    From: "Darek" <n...@p...maila.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyty w przypadku upadłości banku
    Date: Mon, 20 Oct 2008 17:37:32 +0200

    > Wszyscy martwią się wypłacalnością banków i bezpieczeństwem swoich lokat.
    > Natomiast mnie bardzo zastanawia jedna kwestia - co się stanie z
    > kredytobiorcami banków, które stracą płynność finansową ?

    Najprawdopodobniej znajdzie się kupiec na taki upadły bank, który to
    (kupiec) wejdzie w prawa upadłego (lub też moze się nic nie zmienic bo może
    np. kupić wszystkie akcje za 1pln)

    jednak jeżeli nie znajdzie się kupiec na cały bank to syndyk będzie musiał
    spieniężyć aktywa banku. I najprawdopodobniej pakietami będzie sprzedawał
    kredyty chętnym na nie. Przy czym warunków umów się nie zmienia.
    Najgorzej będą mieli ci niespłacający kredytów - nie będzie ugód i
    restrukturyzacji - syndyk wypowie umowy (o ile nie są już wypowiedziane) i
    zaspokoi się z nieruchomości (a jak nie starczy to pójdzie dalej)

    Nawet nie wyobrażam sobie jak długo będzie trwała upadłość likwidacyjna
    banku i ile na tym zarobiłby syndyk

    Sprawy upadłości banku reguluje Prawo Bankowe at. od 142 jak i prawo
    upadłościowe.

    Ps. zaden z klientów upadłego banku nie jest ubezwłasnowolniony - zawsze
    może się refinansować w innym.

    --
    Darek