  • 1. Data: 2005-10-27 16:22:30
    Temat: Kredyt studencki - wczesniejsza splata...
    Od: "Bartek" <b...@W...poczta.onet.WYTNIJ.pl>

    Witam!

    Przeszukalem archiwum i znalazlem jedna posrednia odpowiedz na moje pytanie,
    ale nie pelna...
    W banku panie od kredytow nie potrafia odpowiedziec na moje pytania (pelen
    "profesjonalizm" :] )
    W umowie o kredy studencki rowniez nie ma takich paragrafow.
    A ja chcialbym wiedziec, czy moge po skonczeniu studiow splacic kredyt
    jednorazowo?
    Zalozmy, ze zarobie (np. za granica) wieksze pieniadze i chcialbym splacic
    kredyt zanim zacznie
    sie ustawowy czas jego splaty lub zaraz gdy on sie zacznie (zdaje sie 2 lata
    po skonczeniu studiow).
    Czy jest to mozliwe? Czy jestem z tego tytulu oblozony jakimis kosztami
    dodatkowymi?
    Czy splacam tylko swoje aktualne zadluzenie? Jezeli ktos ma takie
    doswiadczenia to w jakim to bylo banku?
    Jak mam interpretowac umowe jezeli nie mowi ona nic na ten temat? W bankach
    otrzymuje odpowiedz "Nie wiem" (!)
    lub jakies pkreten i dwuznaczne odpowiedzi :(

    Moze ktos ma takze doswiadczenia jezeli chodzi o urlopy dziekanskie? Co wtedy
    z kredytem?

    Pozdrawiam,

    Bartek

  • 2. Data: 2005-10-27 17:47:56
    Temat: Re: Kredyt studencki - wczesniejsza splata...
    Od: "Adas" <s...@p...onet.pl>

    możesz spłacić wcześniej, możesz zawiesić wypłatę transz, a z dziekanką to
    nie wiem

    Użytkownik "Bartek" <b...@W...poczta.onet.WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:djqus6$6dd$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2005-10-27 18:31:43
    Od: "Bartek" <b...@W...poczta.onet.WYTNIJ.pl>

    > możesz spłacić wcześniej, możesz zawiesić wypłatę transz,

    W kazdym banku?
    Jezeli splace wczesniej (przed uruchomieniem splaty w umowionym z bankiem
    terminie) to rozumie, ze zaplace tyle ile wziolem
    (bo przez caly czas panstwo splaca odsetki) do czasu przewidzianego w umowie.
    Czyli - wziolem 6kPLN - koncze studia, mam jeszcze 2 lata spokoju z
    odsetkami. Pewnego dnia przychodzi dzien w ktorym musze zaczac
    splacac - w ratach ustalonych przez bank, a ja przychodze do banku i mowie
    dziekuje bardzo - prosze to jest te 6kPLN ktore wziolem.
    W tym momencie jestem czysty? Skoro odsetki liczone na mnie jeszcze nie
    zaczely leciec - czyli moje zadluzenie na ten dzien wynosilo
    6kPLN i ja je splacam i mam spokoj? Czy moze bank wyliczyl, ze bede splacal w
    ratach przez 2 lata i walnie mi mimo wszystko odsetki
    tak gdybym placil przez te 2 lata, mimo, ze ja splacilem za jednym razem
    calosc?

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 4. Data: 2005-10-27 20:30:13
    Od: "frutis" <f...@i...pl>

    > Moze ktos ma takze doswiadczenia jezeli chodzi o urlopy dziekanskie? Co
    > wtedy z kredytem?
    czeka i jest wypłacany dalej jak student wróci na studia
    /przetestowane na sobie/

    frutis

  • 5. Data: 2005-11-02 20:23:35
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Bartek wrote:
    [...]
    > W umowie o kredy studencki rowniez nie ma takich paragrafow.
    > A ja chcialbym wiedziec, czy moge po skonczeniu studiow splacic kredyt
    > jednorazowo?
    [...]
    > Jak mam interpretowac umowe jezeli nie mowi ona nic na ten temat? W bankach
    > otrzymuje odpowiedz "Nie wiem" (!)

    Na pewno czytałeś?

    (zmiany: dodano doktoranckich)
    W ustawie z dnia 17 lipca 1998 r. o pożyczkach i kredytach studenckich (Dz.U. Nr
    108, poz. 685 oraz z 2000 r. Nr 48, poz. 550) wprowadza się następujące zmiany:
    art. 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Spłata kredytu studenckiego lub pożyczki studenckiej przez
    kredytobiorcę lub pożyczkobiorcę rozpoczyna się nie później niż po
    upływie 2 lat od zakończenia studiów, w tym również studiów
    doktoranckich i trwa nie krócej niż dwukrotność okresu na jaki zostały
    udzielone, chyba że kredytobiorca lub pożyczkobiorca wnioskuje o krótszy
    termin spłaty.";

    Z tego wynika że można rozpocząć spłatę wcześniej i skrócić ilość
    rat do jednej. W pko (nie pamietam) pobierana jest opłata
    za nowy harmonogram wpłat w okolicach 20zł.

    > Moze ktos ma takze doswiadczenia jezeli chodzi o urlopy dziekanskie? Co wtedy
    > z kredytem?

    Następuje wstrzymanie wypłat, ale trzeba pamiętać żeby po pół roku
    dostarczyć zaświadczenie z uczelni, mimo tego, że oczywistym jest,
    że wypisana dziekanka jest na rok.

    pozdrawiam
    Ralf