  • Data: 2016-07-13 18:33:21
    Temat: Re: Kryzys po wlosku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:nm5nsi$tm6$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 578654da$0$15208$6...@n...neostrada.pl
    >Ale pieniędzy w ,,systemie'' przybywa.

    Nie przybywa, a przynajmniej nie musi.
    Bank np wydaje te 20zl na płace, a ja w banku pracuje i tam zarabiam
    na splate kredytu :-)

    Poza tym pomysl - skad ja mam wziac te dodatkowe 20 zl ? Przeciez
    sobie nie wydrukuje.
    Bank tez sobie nie wydrukuje, bo to moze tylko NBP zrobic.

    Zeby przybywalo to potrzebny jest jeszcze rzad, ktory wydrukuje i
    rozda.
    A rzad mi nie tylko nie da, ale jeszcze zabierze.
    Da "sobie" i "swoim". I wtedy owszem - przybedzie.
    (P.S. Emeryci sa "swoi")

    Jesli chodzi o Polske - to rzad obecnie ma bardzo ograniczone
    mozliwosci "drukowania" i cos mi sie wydaje, ze za to drukowanie drogo
    placimy ... USA.

    A osobna sprawa, ze we wspolczesnym swiecie faktycznie ilosc tego
    pieniadza rosnie.
    No bo bogaci zarabiaja coraz wiecej, wiec biedni sa coraz biedniejsi.
    To sie moze zakonczyc inflacja i drukowaniem lub rewolucja.
    Wszyscy wola inflacje :-)

    >Cena zależy, nie cena dyktuje. Nieraz wykazałeś, iż myślisz
    >niepoprawnie.
    >Gdybyś miał swój biznes, wiedziałbyś o tym że nie Ty dyktujesz ceny,
    >lecz
    >tak zwany rynek, czyli rzeczywistość do której musisz (i Ty musisz, i
    >inni
    >ludzie też muszą) dostosować się.

    Ano rynek dyktuje, ale zeby ten rynek chcial placic coraz wiecej za
    telewizor, ktory coraz krocej pracuje, to mi sie nie wydaje.

    >Można, dlatego cena telewizora niekoniecznie rośnie w czasie wojny,

    Nawet bez wojny to cena elektroniki spada, taka branza.
    Ale chyba doczekalismy, ze sie stabilizuje...

    J.