eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredyty hipoteczne - trzy konkretne pytania › Re: Kredyty hipoteczne - trzy konkretne pytania
  • Data: 2007-12-27 17:15:57
    Temat: Re: Kredyty hipoteczne - trzy konkretne pytania
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 26 Dec 2007 12:55:52 -0800 (PST), Grysik <g...@g...com>
    wklepał(-a):

    >na opłaty, notariusza, prowizje dla pośredników, PCC, prowizję banku,
    >promesy, weksle, itd... licz z ok. 10% jest to w miarę bezpieczne nie
    >licząc urządzenia mieszkania oczywiście..

    To w przypadku rynku wtórnego - największy koszt dodatkowy to PCC i prowizja dla
    pośrednika. Dla rynku pierwotnego te koszty odpadają, pozostaje oczywiście VAT
    od mieszkania, no ale zakładam, że pytająca rozpatruje koszt brutto.

    Do Anny:
    Zwykle prowizja za kredyt to 1% lub mniej - może być wliczona w kredyt - ale
    należy to uzgodnić przy składaniu wniosku o kredyt czy jest taka możliwość.

    Przy wkładzie własnym < 20% zwykle płaci się ubezpieczenie niskiego wkładu na
    2-5 lat (w zależności od banku) do momentu spłaty 20% kapitału (jeśli w tym
    okresie się nie spłaci tej części, to pobierana jest składka na kolejny okres).
    Uwaga - składka jest pobierana na początku okresu! Koszt to ok. 3,5% od 20%
    kwoty kredytu.

    Zmniejszenie marży banku jest przede wszystkim dla klientów, którzy mają wkład
    własny - z tym, że bank rozumie to jako "nie mniej niż 20% wkładu". :)

    Za okres do momentu wpisu hipoteki do księgi wieczystej płaci się zwykle (bo są
    możliwe inne formy zabezpieczenia) ubezpieczenie okresu przejściowego.
    Przykładowy koszt to ok. 0,8-1% kwoty kredytu rocznie (ale płaci się
    miesięcznie). W Twoim przypadku (300 tys. kredyt) wyszło by ok. 200 zł
    miesięcznie.

    Kolejne koszty to:
    - ubezpieczenie mieszkania od ognia i innych zdarzeń losowych
    - ubezpieczenie na życie kredytobiorców (nie zawsze).

    Koszty przy podpisaniu aktu notarialnego:

    1) Rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 27 września 2007 r. w sprawie
    maksymalnych stawek taksy notarialnej:

    powyżej 60 000 zł do 1 000 000 zł -- 1 010 zł +
    0,4 % od nadwyżki powyżej 60 000 zł;

    Czyli dla mieszkania wartego 300 tys. wychodzi 1010 + 960 = 1970
    Do tego dochodzi VAT 22%!

    2) Opłata sądowa za wpis do księgi wieczystej - 200 zł wg
    USTAWY z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
    (Dz. U. z dnia 1 września 2005 r.)

    3) Wypisy aktu notarialnego - 6 zł za stronę (u mnie wyszło 10 stron, 6 sztuk
    czyli 360 zł) + VAT 22%

    4) Może dojść wynagrodzenie notariusza za złożenie wniosku o wpis do księgi
    wieczystej - 200 zł (+ VAT 22%).

    5) Wniosek o wpis hipoteki można już załatwić samodzielnie.

    --
    Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
    FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1