    From: BAH <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krytyka...
    Date: Sun, 28 Apr 2002 23:29:22 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@pb105.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    On Sun, 28 Apr 2002 10:28:40 +0200, "minik" <m...@m...net> wrote:

    >W przypadku Inteligo wiadomo bylo juz od lutego. Czyli byly 3 miesiace na
    >zastanowienie sie i podjecie decyzji.
    >Jesli 3 msc to za malo to az boje sie pytac ile bys potrzebowal czasu na
    >powazniejsze zmiany.

    Dlaczego bierzesz, to tak personalnie (od 4-go będę byłym klientem).
    Ja nie zapomniałem o tym jak potraktowano nas w lutym.
    (sugerowanie, ze zmiany wstecz są ok).
    Nie zapominam jak mydlono nam oczy 10 %
    Nie zapominam spamu jaki generują piramidalne promocje.
    Po informacji o "duplikatach zdrapek" miarka sie przebrała.
    Nigdy nie miałem pretensji, ze zmieniono TOiP.
    Mam pretensje o "odpowiednie wyprzedzenie"
    Jak ktoś się nie przygotował wcześniej na koniec promocji,
    to teraz może nie podołać.

    >Tylko, ze to samo moze ich spotkach w innnym banku. I co wowczas? Dana osoba
    >bedzie zmieniala bank 2 razy do roku?

    Napiszę Ci że inteligo jest pierwszym
    bankiem w którym zamknąłem rachunek.

    A otwarłem bo płacenie guzikiem było bardziej opłacalne.
    Byłem też przygotowany do przelewania gdyby
    inteligo oferowało korzystniejsze oprocentowanie
    (był krótki czas, że tak było)

    > Dla konta podstawowego pewnie nie

    >Ale przeciez oni niczego nie obiecywali. Na wolnym rynku w kazdej chwili
    >mozesz zmienic sobie bank, providera, sklem w ktorym sie zaopatrzasz itp.

    I to robię.
    Inteligo poszło krok dalej.
    Chciało obciążać (wstecznie) za historię
    w sposób uniemożliwiający klientowi
    (choćby przez zmianę banku) uniknięcie "nowych opłat"
    (opłata na podstawie salda za czas miniony)

    >Jestli przez lata kupowales bulke w sklepie A w ktorym podrozala i w zwiazku
    >z tym przenosisz sie do B to znaczy ze sklep B nigdy nie podwyzszy ceny tej
    >bulki? Skad masz pewnosc, ze nie wywinduje ceny bardziej niz A? To tylko
    >kwestia czasu, a zmieniac bank jak rekawiczki to chyba mija sie z celem.

    Wtedy powstaje miejsce dla sklepu C, który sprzeda taniej
    bo ma np. nowocześniejszą technologię.

    Jak słucham takich opinii, to odnoszę wrażenie
    że konkurencję wymyślono w zaciszach gabinetów
    a w realnym życiu nie występuje.

    >Koszta sa u mnie na trzecim miejscu i wierz mi, ze nie polecialem do
    >Inteligo bo oferowali konto za darmoche czy dla 50 zl. Wybralem bo
    >potrzebowalem kilku uslug ktore oni oferuja.

    A ja "poleciałem", bo byłem skłonny korzystać
    z wybranych usług które oferowali.
    Nie zaoferowali mi nic czego bym potrzebował
    a równocześnie nie miał w innym banku.

    >Nie koniecznie. Sezam w BPHPBK nie nalezy chyba do konkurencyjnych, a jakos
    >istnieje.

    Znam kilka przypadków, że jedynym powodem utrzymywania
    tam konta jest przyznany (dość wysoki) limit kredytowy.
    Jak ktos spłaca np. kredyt hipoteczny, to
    inaczej liczy takie "podwyżki".

    >Ale chyba klienta =)

    W tym przypadku tak, ale ogólnie, to banki tez
    popełniają błędy (i ogłaszają promocje :-)) )

    >według mnie

    >Odrobisz sobie na % =)

    W inteligo nie odrobię :-))
    Znaczenie oprocentowania jest coraz mniejsze.

    >Wezmy dla przykladu Inteligo. Wprowadzajac oplate za _prowadzenie_ rachunku
    >4,99, to myslisz ze chcieli zatrzymac przy sobie klientow ktorzy przez ruski
    >rok maja na koncie np. 20 zl? Ja watpie =)

    Zauważ, ze równocześnie odrzucli tych co trzymali 20k
    przez 2 miesiace.
    Dla mnie wniosek jest taki, ze nie są
    w stanie (nie chcą) konkurować oprocentowaniem.

    >To co pisalem wyzej. Kazdy wybiera taka oferte, ktora zaoferuje to co ktos
    >potrzebuje.

    Wwprowadzenie opłat skutkuje tym, ze
    dla wielu to co jeszcze oferuja jest droższe niz gdzie indziej
    i nie ma powodu by utrzymywać konto.

    To jest błąd banku, że przyciągnal takich ludzi
    i teraz im nic nie zostawił.

    >Rownie dobrze mozna wywalic kilka tys. TV z domostw gdyz trzeba placic za
    >abonament, dac do kasacji kilkaset aut gdyz trzeba oplacac, a moze i nawet
    >zabic sie, bo trzeba placic podatek. W obecnych czasach za wszystko sie
    >placi, a nieliczenie sie z tym jest wprost zenujace.

    Chyba niewiele zrozumiałeś.
    Jeśli ktoś sugeruje, ze płotki nie powinny mieć rachunku, to
    to to oznacza nic innego jak to, ze banki będą im niepotrzebne
    i że będą trzymać w skarpecie.
    Nie ma tu nic z tego o czym piszesz.
    W obecnych czasach nie za wszystko się płaci,
    a jeśli już, to w różnej formie i nie tyle samo.

    >Pozdrawiam, minik
    >PS. Mam nadzieje ze na mnie tez nikt sie nie obrazi (poza BAHem bo u niego
    >nawisc jest chyba wrodzona =)))))

    ???
    Mylisz pojęcia.

    O co mam się obrażać ?
    O to ze chcesz płacić więcej niz musisz?
    Może masz też powody pozaekonomiczne.

    Róznica zdan, to nie jest objaw nienawiści.
    Która moja wypowiedź świadczy,
    Twoim zdaniem, o jakiejś (nie)nawiści ?

    BAH