    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy - opinie
    Date: 16 Feb 2003 10:19:12 +0100

    PKOBP?
    rodziców

    > Mam pytanko (masz tam kredyt, prawda?)
    > Ten WIBOR+marza jest ustalany co miesiąc (natychmist po ewentualnej
    > zmianie WIBORu)...?
    >
    > Pytam bo albo jestem ślepy, albo na www się specjalnie tym nie chwalą ;)
    >
    > Pozdrowienia
    > Wiktor
    >
    > --
    > _ _  _ ___ ____ ____ __ _   Wiktor
    Rzeczywiście, oni się tym nie chwalą (nie wiem dlaczego). W KB oprocentowanie
    WIBOR3M + marża (1% gdy wkład własny>=40%,1,5% gdy poniżej, odpowiednio 7,47%,
    7,97%). Ponieważ jest to WIBOR3M oprocentowanie zmienia się co trzy miesiące.
    Dokładniej, jeżeli bierzesz krzedyt np. 12 marca to jako WIBOR3M przyjmują
    średnią arytmetyczną z 10-ciu ostatnich dni lutego. Takie oprocentowanie
    obowiązuje na 12 marca, 12 kwietnia i 12 maja, dla Ciebie. Do wyliczenia
    oprocentowania na 12 czerwca liczą średnią arytmetyczną z 10-ciu ostatnich dni
    maja, itd.
    Podobna reguła obowiązuje w PKOBP, z tym, że tam zamiast 10-ciu ostatnich dni
    bierze sie okoła 40 (dokładnie nie pamietam) dni roboczych z ostatniego
    kwartału. Co wiecej jeżeli nowo wyliczony WIBOR nie zmienia się więcej niż 0,2%
    od starego, to obowiązuje stary.
    Dodatkowo WIBOR3M w PKOBP jest zmieniany zawsze na początku kwartału. Powoduje
    to, że np. przy malejącyn WIBORZE, dla nowych klientów w styczniu jest podobnie
    (przy tej samej marży), ale lutym juz gorzej a w marcu jeszcze gorzej. W PKOBP
    w marcu obowiązuje WIBOR liczony na bazie WIBORów z ostatniego kwartału 2002r
    zaś w KB na bazie lutego 2003.
    Jeżeli jeszcze coś chcesz wiedzieć, to chętnie odpowiem. Mam tam rzeczywiście
    kredyt mieszkaniowy. Tensor1

    PS.
    UWAGA1: Jeżeli jednak bierzesz kredyt w kwietniu to początkowy WIBOR3M jest
    wyliczany na bazie ostatnich 10-ciu dniu roboczych marca.
    UWAGA2: WIBOR zmienia sie codziennie. Jego ruchy możesz zaobserwować na
    www.money.pl. Nie odnosi się to jednak bezpośrednio do oprocentowania Twojego
    kredytu.Z tego co wiem to są pewne linie kredytowe dla przedsiębiorstw, w
    których oprocentowanie oparte na WIBORZe 1-dniowym zwienia sie codziennie.
    UWAGA3. Pamiętaj jeszcze, że WIBOR1M > WIBOR3M >WIBOR6M > WIBOR1Y. Dla Wiborów
    krótszych jest bardzo duża zmienność i trudno o prawidłowości.