  • 1. Data: 2003-02-12 10:31:11
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - opinie
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    Witam,

    Obserwujac grupe odnioslem wrazenie ze czesto dobrze wypowiadacie sie o
    kredytach mieszkaniowych w PKO BP.

    Osobiscie zastanawiam sie nad takim kredytem jednak myslalem o Fortisie.

    Moje pytanie:

    Co Was skalania za wyborem kredytu mieszkaniowego w PKO BP?

    PZDR

    Exxon

  • 2. Data: 2003-02-12 10:46:37
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - opinie
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Moje pytanie:
    >
    > Co Was skalania za wyborem kredytu mieszkaniowego w PKO BP?

    Według rankingu Rzeczpospolitej (przeprowadzonego w styczniu 2003) najlesze
    warumki przy kredycie w PLN daje Kredyt Bank.
    Co jest atrakcyjnego w ofercie KB kub troche gorszej proponowanej przez PKOBP?
    - oprocentowanie oparte o WIBOR(dokładniej WIBOR3M +marża)
    - niewielka marża, rzędu 1%
    - mała prowizja, w KB 0,9%
    - mozliwość wczesniejszej spłaty bez żadnych dodatkowych opłat,
    - bezpłatne ubezpieczenie klienta od "zejścia" (w przypadku KB)
    - do wyliczenia zdolnosci kredytowej mozna włączyć osoby bliskie, np. rodziców
    (a przede wszystkim ich dochody)
    - do czasu wpisu do hipoteki małe koszty płatnego ubezpieczenia
    - stosunkowo krótki termin załatwiania (rzędu 2 - 3 tygodni.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 3. Data: 2003-02-12 11:07:12
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > - do czasu wpisu do hipoteki małe koszty płatnego ubezpieczenia
    > - stosunkowo krótki termin załatwiania (rzędu 2 - 3 tygodni.

    PS. Odwiedziłem stronę www Fortisa. Co ja tam widzę? Oprocentowanie od 8,24 do
    9,24 (w KB 7,49%,) prowizja 2% (w KB 0,9%) plus dodatkowe opłaty (w KB brak).
    Sprawdz jeszcze czy pobierają prowizje za wcześniejszą spłatę.
    Dotyczy to kredytów w PLN. Czy dzisiaj opłaca się brać kredyt w walucie. Ja bym
    nie brał ale moze się mylę. Tensor1.

  • 4. Data: 2003-02-12 11:33:02
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    12 Feb 2003 12:07:12 +0100 t...@p...onet.pl wrote:

    > 9,24 (w KB 7,49%,) prowizja 2% (w KB 0,9%) plus dodatkowe op?aty (w KB brak).

    W BZWBK mozna 6,99% wycisnac...

    Szymon

  • 5. Data: 2003-02-12 11:46:59
    Od: t...@p...onet.pl

    > W BZWBK mozna 6,99% wycisnac...
    >
    > Szymon
    A widziałeś co będzie po roku. Wyobraś sobie, że taki kredyt wziąłes rok temu,
    dzisiaj dostajesz oprocentowanie rzędu 9%!!!!. Sprawdź może sie mylę. Poza tym,
    WIBOR spada i już za pół roku oprocentowanie oparte na WIBORZe może być
    mniejsze niz te 6,99%. Dla porównania w KB WIBOR3M+1%, co dzisiaj daje mniej
    niż 7,5%. Decyzja należy jednak do kredytobiorcy.

  • 6. Data: 2003-02-12 11:47:46
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Szymon Marjanski wrote:
    > W BZWBK mozna 6,99% wycisnac...

    Stawka obowiazuje bodaj pierwsze dwa lata czy jakos tak? ;) SCos mi
    sie zdaje, ze sciema marketingowa...

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 7. Data: 2003-02-12 11:48:06
    Od: t...@p...onet.pl

    > Stawka obowiazuje bodaj pierwsze dwa lata czy jakos tak? ;) SCos mi
    > sie zdaje, ze sciema marketingowa...
    >
    > --
    > Michal 'Amra' Macierzynski
    > www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

    6,99% tylko jeden rok.

  • 8. Data: 2003-02-12 16:34:36
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Uzytkownik "Szymon Marjanski" napisal w wiadomosci ...

    >W BZWBK mozna 6,99% wycisnac...

