  • 1. Data: 2005-08-22 18:53:52
    Temat: Kredyt mieszkaniowy...
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanko. Zamierzam wziac kredyt mieszkaniowy, ok. 20000 tys. zl. Nie na
    hipoteke. Czy bank bedzie wymagal jakis zyrantow, zabezpieczen itp. ?
    Czy moglby mi ktos wskazac, w ktorym banku bylo by korzystnie wziac taka
    kreche ? Czy ktorys z bankow daje na wiecej niz 10 lat ? Na razie patrzylem
    PKO i BPH, gora 10 lat. Rata miesieczna ok. 230 (PKO) - 250 (BPH) zl.
    Dochody nie za wysokie, ok. 1100 zl netto...
    Czy wogole ktorys z bankow da mi taki kredyt ?

    Dziekuje z gory, pozdrawiam

    --
    .: -+r-m-k+- :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2005-08-22 20:16:40
    Temat: jeszcze cos istotnego
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Czy w przypadku kredytu mieszkaniowego nie na hipoteke, bank musi wiedziec
    na jakie, konkretne mieszkanie zamierzam przeznaczyc pieniadze ? Czy po
    prostu biore kase, splacam bankowi i rozgladam sie za mieszkaniem ?
    Dlatego pytam, bo wlasciciel mieszkania nie chce podpisac zadnej umowy
    przedstepnej, tylko od razu gotowke. Boi sie, ze ja nie splace kredytu i
    jemu siada na hipoteke, mowi ze on "wekslu nie podpisze" bo tak mu prawnik
    powiedzial ://
    Jeszcze 2 pytania: czy w banku wystarczy oswiadczenie wlasciciela, iz
    sprzeda mi mieszkanie ? Nie wchodzi mu to na jego smieszna hipoteke, wiec
    nie ma obaw, przynajmniej nie powinien ich miec.
    A moze da sie zrobic tak, ze w akcie notarialnym da sie wstawic taka
    klauzule, ze dostanie powiedzmy 3/4 kwoty, mieszkanie bedzie juz na mnie,
    wezme brakujaca kreche 1/4 calej sumy i powiedzmy dam mu to za 2 tygodnie ?
    Sorry za glupie pytania, ale tak to jest jak sie kupuje mieszkanie od
    starego dziada, ktory wszedzie widzi przekrety :/

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 3. Data: 2005-08-22 20:21:56
    Temat: Re: jeszcze cos istotnego
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Witam,

    > Czy w przypadku kredytu mieszkaniowego nie na hipoteke, bank musi wiedziec

    "nie na hipoteke" czyli kredyt konsumpcyjny - duzo drozszy od
    hipotecznego.

    > na jakie, konkretne mieszkanie zamierzam przeznaczyc pieniadze ? Czy po

    Przy kretycie konsumpcyjnym na pewno nie, bo kase dostajesz do reki
    i robisz sobie z nia co chcesz. Tyle ze taki kredyt jest duzo drozszy i
    trudniej przy niskich dochodach go dostac.

    [...]
    > przedstepnej, tylko od razu gotowke. Boi sie, ze ja nie splace kredytu i
    > jemu siada na hipoteke,

    Przeciez kase on odrazu dostaje, a jak nie bedziesz placil kredytu to
    na hipoteke siada, ale Twoja ;-) On juz dawno w papierach figurowac
    nie bedzie.

    > mowi ze on "wekslu nie podpisze" bo tak mu prawnik powiedzial ://

    Po co on mialby podpisywac jakies weksle ? Przeciez to Ty
    kredyt biezesz ;)

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    GSF 600S '03 (black)

  • 4. Data: 2005-08-22 20:55:48
    Od: trainer <t...@p...org>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > "nie na hipoteke" czyli kredyt konsumpcyjny - duzo drozszy od
    > hipotecznego.

    tylko ze jest to kredyt maly - 20 tys. (chociaż w oryginale byla mowa o
    20 milionach, ale przypisuję to pomyłce kolegi rmk
    nie wiem ile kosztuje zalozenie KW i dokonanie wpisu, ale powiedzmy, że
    3 tysiące (zgadłem?)
    - jeżeli przyjmiemy 3000 kosztów sądowych, to oprocentowanie równoważne
    kredytu hipotecznego wzrosnie z 6,5%-8,5% do 10%-12,5% a to czyni zabawę
    z hipoteką trochę mniej opłacalną.

    pozdro
    trainer

  • 5. Data: 2005-08-22 21:55:15
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > 3 tysiące (zgadłem?)

    Nie

    Darek

  • 6. Data: 2005-08-22 22:10:54
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > milionach, ale przypisuję to pomyłce kolegi rmk
    > nie wiem ile kosztuje zalozenie KW i dokonanie wpisu, ale powiedzmy, że 3

    Zgadza sie, pospiech, sorry. Tak, koszty ok. 3000 zl, moze troche mniej.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 7. Data: 2005-08-22 22:28:15
    Od: trainer <t...@p...org>

    Darek wrote:

    > Nie

    no to odpowiedz pełnym zdaniem ile, bo czasem sie zdarza potrzeba
    rożnych symulacji, to od dzisiaj bede wiedział

    trainer

  • 8. Data: 2005-08-22 23:36:58
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy...
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "-+r-m-k+-" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanko. Zamierzam wziac kredyt mieszkaniowy, ok. 20000 tys. zl.

    chcesz z taką kwotą miasto budować ?

  • 9. Data: 2005-08-23 07:00:39
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>
    > Mam pytanko. Zamierzam wziac kredyt mieszkaniowy, ok. 20000 tys. zl.
    > Nie na hipoteke. Czy bank bedzie wymagal jakis zyrantow,
    > zabezpieczen itp. ?

    przy 20 mln zl bank ma nie chciec zabezpieczen :-)))
    *** blad ***

  • 10. Data: 2005-08-23 15:23:51
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > no to odpowiedz pełnym zdaniem ile, bo czasem sie zdarza potrzeba
    > rożnych symulacji, to od dzisiaj bede wiedział

    kredyt 20 tys., mieszkanie własnościowe
    wpis hipoteki umownej - 75zł
    wpis hipoteki kaucyjnej (zazwyczaj około 60% kipoteki umownej) - 45zł
    PCC1 - 39zł

    Darek