    From: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt studencki - wczesniejsza splata...
    Date: Wed, 02 Nov 2005 21:23:35 +0100

    Bartek wrote:
    [...]
    > W umowie o kredy studencki rowniez nie ma takich paragrafow.
    > A ja chcialbym wiedziec, czy moge po skonczeniu studiow splacic kredyt
    > jednorazowo?
    [...]
    > Jak mam interpretowac umowe jezeli nie mowi ona nic na ten temat? W bankach
    > otrzymuje odpowiedz "Nie wiem" (!)

    Na pewno czytałeś?

    (zmiany: dodano doktoranckich)
    W ustawie z dnia 17 lipca 1998 r. o pożyczkach i kredytach studenckich (Dz.U. Nr
    108, poz. 685 oraz z 2000 r. Nr 48, poz. 550) wprowadza się następujące zmiany:
    art. 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Spłata kredytu studenckiego lub pożyczki studenckiej przez
    kredytobiorcę lub pożyczkobiorcę rozpoczyna się nie później niż po
    upływie 2 lat od zakończenia studiów, w tym również studiów
    doktoranckich i trwa nie krócej niż dwukrotność okresu na jaki zostały
    udzielone, chyba że kredytobiorca lub pożyczkobiorca wnioskuje o krótszy
    termin spłaty.";

    Z tego wynika że można rozpocząć spłatę wcześniej i skrócić ilość
    rat do jednej. W pko (nie pamietam) pobierana jest opłata
    za nowy harmonogram wpłat w okolicach 20zł.

    > Moze ktos ma takze doswiadczenia jezeli chodzi o urlopy dziekanskie? Co wtedy
    > z kredytem?

    Następuje wstrzymanie wypłat, ale trzeba pamiętać żeby po pół roku
    dostarczyć zaświadczenie z uczelni, mimo tego, że oczywistym jest,
    że wypisana dziekanka jest na rok.

    pozdrawiam
    Ralf