    Chyba przy 100% wkladzie wlasnym. ;)))))))

  • 9. Data: 2003-02-15 23:09:51
    Od: Iktorn <i...@k...net.pl>

    * t...@p...onet.pl <t...@p...onet.pl>:
> [...]
    > Co jest atrakcyjnego w ofercie KB kub troche gorszej proponowanej przez PKOBP?
    > - oprocentowanie oparte o WIBOR(dok?adniej WIBOR3M +mar?a)
    > - niewielka mar?a, rz?du 1%
    > - ma?a prowizja, w KB 0,9%
    > - mozliwo?ae wczesniejszej sp?aty bez ?adnych dodatkowych op?at,
    > - bezp?atne ubezpieczenie klienta od "zej?cia" (w przypadku KB)
    > - do wyliczenia zdolnosci kredytowej mozna w??czyae osoby bliskie, np. rodziców
    > (a przede wszystkim ich dochody)
    > - do czasu wpisu do hipoteki ma?e koszty p?atnego ubezpieczenia
    > - stosunkowo krótki termin za?atwiania (rz?du 2 - 3 tygodni.

    Mam pytanko (masz tam kredyt, prawda?)
    Ten WIBOR+marza jest ustalany co miesi?c (natychmist po ewentualnej
    zmianie WIBORu)...?

    Pytam bo albo jestem ?lepy, albo na www si? specjalnie tym nie chwal? ;)

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 10. Data: 2003-02-16 09:19:12
    Od: t...@p...onet.pl

    PKOBP?
    rodziców

    > Mam pytanko (masz tam kredyt, prawda?)
    > Ten WIBOR+marza jest ustalany co miesiąc (natychmist po ewentualnej
    > zmianie WIBORu)...?
    >
    > Pytam bo albo jestem ślepy, albo na www się specjalnie tym nie chwalą ;)
    >
    > Pozdrowienia
    > Wiktor
    >
    > --
    > _ _  _ ___ ____ ____ __ _   Wiktor
    Rzeczywiście, oni się tym nie chwalą (nie wiem dlaczego). W KB oprocentowanie
    WIBOR3M + marża (1% gdy wkład własny>=40%,1,5% gdy poniżej, odpowiednio 7,47%,
    7,97%). Ponieważ jest to WIBOR3M oprocentowanie zmienia się co trzy miesiące.
    Dokładniej, jeżeli bierzesz krzedyt np. 12 marca to jako WIBOR3M przyjmują
    średnią arytmetyczną z 10-ciu ostatnich dni lutego. Takie oprocentowanie
    obowiązuje na 12 marca, 12 kwietnia i 12 maja, dla Ciebie. Do wyliczenia
    oprocentowania na 12 czerwca liczą średnią arytmetyczną z 10-ciu ostatnich dni
    maja, itd.
    Podobna reguła obowiązuje w PKOBP, z tym, że tam zamiast 10-ciu ostatnich dni
    bierze sie okoła 40 (dokładnie nie pamietam) dni roboczych z ostatniego
    kwartału. Co wiecej jeżeli nowo wyliczony WIBOR nie zmienia się więcej niż 0,2%
    od starego, to obowiązuje stary.
    Dodatkowo WIBOR3M w PKOBP jest zmieniany zawsze na początku kwartału. Powoduje
    to, że np. przy malejącyn WIBORZE, dla nowych klientów w styczniu jest podobnie
    (przy tej samej marży), ale lutym juz gorzej a w marcu jeszcze gorzej. W PKOBP
    w marcu obowiązuje WIBOR liczony na bazie WIBORów z ostatniego kwartału 2002r
    zaś w KB na bazie lutego 2003.
    Jeżeli jeszcze coś chcesz wiedzieć, to chętnie odpowiem. Mam tam rzeczywiście
    kredyt mieszkaniowy. Tensor1

    PS.
    UWAGA1: Jeżeli jednak bierzesz kredyt w kwietniu to początkowy WIBOR3M jest
    wyliczany na bazie ostatnich 10-ciu dniu roboczych marca.
    UWAGA2: WIBOR zmienia sie codziennie. Jego ruchy możesz zaobserwować na
    www.money.pl. Nie odnosi się to jednak bezpośrednio do oprocentowania Twojego
    kredytu.Z tego co wiem to są pewne linie kredytowe dla przedsiębiorstw, w
    których oprocentowanie oparte na WIBORZe 1-dniowym zwienia sie codziennie.
    UWAGA3. Pamiętaj jeszcze, że WIBOR1M > WIBOR3M >WIBOR6M > WIBOR1Y. Dla Wiborów
    krótszych jest bardzo duża zmienność i trudno o prawidłowości.