    Raczej nie. Dolar skoczył ze 2 lata temu w górę, więc
    ceny skoczyły, gdyż niemal wszystko ciągniemy z Chin.